Gå til innhold

Hoka goretex sko eller tilsvarende

Anbefalte innlegg

Noen som har Hoka sine goretex sko? Er de like godt dempet som de vanlige skoene tro? 

Finnes det eller piggsko med halvhøy ankel og like god demping som Hoka? 

Jeg er avhengig av god demping pga dårlig fot. 

Jeg skal innom en sportsbutikk som selger Hoka, men greit å høre erfaringer også.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/470463-hoka-goretex-sko-eller-tilsvarende/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glitter skrev (Akkurat nå):

Noen som har Hoka sine goretex sko? Er de like godt dempet som de vanlige skoene tro? 

Jeg skal innom en sportsbutikk som selger Hoka, men greit å høre erfaringer også.

Jeg har Asics goretex løpesko med pigg, men de har veldig dårlig demping. Kjøpte nettopp Icebug Newrun Bugrip GTX, goretek med pigg, løpesko og de er kjempegode synes jeg! Ikke halvhøye da, men vanlig joggeskofasong, med god demping. Damen i butikken foreslo at jeg kunne jo prøve Hoka sin piggsko også, men jeg har hørt så mye om Hokas dårlige kvalitet at jeg ikke gjorde det. Henger på et par løpegrupper på fb og det er gjentagende klager på hvor fort Hoka-sko slites ut ifølge de der inne.

Lillemus skrev (2 minutter siden):

Jeg har Asics goretex løpesko med pigg, men de har veldig dårlig demping. Kjøpte nettopp Icebug Newrun Bugrip GTX, goretek med pigg, løpesko og de er kjempegode synes jeg! Ikke halvhøye da, men vanlig joggeskofasong, med god demping. Damen i butikken foreslo at jeg kunne jo prøve Hoka sin piggsko også, men jeg har hørt så mye om Hokas dårlige kvalitet at jeg ikke gjorde det. Henger på et par løpegrupper på fb og det er gjentagende klager på hvor fort Hoka-sko slites ut ifølge de der inne.

Okei! Jeg har hørt det samme. Jeg rakk ikke å slite ut mitt første par for det forsvant. Er på mitt andre par, men den modellen likte jeg ikke like godt. Uansett beste sko jeg har prøvd mtp demping. 

Så piggskoene til Hoka kommer opp i 2500 kr. Ikke verdt det hvis de blir fort slitt. 

Jeg trenger vel egentlig ikke å ha høy ankel. Det er jo ikke så ofte det er tjukt med snø. 

Skal sjekke ut de du har kjøpt. :)

Glitter skrev (1 minutt siden):

Okei! Jeg har hørt det samme. Jeg rakk ikke å slite ut mitt første par for det forsvant. Er på mitt andre par, men den modellen likte jeg ikke like godt. Uansett beste sko jeg har prøvd mtp demping. 

Så piggskoene til Hoka kommer opp i 2500 kr. Ikke verdt det hvis de blir fort slitt. 

Jeg trenger vel egentlig ikke å ha høy ankel. Det er jo ikke så ofte det er tjukt med snø. 

Jeg ga 1999,- for mine på Sport1. Jeg har et par lave gamasjer jeg bruker om det er mye snø, kan jo bruke høye skigamasjer om du har det også. :) 

Lillemus skrev (13 minutter siden):

Jeg ga 1999,- for mine på Sport1. Jeg har et par lave gamasjer jeg bruker om det er mye snø, kan jo bruke høye skigamasjer om du har det også. :) 

Gamasjer har jeg ikke, men det var selvsagt en god idé. 

Sport1 ja. Da skal jeg dra dit og å prøve de. :)

Annonse

Fionys skrev (25 minutter siden):

Du kan eventuelt få pigget de skoene du liker. Unngå å skli på isen | Vi utfører pigging av alle type sko | XXL  Du kan også kjøpe pigger du selv skrur inn.

Jeg hadde ingen gamle sko som egnet seg, dessuten kjøper jeg vinterskoene ett nummer større for å få ullsokker i dem. :) Men det er et godt råd, det er mange som pigger opp gamle løpesko til vinterbruk. Jeg foretrekker også goretex om vinteren og det er jo ikke sommerskoene.

Glitter skrev (12 timer siden):

Jeg har brukt mye HOKA - også de høye og med goretex. Jeg likte skoene veldig godt, fordi de var utrolig gode å gå i. Men jeg fikk gradvis økende problemer med anklene, og har i ettertid skjønt at beina mine ikke hadde så godt av HOKA - mine ankler liker bedre sko med høyere drop. 

Synes innvendig hælkappe på HOKA slites veldig fort, - men de fleste joggesko ser ikke ut å være designet for å vare særlig lenge. Mine er alltid ganske slitne etter et halvt år. 

Når det gjelder piggsko, så har jeg Salomon. De er gode - særlig fordi det er deilig å slippe å skli - men  jeg synes alltid det er litt ubehagelig å gå med både brodder og pigger.  Det er noe som skjer når pigger/brodder treffer bakken, som gjør skoene mindre behangelige enn andre sko - så jeg ser frem til litt mindre is på fortauene fremover. 

Endret av frosken
frosken skrev (35 minutter siden):

Jeg har brukt mye HOKA - også de høye og med goretex. Jeg likte skoene veldig godt, fordi de var utrolig gode å gå i. Men jeg fikk gradvis økende problemer med anklene, og har i ettertid skjønt at beina mine ikke hadde så godt av HOKA - mine ankler liker bedre sko med høyere drop. 

Synes innvendig hælkappe på HOKA slites veldig fort, - men de fleste joggesko ser ikke ut å være designet for å vare særlig lenge. Mine er alltid ganske slitne etter et halvt år. 

Når det gjelder piggsko, så har jeg Salomon. De er gode - særlig fordi det er deilig å slippe å skli - men  jeg synes alltid det er litt ubehagelig å gå med både brodder og pigger.  Det er noe som skjer når pigger/brodder treffer bakken, som gjør skoene mindre behangelige enn andre sko - så jeg ser frem til litt mindre is på fortauene fremover. 

Ja det med hælkappen til Hoka er sant. 

Jeg er usikker på øm jeg skal kjøpe piggsko eller bare kjøpe dempede goretex også ta på brodder. Blir mange par å kjøpe hvis jeg skal ha goretex både med og uten pigger tross alt.

Var det god demping i hoka goretex? 

Glitter skrev (3 minutter siden):

Ja det med hælkappen til Hoka er sant. 

Jeg er usikker på øm jeg skal kjøpe piggsko eller bare kjøpe dempede goretex også ta på brodder. Blir mange par å kjøpe hvis jeg skal ha goretex både med og uten pigger tross alt.

Var det god demping i hoka goretex? 

Ja, ok dempning. 

Har du vurdert om føttene dine ville hatt bedre av sko med høyere drop?

frosken skrev (2 timer siden):

Ja, ok dempning. 

Har du vurdert om føttene dine ville hatt bedre av sko med høyere drop?

Hva betyr høyere dropp? 

Jeg har smerter i hælen pga tynn hælpute og mulig plantar facsitt pluss smerter i leddet. Begge deler krever god demping, men jeg har muligens sammenvoksninger i foten som fører til skjev gange og dermed smerter. 

Jeg vil tro jeg blir henvist videre fra ortopedisk til å få spesiallagde såler i alle fall. Venter på time i mars. 

Edit: Googlet høy dropp her jeg ligger søvnløs. Kan godt hende hælen min hadde hatt godt av høy dropp. Vet ikke hvor høy mine hoka sko er. 

Endret av Glitter
AnonymBruker
Glitter skrev (På 8.1.2023 den 11.26):

Jeg har Hoka bondi. Det er ikke goretex men jeg kan gå med dem ute i regn uten at jeg får vann i skoene. Og det er det utrolige med Hoka sine vanlige løpesko. 

Anonymkode: 69ca1...8ff

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har Hoka bondi. Det er ikke goretex men jeg kan gå med dem ute i regn uten at jeg får vann i skoene. Og det er det utrolige med Hoka sine vanlige løpesko. 

Anonymkode: 69ca1...8ff

Jeg må gå med de når det er sørpe og slikt også pga dårlig fot. Da har jeg blitt våt. 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...