Gå til innhold

Bekymret for mann.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv skrev (5 minutter siden):

Det var ikke så gale som mannen trodde :) Det var noe midd og noe sopp men ikke ekte hussopp, de behandler det nå og det varer noen år :) Så nå kan vi puste lettet ut, huset var bra det sa de. Håper mannen roer seg nå da, må jo det nå :) 

Håper han lærer at man ikke skal krisemaksimere før man vet det er en grunn til det.

Godt det gikk bra 😉 Det var jo det mange av oss skrev - sånt kan være mye annet enn det aller verste. (Sier jeg, som ikke er verdens største optimist selv...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

laban skrev (5 minutter siden):

Håper han lærer at man ikke skal krisemaksimere før man vet det er en grunn til det.

Godt det gikk bra 😉 Det var jo det mange av oss skrev - sånt kan være mye annet enn det aller verste. (Sier jeg, som ikke er verdens største optimist selv...)

Ja håper han lærer det, han har jo vært helte ute men i natt får han nok sove godt. Marerittet er over :) 

Ja vi er så lettet nå for at det gikk bra :) Ja var mange som skrev det her og det beroliget meg men ikke han, det var det verste og det kom til å bli millionbeløp. Heldigvis ble det ikke sånn, phu :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (3 timer siden):

Det var ikke så gale som mannen trodde :) Det var noe midd og noe sopp men ikke ekte hussopp, de behandler det nå og det varer noen år :) Så nå kan vi puste lettet ut, huset var bra det sa de. Håper mannen roer seg nå da, må jo det nå :) 

Så bra da! :) 

Jeg er ingen fan av å si "hva var det jeg sa", men siden jeg håper det kan være en vekker for dere skal jeg gjøre det nå :) 

Den 18. november skrev jeg "Jeg har ikke sagt at det ikke er så gale, jeg har verken sett skaden, omfanget og jeg har ikke kompetanse til å vurdere hvor alvorlig en slik skade er. Jeg har derfor sagt - send bilder til de som kan dette. 

Det jeg har sagt, og som du kanskje har misforstått - er at det ikke er noe poeng å ta sorgene på forskudd. Om man tror man skal dø hver gang man "bare" er forkjøla blir det slitsomt å leve. Den dagen man SKAL dø, kan man ta den smerten."

I fjorten dager har dere kjørt dere ned, mannen har ikke sovet, du har vært bekymret, dere har vurdert om han bør få psykisk helsehjelp for å håndtere problemene som følge av bekymring - til ingen nytte. Altså 14 dager med dårlige dager - i utrengsmål. 

Jeg håper dere lærer at dere må håndtere utfordringer på en mer offensiv måte enn dere har gjort her, og ikke ta sorger på forskudd før dere vet mer. Livet til dere begge og ungene vil bli så mye bedre om dere øver dere på dette :)

Men altså - kjempebra at det ordnet seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (18 minutter siden):

Så bra da! :) 

Jeg er ingen fan av å si "hva var det jeg sa", men siden jeg håper det kan være en vekker for dere skal jeg gjøre det nå :) 

Den 18. november skrev jeg "Jeg har ikke sagt at det ikke er så gale, jeg har verken sett skaden, omfanget og jeg har ikke kompetanse til å vurdere hvor alvorlig en slik skade er. Jeg har derfor sagt - send bilder til de som kan dette. 

Det jeg har sagt, og som du kanskje har misforstått - er at det ikke er noe poeng å ta sorgene på forskudd. Om man tror man skal dø hver gang man "bare" er forkjøla blir det slitsomt å leve. Den dagen man SKAL dø, kan man ta den smerten."

I fjorten dager har dere kjørt dere ned, mannen har ikke sovet, du har vært bekymret, dere har vurdert om han bør få psykisk helsehjelp for å håndtere problemene som følge av bekymring - til ingen nytte. Altså 14 dager med dårlige dager - i utrengsmål. 

Jeg håper dere lærer at dere må håndtere utfordringer på en mer offensiv måte enn dere har gjort her, og ikke ta sorger på forskudd før dere vet mer. Livet til dere begge og ungene vil bli så mye bedre om dere øver dere på dette :)

Men altså - kjempebra at det ordnet seg. 

Ja du har nok rett i dette og nå er vi utslitt begge to etter alt dette, blir godt å sove nå. Lufta gikk liksom ut. 

Ja er så glad det ordnet seg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (20 minutter siden):

Det var virkelig gode nyheter. Så bra. Men blir det virkelig 40000 for det?

Ja det var det :) Det ble visst litt mindre enn førti tusen, skulle få regning på e.post så får se hva det blir. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv skrev (47 minutter siden):

Ja det var det :) Det ble visst litt mindre enn førti tusen, skulle få regning på e.post så får se hva det blir. 

Håper dere får det billigere. 40 000 er mye penger, selv om det er mye mindre enn dere så for dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (20 minutter siden):

Håper dere får det billigere. 40 000 er mye penger, selv om det er mye mindre enn dere så for dere.

Ja håper det. Ja det er mye penger og de var her ikke så lenge som planlagt heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde han skulle bli bedre jeg nå men i dag sa han "Det er mange utfordringer her i livet, alltid er det noe" og han sover like dårlig og våkner med angst. Burde jo få noe hjelp for det da, har sagt han burde få henvisning til dps men har gjør jo ikke noe med det. Han er i helspenn, kanskje noe medisin kunne ha hjulpet han? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er stadig bekymret for han, i dag sa han "I døden får jeg fred". Det hørtes jo dystert ut, har bedt han om å gå til fastlegen og få en henvisning til dps. Det finnes jo medisiner for angst og depresjon men han er redd for bivirkninger, men han trenger jo ikke å ha det sånn. Men han må jo ville ha hjelp, hva annet kan jeg gjøre? Jeg har det ikke bra selv for tiden men lurer på om han har det verre, jeg vet ikke. Men det er jo sant at vi får fred i døden, bare syns det var skummelt når han sa det sånn. Han er mye på tur, rart det ikke roer han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han må jo ha tilbakevendene depresjon, faren var bipolar og det er jo arvelig. Kanskje han har arvet depresjon? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (13 timer siden):

Han må jo ha tilbakevendene depresjon, faren var bipolar og det er jo arvelig. Kanskje han har arvet depresjon? 

Det kan jo hende det. Han burde vel hatt noe medisiner, men når han ikke vil er det lite å gjøre med det. 

Hvis du blir veldig bekymret for han kan du si at du ønsker å sende bekymringsmelding til legen, men å si at i døden får man fred er jo ikke farlig i seg selv. Men skjønner du blir bekymret. I alle fall om han ikke bruker å snakke sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (13 timer siden):

Han må jo ha tilbakevendene depresjon, faren var bipolar og det er jo arvelig. Kanskje han har arvet depresjon? 

Det er en betydelig arvelig komponent i bipolaritet, og det kan utløses av stress eller andre sterke påkjenninger. Men la ham nå få litt tid på seg, det kan tenkes at han blir mer seg selv igjen når han får dette med huset litt på avstand. Hvis regningen er innenfor det dere kan klare, vil han forhåpentligvis føle en viss lettelse og avslutning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glitter skrev (35 minutter siden):

Det kan jo hende det. Han burde vel hatt noe medisiner, men når han ikke vil er det lite å gjøre med det. 

Hvis du blir veldig bekymret for han kan du si at du ønsker å sende bekymringsmelding til legen, men å si at i døden får man fred er jo ikke farlig i seg selv. Men skjønner du blir bekymret. I alle fall om han ikke bruker å snakke sånn. 

Ja ha burde hatt noen medisiner. 

Ha pleier jo å være deprimert så det er ikke noe nytt, det at han er urolig hele tiden er nytt. Eller det var ikke så gale før, syns det er trist han skal gå sånn. Han blir bare sint om jeg kontakter legen, han må gjøre det selv. Får prøve å motivere han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (21 minutter siden):

Det er en betydelig arvelig komponent i bipolaritet, og det kan utløses av stress eller andre sterke påkjenninger. Men la ham nå få litt tid på seg, det kan tenkes at han blir mer seg selv igjen når han får dette med huset litt på avstand. Hvis regningen er innenfor det dere kan klare, vil han forhåpentligvis føle en viss lettelse og avslutning. 

Ja får håpe det da, får gi han litt tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...