Gå til innhold

Trening uke 49


Bøtteknotten

Anbefalte innlegg

Mandag: Styrkeøkt (40 min)

                Løpetur 7 km

Onsdag: Styrkeøkt (30 min)

                Løpetur 12 km (+5 km gåtur       hjem..)

Fredag: Styrkeøkt (30 min)

              Løpetur 4 km

 

Foreløpig klarer jeg å gjennomføre disse styrkeøkter fra han her online-PT’en. Ikke fælt gangsperr lengre, så det er greit. Men det er lagt opp til 4 økter pr uke, de er stort sett full kropp, noe som er for mye for meg. Så da prøver jeg å godta at jeg har fullført opplegget for uken selv om en dag står «tom» ift appen.

Løpingen er en litt større utfordring mtp vær og føre. Det er tyngre å komme seg ut, det er mørkt og nå er det snø. Dessuten er det jammen ikke lurt å ha 5-7 km igjen hjem når en ikke orker å løpe mer..sånn i minusgrader. Det er et nytt problem, jeg frøs meg nesten fordervet 🥶 Har kjøpt meg nye joggesko da, med Goretex. De er knallgode! Holder meg varm på føttene og har godt grep på snø/småglatt, både til gåing og løping. Men akkurat nå for tiden er mye ganske..dritt for å si det mildt.. Så spent på hvordan det går å holde på løpingen i desember, det hjelper liksom ikke lengre - så nå er det kun fordi jeg «bør». Jaja. Det gjør jo godt selv om det ikke kjennes akkurat der og da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er bra jobbet!

Jeg sto over karatetreningen mandag etter forrige helgs treningssamling, så i dag ble det "bare" to treninger:

Tirsdag & Torsdag: Hjertelaget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (9 minutter siden):

Det er bra jobbet!

Jeg sto over karatetreningen mandag etter forrige helgs treningssamling, så i dag ble det "bare" to treninger:

Tirsdag & Torsdag: Hjertelaget

Så mye som du trente sist uke, så er nok det lurt 😅👏 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uken startet med sykdom og fra fredag til lørdag har jeg vært på besøk i Trondheim. 

Sykkelen min har også streiket så den må på verksted i morgen. 

Så det ble to økter på spinningsykkelen pluss to økter på 17 min styrketrening (mage og knebøy). Det er noen uker siden forrige trening på spinningsykkelen og jeg har blitt veldig mye sterkere mtp belastningen jeg hadde på styrkedelen. 

Så er foten min blitt mye bedre så jeg har gått to turer på 2 km! Ene turen var det en del bratt bakke også. For kort tid siden gikk det i en krykke og kun til og fra busstopp. Men hælen min blir ennå vond. Men med brodder får den avlastning når jeg går. 

Neste uke blir nok bedre. Håper det går fort å fikse sykkelen. Jeg har kjøpt meg finnlandshette for å slippe å bli iskald i ansiktet. 😅

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke så mye trening denne uka ift tidligere, men litt ble det jo:

Mandag: styrketrening på treningssenteret 1 time

Onsdag: 1 time yoga og 1 time styrketrening på treningssenteret 

Torsdag: Kveldstur med mannen, ca 4 km, i raskt tempo. Vi gikk ut til sjøen, og det var så nydelig fullmåne og snø helt ut til vannet!

Fredag: 1 time yoga på treningssenteret grytidlig før jobb 😳 

Søndag: Vinterens første skitur! Ikke så langt, bare noen få km, max 5 tenker jeg. Deilig! Og så har vi hatt konsert med koret i kveld, så jeg har sunget i over to timer (med oppvarming) - litt trim i det, vel 😁🎶?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dessverre ingenting å melde denne uka, det har vært travelt med forskjellige ting og de siste dagene har det vært så kaldt at jeg ikke har orket å gå ut mer enn høyst nødvendig. Da jeg var oppe en tur kl. 8 i dag tidlig var det -23 ute... Det er ikke hverdagskost med 43 graders forskjell på inne- og utetemperaturen! Gikk til og fra en bursdag i dag da, ca. 1,5 km hver vei, i -20. Har ikke engang orket å gå på tredemølla som står på loftet, det er vel ikke mer enn 2-3 plussgrader der oppe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemus skrev (5 minutter siden):

Jeg har dessverre ingenting å melde denne uka, det har vært travelt med forskjellige ting og de siste dagene har det vært så kaldt at jeg ikke har orket å gå ut mer enn høyst nødvendig. Da jeg var oppe en tur kl. 8 i dag tidlig var det -23 ute... Det er ikke hverdagskost med 43 graders forskjell på inne- og utetemperaturen! Gikk til og fra en bursdag i dag da, ca. 1,5 km hver vei, i -20. Har ikke engang orket å gå på tredemølla som står på loftet, det er vel ikke mer enn 2-3 plussgrader der oppe...

43 graders forskjell er enormt! Oioioi, så kaldt det er hos dere! Dattera (som bor i Trondheim) har sagt at det er kaldt,men hun har ikke termometer,  og ser bare på yr, det er kanskje ikke så kaldt inne i byen?

Skjønner godt at du ikke orker tredemølla i så kaldt rom.... Det var vel minus 7 da vi gikk på ski, kaldt nok det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (4 minutter siden):

43 graders forskjell er enormt! Oioioi, så kaldt det er hos dere! Dattera (som bor i Trondheim) har sagt at det er kaldt,men hun har ikke termometer,  og ser bare på yr, det er kanskje ikke så kaldt inne i byen?

Skjønner godt at du ikke orker tredemølla i så kaldt rom.... Det var vel minus 7 da vi gikk på ski, kaldt nok det!

Det har vært noen gradere kaldere her hos oss enn i Trondheim ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (9 timer siden):

Jeg har dessverre ingenting å melde denne uka, det har vært travelt med forskjellige ting og de siste dagene har det vært så kaldt at jeg ikke har orket å gå ut mer enn høyst nødvendig. Da jeg var oppe en tur kl. 8 i dag tidlig var det -23 ute... Det er ikke hverdagskost med 43 graders forskjell på inne- og utetemperaturen! Gikk til og fra en bursdag i dag da, ca. 1,5 km hver vei, i -20. Har ikke engang orket å gå på tredemølla som står på loftet, det er vel ikke mer enn 2-3 plussgrader der oppe...

Jeg var i Trondheim i helga, og det ble mest innetid og fyr I peisen ja! Vi gikk korte turer med hunden og tvang oss på julemarkedet i sånn 15-20 min, med en pause innenfor døra på senteret for å varme oss litt. 😅 Fikk kjøpt julegave til pappa på markedet da! :)

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble veldig lite: 1 styrkeøkt pluss en intervall-økt på tredemølle.

Viktig å ikke stoppe helt i alle fall.

Det er veldig kaldt nå og ikke så fristende å puste og pese ute. Det er bra med skiføre i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (39 minutter siden):

Jeg var i Trondheim i helga, og det ble mest innetid og fyr I peisen ja! Vi gikk korte turer med hunden og tvang oss på julemarkedet i sånn 15-20 min, med en pause innenfor døra på senteret for å varme oss litt. 😅 Fikk kjøpt julegave til pappa på markedet da! :)

Det er alt for kaldt! Skjønt i dag var det "bare" -14.7 da jeg var oppe en snartur 7:15, da vi la oss i går var det rundt -20. Usj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (50 minutter siden):

Det er alt for kaldt! Skjønt i dag var det "bare" -14.7 da jeg var oppe en snartur 7:15, da vi la oss i går var det rundt -20. Usj.

Huff ja. Det sved i ansiktet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (1 time siden):

Det ble veldig lite: 1 styrkeøkt pluss en intervall-økt på tredemølle.

Viktig å ikke stoppe helt i alle fall.

Det er veldig kaldt nå og ikke så fristende å puste og pese ute. Det er bra med skiføre i alle fall.

Jeg har kjøpt bacalava/finlandshette med pustehull som jeg skal bruke når jeg sykler. Det tror jeg blir veldig bra. Ser litt rart ut hvis man jogger da tror jeg. Da ville jeg kjøpt en god bøff heller hvis du ikke har. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må si det er veldig motiverende med denne tråden. Motiverer meg til å fortsette så jeg har noe å oppdatere med. Har både fått trent og gått turer denne uken. Ble trening med egen kroppsvekt mandag og onsdag også ble det tre mellomlange turer i tillegg. Sier meg fornød med det 😀

Målet for neste uke er å trene tre dager i uken og med høyere intensitet. Også komme meg ut og gå en tur hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (2 timer siden):

Det ble veldig lite: 1 styrkeøkt pluss en intervall-økt på tredemølle.

Viktig å ikke stoppe helt i alle fall.

Det er veldig kaldt nå og ikke så fristende å puste og pese ute. Det er bra med skiføre i alle fall.

Gjett om jeg skulle ønske vi hadde en tredemølle akkurat nå 😅 Det er ikke så kaldt her som andre tydeligvis har det, vi har vel bare -4, men det er virkelig ikke fristende å løpe ute når det gjør vondt i ansiktet 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten skrev (23 timer siden):

Gjett om jeg skulle ønske vi hadde en tredemølle akkurat nå 😅 Det er ikke så kaldt her som andre tydeligvis har det, vi har vel bare -4, men det er virkelig ikke fristende å løpe ute når det gjør vondt i ansiktet 🙈

Jeg gikk til jobb i morges, ca 6,5 km. Yr sa at det var minus 8 grader, men at det føltes som minus 14. Det var temmelig kaldt, ja! Var varm på overkroppen (hadde dobbel lue og gode hansker), men rompa og lårene ble skikkelig kalde! I dusjen etterpå, kunne jeg liksom ikke kjenne om vannet var varmt eller kaldt, og huden begynte å klø..... Nå, halvannen time etter er jeg fremdeles litt kald på lårene og rompa 😮 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...