Gå til innhold

Det nærmer seg helg!

Glitter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men den maskinen er det vanskelig å ha?

Anonymkode: 358b9...b69

Nei, har jeg sagt at det er vanskelig å ha den? Den ser ut som en drill så det er slettes ikke vanskelig å ha den. :) Jeg gidder bare ikke styre med dekkskift lengre, det er en drittjobb. Jeg lar heller mitt lokale verksted ta jobben, må støtte det lokale næringslivet også, vet du! :) I tillegg har jeg el-bil og om man bommer litt med jekken så kan det bli voldsomt dyrt om man lager hull i platen under batteriet. Da tenker jeg at verkstedet har spesialutstyr til sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillemus skrev (3 minutter siden):

Nei, har jeg sagt at det er vanskelig å ha den? Den ser ut som en drill så det er slettes ikke vanskelig å ha den. :) Jeg gidder bare ikke styre med dekkskift lengre, det er en drittjobb. Jeg lar heller mitt lokale verksted ta jobben, må støtte det lokale næringslivet også, vet du! :) I tillegg har jeg el-bil og om man bommer litt med jekken så kan det bli voldsomt dyrt om man lager hull i platen under batteriet. Da tenker jeg at verkstedet har spesialutstyr til sånt.

Å ja jeg mente å spørre om det var vanlig og ha en maskin hjemme. Men når du skifter på verksted sjekker du de små tingene inni hjulet etter 5 km?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Å ja jeg mente å spørre om det var vanlig og ha en maskin hjemme. Men når du skifter på verksted sjekker du de små tingene inni hjulet etter 5 km?

Jeg regner med du mener hjulmutrene når du sier "de små tingene inni hjulet"? Jeg burde sikkert ha gjort det, men jeg stoler fullt og fast på verkstedet mitt så jeg har ikke gjort det. :) Om det er vanlig å ha en muttertrekker vet jeg ikke, mannen min kjøpte vel den vi har for noen år siden så vi har byttet dekk med bare en vanlig hjulvinne/hjulkryss i mange år før det altså. Går lettere med en muttertrekker da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (17 minutter siden):

Jeg regner med du mener hjulmutrene når du sier "de små tingene inni hjulet"? Jeg burde sikkert ha gjort det, men jeg stoler fullt og fast på verkstedet mitt så jeg har ikke gjort det. :) Om det er vanlig å ha en muttertrekker vet jeg ikke, mannen min kjøpte vel den vi har for noen år siden så vi har byttet dekk med bare en vanlig hjulvinne/hjulkryss i mange år før det altså. Går lettere med en muttertrekker da.

Men er du ikke redd for at hjulene faller av når du kjører? Jeg har hørt man må etterstramme engang fløy det et hjul mot jeg måtte svinge full fart bort 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Men er du ikke redd for at hjulene faller av når du kjører? Jeg har hørt man må etterstramme engang fløy det et hjul mot jeg måtte svinge full fart bort 

Man bør gjøre det, det har du helt rett i, men jeg stoler på at verkstedet mitt har gjort det. :) Når vi har lagt om selv har vi alltid etterstrammet hjulbolter/mutrer, men de har alltid sittet godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (20 minutter siden):

Man bør gjøre det, det har du helt rett i, men jeg stoler på at verkstedet mitt har gjort det. :) Når vi har lagt om selv har vi alltid etterstrammet hjulbolter/mutrer, men de har alltid sittet godt.

Ok. Jeg har bare hørt man skal sjekke det. Men at hvis det flyr av stopper ikke bilen da eller kan man kjøre på 3 hjul? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ok. Jeg har bare hørt man skal sjekke det. Men at hvis det flyr av stopper ikke bilen da eller kan man kjøre på 3 hjul? 

Da blir det bråstopp ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (På 18.11.2022 den 19.41):

Kult. Gi meg tilbakemelding på hva du synes! 😊

Fikk bakt kaken i dag. Den var skikkelig skikkelig god 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orion skrev (7 minutter siden):

Hvilken kake? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orion skrev (9 timer siden):

Så bra! Vi skal gjøre den til små muffins. Skal bake kokosmakroner og lage syltet rødløk også. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (3 timer siden):

Så bra! Vi skal gjøre den til små muffins. Skal bake kokosmakroner og lage syltet rødløk også. 😊

Så kjekt 😊 Jeg er veldig glad i å bake så skulle ønske jeg kunne gjort det mer, men. Syltet rødløk har jeg aldri smakt, men ser for meg at det er godt, hehe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Gulrotkake med alkohol i?

Hehe, nei 🙂 Vet ikke helt hvorfor den heter det, men du finner oppskrift om du googler 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orion skrev (13 minutter siden):

Hehe, nei 🙂 Vet ikke helt hvorfor den heter det, men du finner oppskrift om du googler 😊

Den heter det pga det er en kafé som heter R.O.O.M hvor hun fikk oppskriften. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diis skrev (6 timer siden):

Nå er det snart en ny helg.☺️

Det er det! Jeg har masse å gjøre. Jeg skal lage syltet rødløk, se på fotballturnering til min sønn, se på en konsert, trene og pynte til jul. Det er i hvert fall det som var utgangspunktet. Men kanskje jeg må redusere det litt. 

Hva med deg og dere andre? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag skal jeg skal prøve å få leiligheten i skikk til å få besøk + handle litt og på søndag får jeg besøk. Ikke mye jeg greier/orker nå, så det får være bra nok. Ser fram til å få besøk da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...