Gå til innhold

Ble livet drømmene dine som du drømte om? Hvis du ikke hadde en drøm / mål er livet ditt lykkelig?

Anbefalte innlegg

Vhanja skrev (1 minutt siden):

Det bestemmer du nå en del selv. Hvis du har bestemt deg for at det ikke vil bli bedre, så vil det nok heller ikke gjøre det.

Gjør alt jeg kan for å få det bedre. Tro du meg. Gjør det som står i «oppskriften for et god liv» følger alle råd&tips. Leser til jeg spyr av fagstoff både faglig og selv-hjelps tips. 

Anonymkode: d5245...9ac

Fortsetter under...

Jeg har to feil jeg har gjort som nok vil bli såkalte livssorger. Ellers har jeg hatt lite drømmer og heller gjort det jeg har ville gjort når ønsker kom opp. Jeg har levd et liv hittil som jeg er takknemlig for når en ser bort fra de to tingene so  vil forfølge meg, men jeg ser ingen mening i å gå rundt og være lykkelig. Lykke er for øyeblikk og stunder, så jeg tror mer på å være passe tilfreds. 

Hvis du føler at tilværelsen er tom derimot, så bør du finne ut hva som gjør den sånn, og så endre på det. Du har alle svarene selv, men det kan jo hende du trenger å bli stilt de riktige spørsmålene for å finne dem? 

Nei det har ikke blitt det. 

Som tidlig tenår skulle jeg være hundeoppdretter av noen spesifikke raser. Så skulle jeg bli jordmor , så psykiatrisk sykepleier. 

Rakk å bli sykepleier, også jeg som var så engasjert mor falt ifra pga sykdom. 

Jeg kan fortsatt få oppleve å få valper på hunden min, men det blir ikke å drive et ekte oppdrett. Blir 1-2 kull på en hund. 

Jeg kan ennå bli både jordmor og psykiatrisk sykepleier. Må bare ha litt mer arbeidspraksis først for opptakskrav. 

Jeg kan bli frisk nok til å tåle å ha ungene mer hvis jeg flytter nærmere. 

Livet ble ikke som jeg drømte om, men jeg har kommet et godt stykke fra sammenbruddet mitt og lager meg håp for framtiden. For jeg er ikke kronisk suicidal lenger og må se på hvordan få noe positivt ut av det som kommer siden det tross alt ikke skal ende nå med vilje i hvert fall.

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Gjør alt jeg kan for å få det bedre. Tro du meg. Gjør det som står i «oppskriften for et god liv» følger alle råd&tips. Leser til jeg spyr av fagstoff både faglig og selv-hjelps tips. 

Kanskje du bør glemme "lykke" en stund og heller sette deg noen andre mål?

Jeg tror lykke oppstår når man fokuserer på andre ting.

Glitter skrev (6 timer siden):

Nei det har ikke blitt det. 

Som tidlig tenår skulle jeg være hundeoppdretter av noen spesifikke raser. Så skulle jeg bli jordmor , så psykiatrisk sykepleier. 

Rakk å bli sykepleier, også jeg som var så engasjert mor falt ifra pga sykdom. 

Jeg kan fortsatt få oppleve å få valper på hunden min, men det blir ikke å drive et ekte oppdrett. Blir 1-2 kull på en hund. 

Jeg kan ennå bli både jordmor og psykiatrisk sykepleier. Må bare ha litt mer arbeidspraksis først for opptakskrav. 

Jeg kan bli frisk nok til å tåle å ha ungene mer hvis jeg flytter nærmere. 

Livet ble ikke som jeg drømte om, men jeg har kommet et godt stykke fra sammenbruddet mitt og lager meg håp for framtiden. For jeg er ikke kronisk suicidal lenger og må se på hvordan få noe positivt ut av det som kommer siden det tross alt ikke skal ende nå med vilje i hvert fall.

Du jobber hardt, du har all grunn til å være stolt av deg selv. 2023 blir ditt år- tror du blir en flink jordmor, håper du blir psykiatrisk sykepleier med all din erfaring kan du bli en kjempe ressurs for andre. 

Grendel skrev (5 minutter siden):

Kanskje du bør glemme "lykke" en stund og heller sette deg noen andre mål?

Jeg tror lykke oppstår når man fokuserer på andre ting.

Jeg har ingen mål uten at jeg må overleve neste uke. Kjenner ikke på håpet av lykke. Kanskje jeg må oppsøke livskrisehjelpen i dag å håpe de kan dope meg ned sånn at jeg får puste. 

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har ingen mål uten at jeg må overleve neste uke. Kjenner ikke på håpet av lykke. Kanskje jeg må oppsøke livskrisehjelpen i dag å håpe de kan dope meg ned sånn at jeg får puste. 

Dette høres ut som sykdom synes jeg. Har du snakket med legen din om det?

Grendel skrev (6 minutter siden):

Dette høres ut som sykdom synes jeg. Har du snakket med legen din om det?

Nei jeg er ikke så håpløs ellers utenom nå. Har holdt på med oppgaver hele helgen vel så i natt. Er sikkert bare utslitt. Er ikke syk. 

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Du jobber hardt, du har all grunn til å være stolt av deg selv. 2023 blir ditt år- tror du blir en flink jordmor, håper du blir psykiatrisk sykepleier med all din erfaring kan du bli en kjempe ressurs for andre. 

Takk. :)

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Høres ut som det kan være lurt for deg å oppsøke hjelp ja. Jeg vet ikke hva livskrisehjelpen er, men om du har et sted å ringe ville jeg gjort det. 

Glitter skrev (1 minutt siden):

Takk. :)

Høres ut som det kan være lurt for deg å oppsøke hjelp ja. Jeg vet ikke hva livskrisehjelpen er, men om du har et sted å ringe ville jeg gjort det. 

Det er bare eksamensnerver frykt for å stryke. Frykt for å ikke få det til. Kortvarig lidelse men det er sterkt akkurat nå. Du har sikkert rett i det. 

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Det er bare eksamensnerver frykt for å stryke. Frykt for å ikke få det til. Kortvarig lidelse men det er sterkt akkurat nå. Du har sikkert rett i det. 

Et desperat spørsmål ikke døm meg. Hvis jeg mot alle odds skulle fått sovetabletter av legevakten av typen B preparat. vil den virke hvis jeg tar den på ettermiddagen? På den måten kan jeg ta igjen søvn å jobbe med oppgaver i natt. 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Et desperat spørsmål ikke døm meg. Hvis jeg mot alle odds skulle fått sovetabletter av legevakten av typen B preparat. vil den virke hvis jeg tar den på ettermiddagen? På den måten kan jeg ta igjen søvn å jobbe med oppgaver i natt. 

Er det ikke bedre å jobbe med oppgaver i ettermiddag og kveld og så sove i natt?

Lillemus skrev (2 minutter siden):

Er det ikke bedre å jobbe med oppgaver i ettermiddag og kveld og så sove i natt?

Jeg klarer ikke å jobbe mer med sinus cosinus og tangens (matematikk). Har skikkelig hodepine og føler meg fysisk syk. Vil det virke spør jeg om i ettermiddag? Har aldri brukt sterke sovetabletter før. 

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg klarer ikke å jobbe mer med sinus cosinus og tangens (matematikk). Har skikkelig hodepine og føler meg fysisk syk. Vil det virke spør jeg om i ettermiddag? Har aldri brukt sterke sovetabletter før. 

Aner ikke, har aldri brukt sovetabletter, det er vel en viss fare for at du får en kraftig hang-over?

Lillemus skrev (1 minutt siden):

Aner ikke, har aldri brukt sovetabletter, det er vel en viss fare for at du får en kraftig hang-over?

Kanskje. Vet ikke jeg heller. Til nød kan jeg sove det av meg i morgen men det er ikke akkurat heldig. 

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg håper ikke du mister selvtilliten av enkelte vanskelige oppgaver. Den du postet i går var en artig nøtt som er laget for å vippe folk av pinnen.

Fokuser bare på å lære ABC formelen. Lær hva sin cos og tan betyr og løs de enkleste oppgavene. Hold hodet kaldt. Dropp de vanskelige oppgavene.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis du ikke har tatt dem før så er det et sjansespill. Du kan sove lenger enn du tror, du kan føle deg dårlig/sløv etterpå slik at du ikke har konsentrasjon til å jobbe med oppgavene osv. 

Grendel skrev (48 minutter siden):

Jeg håper ikke du mister selvtilliten av enkelte vanskelige oppgaver. Den du postet i går var en artig nøtt som er laget for å vippe folk av pinnen.

Fokuser bare på å lære ABC formelen. Lær hva sin cos og tan betyr og løs de enkleste oppgavene. Hold hodet kaldt. Dropp de vanskelige oppgavene.

Hvis jeg dropper de og får emne i dem vanskelige oppgave hva skjer da? Da får jeg ikke karakteren jeg må ha. Det er ikke om å gjøre og stå her. Det om å gjøre å få best mulig. 

Vhanja skrev (24 minutter siden):

Hvis du ikke har tatt dem før så er det et sjansespill. Du kan sove lenger enn du tror, du kan føle deg dårlig/sløv etterpå slik at du ikke har konsentrasjon til å jobbe med oppgavene osv. 

Jeg vet det og jeg vet det ikke er er en god løsning. Er bare lei av alt nå. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vet det og jeg vet det ikke er er en god løsning. Er bare lei av alt nå. 

Forståelig. Pause er sunt. 

Ta en pause. Gå en tur, sov et par timer, lag deg god mat, se litt på en TV-serie. Koble ut hjernen og slapp av et par timer på den måten som er best for deg. Så kan du ta det opp igjen etter det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...