Gå til innhold

Se for deg et langt tau (uendelig)

Anbefalte innlegg

Helt på tuppen av det tauet er det farget 5 cm med rød farge. Det røde symboliserer det fysiske livet fra fødsel til død. På de 5 cm skal man jage og kjempe og streve, gjøre inntrykk på andre, prestere på jobb, samle seg skatter, være en god venn, sønn/datter, far/mor, osv. Vel og viktig alt det, men hva med resten av tauet som symboliserer evigheten? Hva har du tenkt å gjøre med det? Hva skal du foreta deg i evigheten? 

Anonymkode: ccb4c...2f9

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/470606-se-for-deg-et-langt-tau-uendelig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vhanja skrev (2 minutter siden):

Ingenting, for etter jeg er død så eksisterer jeg ikke lenger. Det røde symboliserer Vhanja, resten av tauet er ikke-Vhanja. Dvs verden uten meg.

Men hva hvis du måtte leve evig videre etter døden? 

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Helt på tuppen av det tauet er det farget 5 cm med rød farge. Det røde symboliserer det fysiske livet fra fødsel til død. På de 5 cm skal man jage og kjempe og streve, gjøre inntrykk på andre, prestere på jobb, samle seg skatter, være en god venn, sønn/datter, far/mor, osv. Vel og viktig alt det, men hva med resten av tauet som symboliserer evigheten? Hva har du tenkt å gjøre med det? Hva skal du foreta deg i evigheten? 

De siste cm skal man etterstrebe å være den beste utgaven av seg selv. Dvs du skal stå opp 07 hver dag, kle på deg, gå en tur, lage sunn og næringsrik frokost, være solstråle, en positiv person som kan gi det beste du kan til andre. Det er min refleksjon. Jeg skjønner de som ikke orker de siste cm. 

Anonymkode: ad723...a24

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men hva hvis du måtte leve evig videre etter døden? 

Umulig for meg å svare på for det kommer jo an på hva slags liv det er snakk om. Hva jeg vil gjøre kommer jo an på hvilke alternativer jeg har.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...