Gå til innhold

Trening uke 48


påskelilje

Anbefalte innlegg

Ei god uke for min del, der jeg har klart å prioritere trening selv om jeg har jobbet, vært på et par arrangementer,  vært sosial ++ 😊

Mandag: trente styrke på treningssenteret i 1 time

Onsdag: Gikk kveldstur med mannen i nabolaget her, ca 3 km, middels tempo.

Torsdag: Trente styrke på treningssenteret sammen med dattera. Ny rekord i benkpress: 3 reps med 35 kilo 🤩  Tar nå 40 kilo i markløft (3 x 10 reps). Fant ut at ei dame som trente samtidig med meg er norgesmester i styrke (benkpress, markløft og knebøy) 😳😁😳

Lørdag: Tur i skogen med mannen, ca 8 km i hurtig tempo.

Søndag: Tur i skogen med mannen,  ca 6,5 km i hurtig tempo. Nå i kveld: 25 min mageøvelser hjemme mens jeg hørte på podcast 😊

Dere andre, hvordan har uka vært?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette har vært den heftigste treningsuka noensinne. Og antagelig en av de heftigste treningsukene jeg vil ha på lenge.

Mandag - karatetrening
Tirsdag - Hjertelaget (4x4 sykkelintervall + 20 min kroppsstyrkeøvelser)
Torsdag - karatetrening
Lørdag- 2x 1,5 timers karatetrening
Søndag - 2x 1,5timers karatetrening + gradering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (5 minutter siden):

Dette har vært den heftigste treningsuka noensinne. Og antagelig en av de heftigste treningsukene jeg vil ha på lenge.

Mandag - karatetrening
Tirsdag - Hjertelaget (4x4 sykkelintervall + 20 min kroppsstyrkeøvelser)
Torsdag - karatetrening
Lørdag- 2x 1,5 timers karatetrening
Søndag - 2x 1,5timers karatetrening + gradering

Wow! Ja, det var heftig! Gradering til og med! Gratulerer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble bare to gåturer denne uka da jeg har vært en del opptatt. :) Men har i overkant av 10.000 skritt i snitt pr dag den siste uka da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ble dårlig med trening på meg denne uka, kun gåturer man-fre. Nå i helgen tok jeg derfor et skippertak, og trente styrke både i går og i dag, hhv. 45 og 60 min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten

Hm, dette ble en litt annerledes uke. Siden jeg kom meg ut på søndagskvelden sist uke, så ble det ikke løping på mandagen og tirsdag hadde jeg ikke anledning. Resten ble bare uplanlagt.

Mandag: styrkeøkt fra det der online-opplegget (30 min)

Tirsdag: ingenting

Onsdag: styrkeøkt (30 min) og løpetur 7 km etterpå. Hadde litt gangsperr fra mandagen, men gikk greit.

Torsdag: gangsperr. Spesielt bak høyre lår, verre enn jeg noen sinne kan huske å ha hatt 🤣 problemer med å gå.. 😳

Fredag: 100 m løping, 100 m gåtur. Meter ja. Hadde store planer om en rolig løpeøkt i sola, men etter 100 m måtte jeg snu og gå tilbake til bilen. Det var så vondt at jeg hadde ikke sjans, ikke til å rundt vannet en gang.

Lørdag: fortsatt vondt 🙄

Søndag: løpetur 7km, gikk ok - men fortsatt ubehagelig i låret. Skulle tatt en styrkeøkt på kvelden, men var så sliten i hodet etter denne uka og helga at jeg gikk å la meg 20:30 og sov som en stein til 06:30 i morges 😴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke så mye denne uken. Først måtte målet mitt være å redusere treningen fordi det begynte å bli for mye og jeg var sliten. Deretter ble jeg jo syk. 

Onsdag: 8 km i  mye motvind og oppoverbakker gav meg puls på 183, etterfulgt av 15 min sirkel styrketrening (foten er endelig bra nok til å kunne ta knebøy igjen)

Torsdag: 7 km sykkel 

Lørdag: 10,5 km sykkel 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten skrev (5 minutter siden):

Hm, dette ble en litt annerledes uke. Siden jeg kom meg ut på søndagskvelden sist uke, så ble det ikke løping på mandagen og tirsdag hadde jeg ikke anledning. Resten ble bare uplanlagt.

Mandag: styrkeøkt fra det der online-opplegget (30 min)

Tirsdag: ingenting

Onsdag: styrkeøkt (30 min) og løpetur 7 km etterpå. Hadde litt gangsperr fra mandagen, men gikk greit.

Torsdag: gangsperr. Spesielt bak høyre lår, verre enn jeg noen sinne kan huske å ha hatt 🤣 problemer med å gå.. 😳

Fredag: 100 m løping, 100 m gåtur. Meter ja. Hadde store planer om en rolig løpeøkt i sola, men etter 100 m måtte jeg snu og gå tilbake til bilen. Det var så vondt at jeg hadde ikke sjans, ikke til å rundt vannet en gang.

Lørdag: fortsatt vondt 🙄

Søndag: løpetur 7km, gikk ok - men fortsatt ubehagelig i låret. Skulle tatt en styrkeøkt på kvelden, men var så sliten i hodet etter denne uka og helga at jeg gikk å la meg 20:30 og sov som en stein til 06:30 i morges 😴

OI, hva slags øvelser hadde du gjort på mandagen, siden du fikk så vanvittig gangsperr? 
Vær litt forsiktig med kraftig styrketrening hvis du ikke er vant til det. Dattera vår fikk rabdomyolyse i fjor, hun kunne knapt gå, og hadde vanvittig vondt 😞 Det skjedde etter en pause med styrketrening....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (4 minutter siden):

OI, hva slags øvelser hadde du gjort på mandagen, siden du fikk så vanvittig gangsperr? 
Vær litt forsiktig med kraftig styrketrening hvis du ikke er vant til det. Dattera vår fikk rabdomyolyse i fjor, hun kunne knapt gå, og hadde vanvittig vondt 😞 Det skjedde etter en pause med styrketrening....

Jeg har også rabdomyolyse (kom nok ikke av trening) og det var skikkelig vondt ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en elendig uke. Det ble én økt med styrketrening. Jeg ser ikke for meg veldig mye denne uken heller. Det blir mye reising og andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten
påskelilje skrev (4 minutter siden):

OI, hva slags øvelser hadde du gjort på mandagen, siden du fikk så vanvittig gangsperr? 
Vær litt forsiktig med kraftig styrketrening hvis du ikke er vant til det. Dattera vår fikk rabdomyolyse i fjor, hun kunne knapt gå, og hadde vanvittig vondt 😞 Det skjedde etter en pause med styrketrening....

Det var «bare» noen utfall av et par typer.. Men skal ta å redusere litt på antall i forhold til det som står kanskje..er fint igjen i dag - men gidder ikke om det ødelegger for løpinga, for det trenger jeg. 
De andre øvelsene ble jeg bare støl av, og det er jo ikke så rart iom at jeg ikke har drevet med noe form for styrke på halvannet år. Og lite da også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glitter skrev (2 minutter siden):

Jeg har også rabdomyolyse (kom nok ikke av trening) og det var skikkelig vondt ja!

Hun var skikkelig dårlig. Vi endte opp med ei natt på sykehuset, men hun kunne heldigvis hjem igjen, da verdiene i blodet var ok ift de grenseverdiene de hadde (husker ikke helt hva de målte).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (1 minutt siden):

Hun var skikkelig dårlig. Vi endte opp med ei natt på sykehuset, men hun kunne heldigvis hjem igjen, da verdiene i blodet var ok ift de grenseverdiene de hadde (husker ikke helt hva de målte).

De måler protein i blodet. Blir det for mye kan man få nyresvikt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (3 minutter siden):

De måler protein i blodet. Blir det for mye kan man få nyresvikt. :)

Ja, sånn var det ja, Det gikk heldigvis bra, uten intravenøst og uten nyresvikt. Men vi fikk oss en oppvekker, både hun og jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (Akkurat nå):

Ja, sånn var det ja, Det gikk heldigvis bra, uten intravenøst og uten nyresvikt. Men vi fikk oss en oppvekker, både hun og jeg.

Ja det er skumle greier. Jeg måtte gå lenge mrd krykker og muskelen har aldri blitt helt bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (17 minutter siden):

Ja det er skumle greier. Jeg måtte gå lenge mrd krykker og muskelen har aldri blitt helt bra. 

Uff, kjedelig 😞 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...