Gå til innhold

Smiler når jeg snakker om vanskelige temaer

Anbefalte innlegg

Jeg har den kjedelige vanen at jeg kan smile når jeg snakker om vanskelige temaer. Tenker det skjer mest for å lette på trykket fordi jeg egentlig vil gråte. Det er jo ganske uheldig og noe jeg ønsker å la være gjøre. Så hvordan klarer man slutte med slikt? Og få litt bedre kontroll over egne følelser og følelsesuttrykk?

Anonymkode: a1eab...d25

Fortsetter under...

Det er noe jeg kjenner meg igjen i. Det er jo ikke så uvanlig å skjule og dempe de virkelige følelsene med smil. Jeg har prøvd å bare tenke over det når vi er inne på slike tema. Jeg tror det også er en måte å distansere seg på, akkurat som å bruke humor på ulike ting. Holde avstand og ha kontroll.  Jeg har blitt bedre, men Ikke helt ferdig med det der. Vet ikke annet enn å tenke over det når det skulle skje og prøve å la være. 

Kanskje noen har bedre råd her. 

Kashmir skrev (8 minutter siden):

Det er noe jeg kjenner meg igjen i. Det er jo ikke så uvanlig å skjule og dempe de virkelige følelsene med smil. Jeg har prøvd å bare tenke over det når vi er inne på slike tema. Jeg tror det også er en måte å distansere seg på, akkurat som å bruke humor på ulike ting. Holde avstand og ha kontroll.  Jeg har blitt bedre, men Ikke helt ferdig med det der. Vet ikke annet enn å tenke over det når det skulle skje og prøve å la være. 

Kanskje noen har bedre råd her. 

Ja, distansere seg ja, akkurat det tror jeg også. Jeg får forsøke være mer bevisst og forsøke la være. Eneste det er sjeldent jeg snakker om vanskelige temaer nå som jeg ikke har behandler lenger da men.

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er jo helt normalt.

Anonymkode: 7c522...c6a

Det har du nok rett i. Men personlig synes jeg det er ganske ødeleggende. Jeg vil jo føle på tristhet når jeg snakker om noe trist osv. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...