Gå til innhold

Fått ubehag i halsen som jeg tror er pga snus. Redd for at det er alvorlig

Anbefalte innlegg

Ja jeg er ei dame på 43 år som har røykt fra jeg var 14 til 40 år ca. Men så gikk jeg over til snus pga jeg ble så tung i pusten av røyken fordi jeg har astma. Men de siste ukene har jeg merket mer ubehag og kan bli litt små vondt i halsen når jeg svelger som kommer og går, har og mye slim i halsen og. Jeg har prøvd å google snus og vondt i halsen men finner lite info. Jeg har snust i nesten 3 år og jeg snuser mye, må nesten alltid ha en snus under leppen, har hendt at jeg har sovnet med snus og. Jeg har svelget mye snus væske og, kan suge på snusen fordi jeg syns smaken er så god. Men er nå bekymret for halsen min, og vet ikke hva det er for noe, men misstenker at det er av snusen. Jeg får angst fordi jeg er redd for kreft og alt mulig. Jeg har lest om et produkt som skal hjelpe for nikotin avhengigheten som en får kjøpt på apoteket, det er noe en legger under leppen som er bare nikotin i og ikke alt annet som er i snusen, vurderer faktisk å kjøpe det og prøve det. Vil egentlig slutte med snus for jeg er møkka lei av den avhengighets greien. Hva tror du om dette Kupton? Har jeg grunn til å være bekymret for halsen min mtp snus?

Anonymkode: 99ff6...b0f

Fortsetter under...

Helt normalt når du har nikotinprodukter i munnen. Hadde det sånn i mange år selv.

Slapp av, dette er ikke kreft. Men om du vil bytte til All white snus eller Zonnic nikotinposer skader det ikke. Da slipper du tobakken. 

ISW skrev (1 minutt siden):

Helt normalt når du har nikotinprodukter i munnen. Hadde det sånn i mange år selv.

Slapp av, dette er ikke kreft. Men om du vil bytte til All white snus eller Zonnic nikotinposer skader det ikke. Da slipper du tobakken. 

TS her. Tusen takk for raskt svar. Så det du skriver er at det er normalt med ubehag og litt vondt i halsen av snusen? Men hvorfor har jeg ikke fått det før de siste par ukene? Så du har hatt det selv? Kan du beskrive dine plager? Ja har lest om zonnic nikotinposer, og vurderer å prøve det. Slipper tobakken ja men ikke nikotinen. Men er jo nikotinen en er avhengig av. 

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

TS her. Tusen takk for raskt svar. Så det du skriver er at det er normalt med ubehag og litt vondt i halsen av snusen? Men hvorfor har jeg ikke fått det før de siste par ukene? Så du har hatt det selv? Kan du beskrive dine plager? Ja har lest om zonnic nikotinposer, og vurderer å prøve det. Slipper tobakken ja men ikke nikotinen. Men er jo nikotinen en er avhengig av. 

Hei. 

Jeg husker bare at med sigaretter fikk jeg hoste og ubehag i brystet. Derfor sluttet jeg og begynte med snus og andre nikotinprodukter, for mange år siden. Hosten ga seg, men jeg ble mer sår i halsen, spesielt ved forkjølelser. Dette bedret seg litt da jeg kuttet ut snus med tobakk og gikk over til all white/super white snus og nikotintyggis. For en stund siden kuttet jeg ut all nikotin. Det var egentlig overraskende lett. 2-3 dager, så gikk det seg til.

Epok er også uten tobakk. Det var den snusen jeg brukte. Mye bedre enn vanlig snus spør du nå meg.  

Jeg har seks-månedersdag i dag som snusfri. 

Mitt tips for å slutte er å trappe ned. Først halverte jeg bruken fra en dag til en annen (fra 12 til 6 i døgnet), deretter trappet jeg gradvis ned til 2 i døgnet i løpet av 1,5 uker. Så sluttet jeg, men brukte nikotinfri hvit snus i en måned etterpå. Det verste nikotinsuget var å kutte ned fra 12 til 6 faktisk. Verre enn fra 2 til 0. Så fikk jeg økt sug da jeg sluttet med nikotinfri snus, men fortsatt mye mindre enn fra 12 til 6. 

Glitter skrev (På 28.12.2022 den 20.59):

Epok er også uten tobakk. Det var den snusen jeg brukte. Mye bedre enn vanlig snus spør du nå meg.  

Jeg har seks-månedersdag i dag som snusfri. 

Mitt tips for å slutte er å trappe ned. Først halverte jeg bruken fra en dag til en annen (fra 12 til 6 i døgnet), deretter trappet jeg gradvis ned til 2 i døgnet i løpet av 1,5 uker. Så sluttet jeg, men brukte nikotinfri hvit snus i en måned etterpå. Det verste nikotinsuget var å kutte ned fra 12 til 6 faktisk. Verre enn fra 2 til 0. Så fikk jeg økt sug da jeg sluttet med nikotinfri snus, men fortsatt mye mindre enn fra 12 til 6. 

Så flink du er!

Anonymkode: d6be6...402

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...