Gå til innhold

Problem med overflødig hud etter vektnedgang og graviditet.


Sinsin677377

Anbefalte innlegg

Sinsin677377

Hei!

Etter en 15-års periode med overvekt og graviditet har kroppen vektmessig landet på et godt og friskt sted. Jeg er så stolt og imponert over hva jeg har fått til.
-30 kg er slettes ingen lett jobb.

Min høyde er på 171 cm og min vekt var på 95 kg etter 3. graviditet. Jeg er 35 år ung!;)
Etter dette har mage- og brystparti forandret seg veldig pga vektnedgangen. Mindre bryster har vært et ønske da de var belastende når jeg var tyngere.  Nå er de en b/c cup med bare hud. Det er nydelig å bli kvitt vekten av de, men at de detter ut av en bh fordi de er helt «slafsete» er frustrerende. Jeg har har prøvd så mange typer bh. Jeg ender opp i sports-bh uten hold og form.
Magen har også fått mye løs hud som henger.  Huden er full av arr etter graviditetene og det klør konstant fordi huden er så utrolig tynn. Arr plager meg ikke utseendemessig, problemet er kløen og at det lugger og drar pga klær. Det er til tider vondt. Jeg kler meg etter den «valken» som ligger i en brett nederst på magen, selvom jeg må ha større bukser enn resten av kroppen trenger. 
Jeg har snakket med fastlegen ang magen, men den har for lite heng til å få offentlig dekket kirurgi.Som småbarnsforelder og i full  jobb er dette ikke noe jeg føler kan stå på en «spare-til-liste» eller kan ta permisjon uten lønn fra.
For meg er dette kjipe greier. Men jeg må jobbe med de verktøyene jeg har, trening.

Så til mine spørsmål:

Kan jeg forbedre huden på magen på en annen måte? Hvilke øvelser kan forbedre brystparti?

Jeg er klar over at slik hud er vanskelig å trene bort, men siden jeg ikke får fjernet den kirurgisk uten at det skal bli en økonomisk belastning ønsker jeg å høre allikevel. 
 

Takk til alle som tar seg tid til et svar:)

 

 

 

 


 

 

Endret av Sinsin677377
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...