Gå til innhold

Bekymret for mann.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Han har bestemt seg for at det er ekte hussopp så da er det vel det, men jeg vil høre hva ekspertene sier først. 

Det vil altså ta flere uker før profesjonelle kommer på befaring. Hvorfor tar ikke du bilder og sender til dem, slik at dere kan få en foreløpig avklaring nå? Hvis det viser seg å ikke være ekte hussopp, vil jo en slik ørliten innsats bidra til økt ro i heimen for deg og ikke minst din mann. Og skulle din mann ha rett, har dere uansett noe håndfast å forholde dere til. 

Anonymkode: a51db...2ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kayia skrev (1 minutt siden):

Har du ikke mobil med kamera selv da? Hvorfor sender ikke du? 

Det er han som har nummeret så jeg får ikke lov til det, har sagt det flere ganger at jeg kan gjøre det. Det er ikke vits i sier han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Det er han som har nummeret så jeg får ikke lov til det, har sagt det flere ganger at jeg kan gjøre det. Det er ikke vits i sier han. 

Kan ikke du bare si at "jeg syns vi skal sende når de har bedt om det, så kan de bestemme om det er vits". 

Nummeret finner du selv på 1881.

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det vil altså ta flere uker før profesjonelle kommer på befaring. Hvorfor tar ikke du bilder og sender til dem, slik at dere kan få en foreløpig avklaring nå? Hvis det viser seg å ikke være ekte hussopp, vil jo en slik ørliten innsats bidra til økt ro i heimen for deg og ikke minst din mann. Og skulle din mann ha rett, har dere uansett noe håndfast å forholde dere til. 

Anonymkode: a51db...2ac

Ja jeg er helt enig men han har nummerer og jeg får ikke lov å sende bilde, forstår ikke det der jeg. Det er jo ikke sikkert det er ekte hussopp men han er bestemt på det, det kunne tatt vekk noen bekymringer ja om det ikke er det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (1 minutt siden):

Kan ikke du bare si at "jeg syns vi skal sende når de har bedt om det, så kan de bestemme om det er vits". 

Nummeret finner du selv på 1881.

Ha fikk et privat mobilnummer, ja har sagt at jeg syns vi skal sende bilder. Kanskje han hadde roet seg noen hakk da, det var det jeg håpte på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (6 minutter siden):

Kan ikke du bare si at "jeg syns vi skal sende når de har bedt om det, så kan de bestemme om det er vits". 

Nummeret finner du selv på 1881.

Det er termitter og nå sier han så han har virkelig peiling, nei jeg gir opp. Får bare vente til de kommer i desember. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Det er termitter og nå sier han så han har virkelig peiling, nei jeg gir opp. Får bare vente til de kommer i desember. 

Ditt valg, men snodig valg av dere begge syns jeg :) 

Den gangen vi opplevde det samme kom de temmelig umiddelbart, uka etter som jeg husker det. Jeg ville ikke ventet på tilsyn i tre uker om jeg var dere, men dette bestemmer jo dere selv :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (10 minutter siden):

Ditt valg, men snodig valg av dere begge syns jeg :) 

Den gangen vi opplevde det samme kom de temmelig umiddelbart, uka etter som jeg husker det. Jeg ville ikke ventet på tilsyn i tre uker om jeg var dere, men dette bestemmer jo dere selv :)  

Det har nok vært der lenge mener mannen min, han er frustrert over seg selv som ikke har fulgt med. Ja vi får bare vente da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (45 minutter siden):

Det har nok vært der lenge mener mannen min, han er frustrert over seg selv som ikke har fulgt med. Ja vi får bare vente da :) 

Ja det er jo det dere velger, så da må dere jo bare avvente og ikke problematisere det mer da :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (16 minutter siden):

Ja det er jo det dere velger, så da må dere jo bare avvente og ikke problematisere det mer da :)  

Jeg problematiserer det ikke, det er mannen som gjør det. Jeg tar det med ro og avventer det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde satt foten ned og sendt de bildene jeg. Det er vel ikke sånn at mannen din skal ta alle avgjørelser når det gjelder huset. Det er ditt hus også. 

Du vet vel hvilket firma han bruker så kan du bare sende til dem og si at du ikke har navnet på han som skal komme til dere så videresender de til rette vedkommende.

Jeg må innrømme at jeg synes dette virker helt tullete av din mann. Han kan jo si at de skal komme for å sjekke resten av huset i tillegg til å se på bildene. Hvis det er ekte hussopp er det ikke sikkert det er så lurt at dere bor i huset nå.

Da vi hadde sopp i huset hadde vi en ikke for å se på det. Han så forskjellige typer sopp og da at det går greit, så så han plutselig en sopp og sa at må tar du med sønnen din vekk herfra med en gang.

Endret av Fru2020
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (37 minutter siden):

Jeg hadde satt foten ned og sendt de bildene jeg. Det er vel ikke sånn at mannen din skal ta alle avgjørelser når det gjelder huset. Det er ditt hus også. 

Du vet vel hvilket firma han bruker så kan du bare sende til dem og si at du ikke har navnet på han som skal komme til dere så videresender de til rette vedkommende.

Jeg må innrømme at jeg synes dette virker helt tullete av din mann. Han kan jo si at de skal komme for å sjekke resten av huset i tillegg til å se på bildene. Hvis det er ekte hussopp er det ikke sikkert det er så lurt at dere bor i huset nå.

Da vi hadde sopp i huset hadde vi en ikke for å se på det. Han så forskjellige typer sopp og da at det går greit, så så han plutselig en sopp og sa at må tar du med sønnen din vekk herfra med en gang.

Jeg vet ikke hvilke firma det er dessverre :( 

Hvor skal vi ellers gjøre av oss? Hvor bodde dere da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (51 minutter siden):

Jeg hadde satt foten ned og sendt de bildene jeg. Det er vel ikke sånn at mannen din skal ta alle avgjørelser når det gjelder huset. Det er ditt hus også. 

Du vet vel hvilket firma han bruker så kan du bare sende til dem og si at du ikke har navnet på han som skal komme til dere så videresender de til rette vedkommende.

Jeg må innrømme at jeg synes dette virker helt tullete av din mann. Han kan jo si at de skal komme for å sjekke resten av huset i tillegg til å se på bildene. Hvis det er ekte hussopp er det ikke sikkert det er så lurt at dere bor i huset nå.

Da vi hadde sopp i huset hadde vi en ikke for å se på det. Han så forskjellige typer sopp og da at det går greit, så så han plutselig en sopp og sa at må tar du med sønnen din vekk herfra med en gang.

Jeg er enig med deg, og jeg hadde aldri godtatt at min mann skulle bestemme om jeg får sende bilder eller ei. Det er det ikke han som er alene om å bestemme når det er flere enn han selv som bor i huset. 

Sopp kan i tilfell være skummelt å puste inn, så å ikke gå med på noe som tar 5 minutter å gjøre ( ta bilder, sende dem med en lite notis ) fordi han ønsker å være vrang er fullstendig uakseptabelt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kayia skrev (3 timer siden):

Kan ikke du bare si at "jeg syns vi skal sende når de har bedt om det, så kan de bestemme om det er vits". 

Nummeret finner du selv på 1881.

Hvem bruker 1881 i 2022? 

Anonymkode: df7f2...a5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sa i dag at han kom til å bli innlagt snart, har sagt han kan ta kontakt med rus og psykisk helse hvis han trenger noen å snakke med. Trenger ikke henvisning fra lege der men han vil ikke det heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (6 minutter siden):

Han sa i dag at han kom til å bli innlagt snart, har sagt han kan ta kontakt med rus og psykisk helse hvis han trenger noen å snakke med. Trenger ikke henvisning fra lege der men han vil ikke det heller. 

Hvorfor mener han det? Pga angst eller føler han at han mister kontakt med virkeligheten på et vis? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (Akkurat nå):

Hvorfor mener han det? Pga angst eller føler han at han mister kontakt med virkeligheten på et vis? 

Som pårørende kan du tvangsinnlegge han om du føler det er best. 

Anonymkode: df7f2...a5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (3 minutter siden):

Hvorfor mener han det? Pga angst eller føler han at han mister kontakt med virkeligheten på et vis? 

Han bare bekymrer seg for dette hele tiden og får ikke fred fra det, da blir han frynsete i nervene også. Kjenner på det jeg og nå men det er fordi han er så på tuppa, jeg blir urolig av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...