Gå til innhold

Bekymret for mann.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Ekstra skrev (3 minutter siden):

Så utrolig tungt dere gjør det for dere selv. Han er tiltaksløs og gjør ikke noe for å finne ut av dette, kanskje det ikke er så ille som han tror. Og du tar heller ikke et lite tak.

Nei håper jo det ikke er så ille. Hvordan tar ikke jeg tak? Jeg vil jo sende bilder men får ikke nummeret og jeg vet ikke hva det heter,er vel et skadefirma. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv skrev (8 timer siden):

Jeg problematiserer det ikke, det er mannen som gjør det. Jeg tar det med ro og avventer det :) 

Sånn som jeg leser deg gjør du jo det? Du lurer feks på om han er i ferd med å bli psykotisk pga for lite søvn, pga bekymring for dette :) Tenker du ikke selv at dette påvirker begge? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvem bruker 1881 i 2022? 

Anonymkode: df7f2...a5c

Jeg gjør det, og også andre nasjoners tilsvarende registre. Oftere og oftere faktisk, ettersom jeg prøver å unngå å bli svindlet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du må ringe for han og ta kontakt. Du kommer til å slite deg fullstendig ut om han skal nekte og si nei. Ring for han og bestill en støttekontakt for han. 

Anonymkode: df7f2...a5c

Her er jeg uenig med deg. Jeg tenker de heller bør ta tak i det som er utløsende, og som stresser dem (sopp/mugg/evt noe annet), ikke gi mat til reaksjonene (angst/psykose/evt annet).

Det er vanlig/normalt å bli urolig av å oppdage noe ukjent i huset, og da må man - som voksen - løse det.

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (5 timer siden):

Jeg aner ikke, han sier det er hussopp og termitter. Han har lest om det. 

Nå MÅ jeg køye, men må bare oppfordre dere som er så gode til å bruke internett om å google og motbevise dette: 

«Ingen andre enn eier av et hus kan bestemme om det skal rives, dersom ingen reguleringsplan krever det».

Dette betyr: DERE bestemmer om dere vil bo med sopp, termitter, for mange bikkjer/katter/rotter/undulater, rot, kaos, furting, krangling etc.

INGEN kaster dere ut og krever at huset skal rives om det ikke er direkte dramatisk og livstruende, og det er ikke deres tilfelle. 
 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (10 timer siden):

Sånn som jeg leser deg gjør du jo det? Du lurer feks på om han er i ferd med å bli psykotisk pga for lite søvn, pga bekymring for dette :) Tenker du ikke selv at dette påvirker begge? 

Jo det på virker begge to. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kayia skrev (9 timer siden):

Nå MÅ jeg køye, men må bare oppfordre dere som er så gode til å bruke internett om å google og motbevise dette: 

«Ingen andre enn eier av et hus kan bestemme om det skal rives, dersom ingen reguleringsplan krever det».

Dette betyr: DERE bestemmer om dere vil bo med sopp, termitter, for mange bikkjer/katter/rotter/undulater, rot, kaos, furting, krangling etc.

INGEN kaster dere ut og krever at huset skal rives om det ikke er direkte dramatisk og livstruende, og det er ikke deres tilfelle. 
 

Ok. Håper du har rett at det ikke er så gale da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (6 minutter siden):

Ok. Håper du har rett at det ikke er så gale da. 

Jeg har ikke sagt at det ikke er så gale, jeg har verken sett skaden, omfanget og jeg har ikke kompetanse til å vurdere hvor alvorlig en slik skade er. Jeg har derfor sagt - send bilder til de som kan dette. 

Det jeg har sagt, og som du kanskje har misforstått - er at det ikke er noe poeng å ta sorgene på forskudd. Om man tror man skal dø hver gang man "bare" er forkjøla blir det slitsomt å leve. Den dagen man SKAL dø, kan man ta den smerten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (10 timer siden):

Nå MÅ jeg køye, men må bare oppfordre dere som er så gode til å bruke internett om å google og motbevise dette: 

«Ingen andre enn eier av et hus kan bestemme om det skal rives, dersom ingen reguleringsplan krever det».

Dette betyr: DERE bestemmer om dere vil bo med sopp, termitter, for mange bikkjer/katter/rotter/undulater, rot, kaos, furting, krangling etc.

INGEN kaster dere ut og krever at huset skal rives om det ikke er direkte dramatisk og livstruende, og det er ikke deres tilfelle. 
 

Men en støttekontakt kan hjelpe han og stjernestøv sånn at hun ikke blir utslitt av ektemannen. Mannen vil ikke sjekke ut om det er sopp eller andre ting. Og stjernestøv vil ikke tvinge han til det men hvis de får hjelp fra en støttekontakt får stjernestøv i det minste litt pusterom. 

Anonymkode: df7f2...a5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (8 minutter siden):

Jeg har ikke sagt at det ikke er så gale, jeg har verken sett skaden, omfanget og jeg har ikke kompetanse til å vurdere hvor alvorlig en slik skade er. Jeg har derfor sagt - send bilder til de som kan dette. 

Det jeg har sagt, og som du kanskje har misforstått - er at det ikke er noe poeng å ta sorgene på forskudd. Om man tror man skal dø hver gang man "bare" er forkjøla blir det slitsomt å leve. Den dagen man SKAL dø, kan man ta den smerten. 

En liten hands up mange blir veldig syke når de blir forkjølet. 

Anonymkode: df7f2...a5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (7 minutter siden):

Jeg har ikke sagt at det ikke er så gale, jeg har verken sett skaden, omfanget og jeg har ikke kompetanse til å vurdere hvor alvorlig en slik skade er. Jeg har derfor sagt - send bilder til de som kan dette. 

Det jeg har sagt, og som du kanskje har misforstått - er at det ikke er noe poeng å ta sorgene på forskudd. Om man tror man skal dø hver gang man "bare" er forkjøla blir det slitsomt å leve. Den dagen man SKAL dø, kan man ta den smerten. 

Jeg skal ta bilder i dag og prøve å få tak i det nummeret, han skrev det jo ned på en lapp. 

Ja får bare vente å se og ikke ta sorgene på forskudd. Prøve i hvert fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Men en støttekontakt kan hjelpe han og stjernestøv sånn at hun ikke blir utslitt av ektemannen. Mannen vil ikke sjekke ut om det er sopp eller andre ting. Og stjernestøv vil ikke tvinge han til det men hvis de får hjelp fra en støttekontakt får stjernestøv i det minste litt pusterom. 

Anonymkode: df7f2...a5c

Skjønner at du mener det godt, men dette mener jeg blir feil bruk av helsetjenester.

Stjernestøv og mannen må ta tak i problemet som utløser psykdom, ikke symptombehandles. Problemet løses ved å gjøre som de med kompetanse sier, ikke motsette seg hjelp slik de nå gjør når de ikke sender bilder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

En liten hands up mange blir veldig syke når de blir forkjølet. 

Anonymkode: df7f2...a5c

Skal man kanskje være bekymret hele året i tilfelle man blir forkjølet da, fordi mange blir veldig syke av det?

Eller bekymret hele året fordi man kan bli påkjørt av en bil når man går tur, og derfor slutte å gå tur.

Etc etc.

Nei sånn syns jeg det er uklokt å leve livet sitt.

Derfor velger jeg å ta bekymringen når den viser seg å være på sin plass, og ikke før. Om man øver seg på å bære usikkerhet blir livet lettere å leve. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kayia skrev (6 minutter siden):

Skjønner at du mener det godt, men dette mener jeg blir feil bruk av helsetjenester.

Stjernestøv og mannen må ta tak i problemet som utløser psykdom, ikke symptombehandles. Problemet løses ved å gjøre som de med kompetanse sier, ikke motsette seg hjelp slik de nå gjør når de ikke sender bilder. 

Støttekontakt er et kommunalt tilbud for de som har ulike sykdommer. Hvis han ikke vil ha hjelp med å finne soppen kan mulig en støttekontakt hjelpe med å redde ekteskapet. Det er jo trist hvis soppen ødelegger samlivet dems. 

Anonymkode: df7f2...a5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (3 minutter siden):

Skal man kanskje være bekymret hele året i tilfelle man blir forkjølet da, fordi mange blir veldig syke av det?

Eller bekymret hele året fordi man kan bli påkjørt av en bil når man går tur, og derfor slutte å gå tur.

Etc etc.

Nei sånn syns jeg det er uklokt å leve livet sitt.

Derfor velger jeg å ta bekymringen når den viser seg å være på sin plass, og ikke før. Om man øver seg på å bære usikkerhet blir livet lettere å leve. 

Det er det som kalles angst og angst kommer i ulik grad og styrke. 

Anonymkode: df7f2...a5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Støttekontakt er et kommunalt tilbud for de som har ulike sykdommer. Hvis han ikke vil ha hjelp med å finne soppen kan mulig en støttekontakt hjelpe med å redde ekteskapet. Det er jo trist hvis soppen ødelegger samlivet dems. 

Anonymkode: df7f2...a5c

Støttekontakt er primært en tjeneste for de som trenger hjelp til å komme seg ut og sosialiseres. De er ikke parterapauter eller hobbypsykologer som skal hjelpe folk med psykiske lidelser.

Anonymkode: 46268...d4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Støttekontakt er primært en tjeneste for de som trenger hjelp til å komme seg ut og sosialiseres. De er ikke parterapauter eller hobbypsykologer som skal hjelpe folk med psykiske lidelser.

Anonymkode: 46268...d4e

Men de kunne kanskje hjulpet dem sammen. 

Anonymkode: df7f2...a5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (5 minutter siden):

Kunne ikke sende sto det da jeg sendte bildene :( 

Prøv ett om gangen, det kan ha med plassen å gjøre. Forsøk i hvert fall ett av dem, som en test av at nummeret er riktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (1 minutt siden):

Prøv ett om gangen, det kan ha med plassen å gjøre. Forsøk i hvert fall ett av dem, som en test av at nummeret er riktig. 

Fikk sendt de til et annet nummer han hadde skrevet ned, han blir vel sint på meg nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...