Gå til innhold

Bekymret for mann.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv skrev (1 time siden):

20221118_124653.jpg

20221118_124505.jpg

20221118_124442.jpg

Det ser ut som at det er fuktskader på det midterste bildet, men jeg ser ikke noe på de andre. Jeg er ingen ekspert på dette, men dette ser ikke ut til å være noen grunn til full panikk. Litt vanskelig å vite hvor fukten kommer fra da, om hvor mye som må gjøres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fru2020 skrev (10 minutter siden):

Vi bodde hos min mor. Det var ikke mange dagene for soppen var konsentrert på et lite området. 

Ok. Vi kommer nok til å bo her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (1 minutt siden):

Det ser ut som at det er fuktskader på det midterste bildet, men jeg ser ikke noe på de andre. Jeg er ingen ekspert på dette, men dette ser ikke ut til å være noen grunn til full panikk. Litt vanskelig å vite hvor fukten kommer fra da, om hvor mye som må gjøres. 

Ok. Ja det er jo mye fukt i kjelleren. Det første bilde er det jo små hull på,tenkte på termitter det. Det er på loftet. Det må vel skiftes ut hele treverket. Har roet meg litt i dag men når jeg sto opp i dag var det som jeg var i en båt med bølger. Klarte ikke stå beint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (7 minutter siden):

Ok. Ja det er jo mye fukt i kjelleren. Det første bilde er det jo små hull på,tenkte på termitter det. Det er på loftet. Det må vel skiftes ut hele treverket. Har roet meg litt i dag men når jeg sto opp i dag var det som jeg var i en båt med bølger. Klarte ikke stå beint. 

Jeg tror du kan ta det litt med ro, og så venter dere på at fagfolk har sett på dette. Jeg ser ikke at dette er så stor grunn til bekymring ut fra bildene altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (3 timer siden):

Ja det er det, og det å øve seg på å ta i bruk ulike teknikker for å redusere konsekvensene av angst er en viktig del av et behandlingsforløp. ISW har vært åpen her på DOL om hvordan han jobber for å gjenvinne en kontroll når angsten setter han ut av spill, der det å styre fokus og realitetsorientere seg selv har vært fruktbart. Han skal ha ros for å ha gitt gode beskrivelser av hvor hardt han jobber for å gjøre hverdagen god til tross for at angsten river i han med ujevne mellomrom. 

Ok. Så det går an å bli frisk av angst? 

Anonymkode: df7f2...a5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kashmir skrev (27 minutter siden):

Jeg tror du kan ta det litt med ro, og så venter dere på at fagfolk har sett på dette. Jeg ser ikke at dette er så stor grunn til bekymring ut fra bildene altså. 

Ok håper du har rett,får se hva fagfolkene sier da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Jeg har prøvd å google, men vanskelig finne noe som ligner helt. På det øverste bildet lurer jeg på om det er dette  https://www.fhi.no/nettpub/skadedyrveilederen/biller/stripet-borebille/ eller svertesopp ?

Bilde nummer 2 ser ut som fuktskader og muligens sopp. Du har tidligere skrevet mye om elva ved siden av dere. Har dere fått vann i kjelleren ?

Jeg tror det dekkes av husforsikringen. 

 

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (43 minutter siden):

Jeg har prøvd å google, men vanskelig finne noe som ligner helt. På det øverste bildet lurer jeg på om det er dette  https://www.fhi.no/nettpub/skadedyrveilederen/biller/stripet-borebille/ eller svertesopp ?

Bilde nummer 2 ser ut som fuktskader og muligens sopp. Du har tidligere skrevet mye om elva ved siden av dere. Har dere fått vann i kjelleren ?

Jeg tror det dekkes av husforsikringen. 

 

Ok. Vi har ikke fått vann inn i kjelleren av elva men det er en veldig fuktig kjeller. 

Det dekkes ikke av husforsikringen sa mannen min, den dekker ikke sopp og skadedyr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
stjernestøv skrev (55 minutter siden):

Ok. Vi har ikke fått vann inn i kjelleren av elva men det er en veldig fuktig kjeller. 

Det dekkes ikke av husforsikringen sa mannen min, den dekker ikke sopp og skadedyr. 

Han har rett. Jeg leste litt mer om det og fant ut at man må ha en tilleggsforsikring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (5 minutter siden):

Han har rett. Jeg leste litt mer om det og fant ut at man må ha en tilleggsforsikring

Du kan ringe et skadedyrbyrå og det ca 4000-, kr for et antall behandlinger 

Anonymkode: df7f2...a5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du kan ringe et skadedyrbyrå og det ca 4000-, kr for et antall behandlinger 

Anonymkode: df7f2...a5c

Du skulle sikkert skrive dette til Stjernestøv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Du kan ringe et skadedyrbyrå og det ca 4000-, kr for et antall behandlinger 

Anonymkode: df7f2...a5c

For de som skal komme her må vi betale minst 20000 kroner og det er et skadebyrå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen er fremdeles i krisemodus, tror han hadde trengt noe AD og angstdempende i grunn. Men ekspertene kommer neste torsdag og da skulle en som kan behandle det være med også, vet ikke hva de kan gjøre med det. Jeg har ikke fått svar på bildene jeg sendte, det hele vil koste førti tusen så dyrt blir det. Helst skulle det vært med en snekker og men det ville mannen vente med, de kommer til å være her i flere timer. Håper det ikke er så gale som mannen tror da, det blir i hvert fall en lettelse når ekspertene har sett på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (3 minutter siden):

Mannen er fremdeles i krisemodus, tror han hadde trengt noe AD og angstdempende i grunn. Men ekspertene kommer neste torsdag og da skulle en som kan behandle det være med også, vet ikke hva de kan gjøre med det. Jeg har ikke fått svar på bildene jeg sendte, det hele vil koste førti tusen så dyrt blir det. Helst skulle det vært med en snekker og men det ville mannen vente med, de kommer til å være her i flere timer. Håper det ikke er så gale som mannen tror da, det blir i hvert fall en lettelse når ekspertene har sett på det. 

Håper det ikke blir for ille ja! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (3 minutter siden):

Mannen er fremdeles i krisemodus, tror han hadde trengt noe AD og angstdempende i grunn. Men ekspertene kommer neste torsdag og da skulle en som kan behandle det være med også, vet ikke hva de kan gjøre med det. Jeg har ikke fått svar på bildene jeg sendte, det hele vil koste førti tusen så dyrt blir det. Helst skulle det vært med en snekker og men det ville mannen vente med, de kommer til å være her i flere timer. Håper det ikke er så gale som mannen tror da, det blir i hvert fall en lettelse når ekspertene har sett på det. 

Jeg synes det høres ut som mannen din (og du) trenger en kyndig håndverker/skadedyrforkjemper som kan se på huset snarest, ikke nødvendigvis medisin. Ved situasjonsbetinget angst er det jo bedre å forsøke å gjøre noe med situasjonen enn å pøse på med medisiner. Synes det er underlig om det ikke skal være mulig å få tak i noen som kan se på dette, om dere er villig til å betale for bryderiet. Det vil ikke koste flere titalls tusen å få noen til å komme å ta en vurdering, vet ikke hvor mye dere har forsøkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (3 minutter siden):

Jeg synes det høres ut som mannen din (og du) trenger en kyndig håndverker/skadedyrforkjemper som kan se på huset snarest, ikke nødvendigvis medisin. Ved situasjonsbetinget angst er det jo bedre å forsøke å gjøre noe med situasjonen enn å pøse på med medisiner. Synes det er underlig om det ikke skal være mulig å få tak i noen som kan se på dette, om dere er villig til å betale for bryderiet. Det vil ikke koste flere titalls tusen å få noen til å komme å ta en vurdering, vet ikke hvor mye dere har forsøkt.

Jeg skrev jo at det kommer noen eksperter å ser på det neste torsdag, det koster førti tusen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...