Gå til innhold

Føler meg skikkelig fæl som har spist så mye drittmat i det siste


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Usikker på om jeg skulle poste denne her på trening og vektmestring eller på psykiatri da den har en del med begge å gjøre. Jeg har ingen spiseforstyrrelse men er overvektig og har i tillegg til det ett dårlig forhold til mat. 

Det har vert mye mye mat den siste uka og det kommer til å bli det den kommende uka også. Og det er vanskelig for meg. Jeg spiser til jeg sprekker nesten og jeg hater nesten meg selv for det. Jeg føler også at det har ødelagt alt. Har gått ned noen kg før dette men nå har jeg sikkert lagt på meg alt igjen og mer til.  

Hva kan man gjøre med dette? Hva kan jeg gjøre denne uken for å ikke spise så mye?

Anonymkode: 83b22...ec9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kos deg, det er bare jul en gang i året. Så starter du på ny frisk på nyåret. 

Anonymkode: 555e5...72f

Ja, det er jo slik jeg egentlig burde ha tenkt. Men fortsetter jeg å spise slik som jeg gjør nå kommer jeg til å legge på meg minst 3 kg bare den neste uka... Og jeg klarer ikke bare stoppe heller, det kjennes helt umulig ut. Så jeg holder det gående helt til jeg nesten kaster opp fordi det ikke er mer plass i magesekken og da klarer jeg endelig stoppe.

Anonymkode: 83b22...ec9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (Akkurat nå):

Det er begrenset hvor mye du legger på deg i løpet av en uke. Man har mer glede av maten hvis man stopper når man er mett, har jeg hørt.

Det er vel ikke noe problem å legge på seg 3 kg om man bare spiser nok? Jeg vet jeg burde slutte spise når jeg er mett, men har slitt med det så lenge jeg kan huske at det er veldig vanskelig å bare snu det sånn uten videre og plutselig klare stoppe... Dessverre...

Anonymkode: 83b22...ec9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis nok sunn mat iallefall, og jevnlig. Slik at junk og snacks kommer i tillegg ikke i stede for. Så får kroppen din iallfall næringen den trenger, det er hakket lettere å stå i mot søtsug og du blir ubehagelig mett av snacks etter mye mindre mengde enn på tom mage.

Jeg klarer det ikke selv altså, men vet jo i teorien hva som er lurt 🙄 Har spist mye mer enn jeg hadde tenkt, og blir skikkelig skuffa av meg selv daglig…

Anonymkode: 2d900...c82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 26.12.2022 den 17.14):

Usikker på om jeg skulle poste denne her på trening og vektmestring eller på psykiatri da den har en del med begge å gjøre. Jeg har ingen spiseforstyrrelse men er overvektig og har i tillegg til det ett dårlig forhold til mat. 

Det har vert mye mye mat den siste uka og det kommer til å bli det den kommende uka også. Og det er vanskelig for meg. Jeg spiser til jeg sprekker nesten og jeg hater nesten meg selv for det. Jeg føler også at det har ødelagt alt. Har gått ned noen kg før dette men nå har jeg sikkert lagt på meg alt igjen og mer til.  

Hva kan man gjøre med dette? Hva kan jeg gjøre denne uken for å ikke spise så mye?

Anonymkode: 83b22...ec9

Du snakker ikke pent til deg selv. Hva med å starte der, og vise deg selv litt forståelse og medfølelse. og Deretter jobbe for å snu tankene - det er ikke lett når vi selv er vår største kritiker, vår største diktator og den vi må jobbe hardest for å motbevise... Men det er mulig. Det har forskerne t.o.m. sett fysiske bevis på i vår formbare hjerne, at den kan endre og tilegne seg nye tankeretninger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...