Gå til innhold

Ukas trening uke 2 - 2023


Lillemus

Anbefalte innlegg

Så var halve januar og hele uke 2 gått og man har rørt litt på seg, kunne vært mer, men litt ble det:

Mandag - rockering og tøying av rygg

Tirsdag - 5 km skitur

Onsdag - tøyeøvelser rygg

Torsdag - rockering og tøying av rygg

Søndag - 6 km skitur

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bøtteknotten

Ble en annerledes uke her, og trening fullstendig nedprioritert etterhvert.

Mandag: styrkeøkt 30 min

Onsdag: styrkeøkt 30 min + 10 km løpetur

 

Og det var det. Men har planer om å trene i morgen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten skrev (4 minutter siden):

Ble en annerledes uke her, og trening fullstendig nedprioritert etterhvert.

Noen ganger blir det sånn, vi er alle der fra tid til annen. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk bare trent styrke én gang, og jeg kjenner faktisk på ryggen at det ble litt lite. Men, jeg er stolt over at jeg fikk løpt ute denne uka! Flere måneder siden sist! Så altså:

Mandag: 30 min styrketrening på treningssenteret,  det var stappfullt der, så jeg orket ikke være der lenger, men fortsatte 30 min hjemme,  så det ble en time til sammen. 

Torsdag: jeg løp hjem fra jobb! Ca 6,5 - 7 km. Klarte ikke løpe hele veien, men om lag 2/3 av strekningen tenker jeg. Om kvelden gikk jeg tur med mannen, så det ble over 15.000 skritt den dagen 😊

Fredag: en time yoga

Lørdag: en drøy times skogsarbeid

Søndag: halvannen time rolig tur i skogen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten skrev (16 minutter siden):

Ble en annerledes uke her, og trening fullstendig nedprioritert etterhvert.

Mandag: styrkeøkt 30 min

Onsdag: styrkeøkt 30 min + 10 km løpetur

 

Og det var det. Men har planer om å trene i morgen 😊

Så gøy at du fortsetter med styrketreningen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemus skrev (45 minutter siden):

Så var halve januar og hele uke 2 gått og man har rørt litt på seg, kunne vært mer, men litt ble det:

Mandag - rockering og tøying av rygg

Tirsdag - 5 km skitur

Onsdag - tøyeøvelser rygg

Torsdag - rockering og tøying av rygg

Søndag - 6 km skitur

 

Går du på rulleski når det ikke er snø? 

Anonymkode: c21a2...0e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Går du på rulleski når det ikke er snø? 

Anonymkode: c21a2...0e7

Nei, så glad i å gå på ski er jeg ikke. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (4 minutter siden):

Nei, så glad i å gå på ski er jeg ikke. :) 

Langrennski er kjedelig 

Anonymkode: c21a2...0e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foten min har blitt verre og verre denne uken. Så fikk ikke trent og gått tur som jeg ville. 

Men det ble en tur med sykkel ute pluss litt spinningsykkel, også tre økter med spinningsykkel pluss styrketrening. 

Neste uke må jeg vurdere å ikke trene på spinningsykkelen for å nullstille foten helt. Dvs jeg kan ta lett belastning på, men da får ikke muskler og kondisjon kjørt seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag: 75 min yoga

Tirsdag: gruppetime step/styrke, 50 min

Fredag: gruppetime slynge, 45 min

Søndag: styrkeøkt 45 min

Har gått en del småturer utenom. Bra uke etter min målestokk😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke vært med på de oppsatte treningene på tirsdagen, så ble som følger:

Tirsdag - Hjemmetrening (karate + kroppstyrkeøvelser/balanse/tøying)

Torsdag - Hjertelaget + Karatetrening (fellestrening)

Lørdag - Liten topptur 3 km (ikke så langt, men var 1 km opp, 1 km ned og 1 km rett, sånn ca. Så fikk opp pusten oppover og fikk trent styrke og balanse i beina på de bratte og glatte stiene nedover)

Søndag - Hjemmetrening (samme som tirsdag)

Så fire økter + en liten godtur. Fornøyd med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten
påskelilje skrev (17 timer siden):

Så gøy at du fortsetter med styrketreningen!

Ja, det er liksom på vei til å bli en vane. 🤞 Og med litt varierende vintervær/føre er det greit å ha litt alternativer. Samtidig som jeg ikke skal hoppe over at det er ganske motiverende å se konkrete resultater! Jeg som alltid har tatt armhevinger på knærne - og ikke hatt sjans til å nærme meg en vanlig overhodet - klarte denne uka å ta 5 «skikkelige» 😱🥳 

Så gøy med første løpetur ute! Synes det var ganske langt jeg, mtp at det er så lenge siden sist! Ser frem til vårvær jeg.. 🌿🍀☀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida

Mandag : trening på Evo. Tredemølle og styrke.

Onsdag : Det samme. 

Lørdag og søndag: Gåtur, men glemte å sette på skrittelleren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 1 ble veldig dårlig: Kun én joggetur.

Uke 2 ble bra. Jeg hadde to styrkeøkter og to joggeturer (begge var intervalltrening siden langtur på tredemølle blir for kjedelig selv med podcast på øret).

Det er holke og jeg har lagt igjen piggskoene på hytta. Ellers ville det blitt jogging ute. Skiføret er så som så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten skrev (16 timer siden):

Ja, det er liksom på vei til å bli en vane. 🤞 Og med litt varierende vintervær/føre er det greit å ha litt alternativer. Samtidig som jeg ikke skal hoppe over at det er ganske motiverende å se konkrete resultater! Jeg som alltid har tatt armhevinger på knærne - og ikke hatt sjans til å nærme meg en vanlig overhodet - klarte denne uka å ta 5 «skikkelige» 😱🥳 

Så gøy med første løpetur ute! Synes det var ganske langt jeg, mtp at det er så lenge siden sist! Ser frem til vårvær jeg.. 🌿🍀☀️

Jeg har ikke trent armhevinger. Prøvde meg et par ganger i høst etter å ha trent armer og bryst lenge, men det funket ikke så bra. Men jeg burde kanskje lagt det inn i opplegget, nettopp fordi det er så himla gøy dersom en klarer én mer enn forrige gang!

Jeg trente markløft i går. Det synes jeg er skikkelig gøy, og så blir jeg litt stolt over meg selv - det ser liksom litt kult ut 😄 , og så er det få/ingen damer på min alder som gjør den øvelsen 😄Jeg tok først 10 reps med 40 kilo (altså stanga på 20 + 10 + 10), så 5 reps 3 ganger med 45 kilo, og til slutt 10 reps med 45. Den økta ble bra. Det var temmelig fullt der i går kveld, så jeg fikk ikke gjort det jeg hadde tenkt (hadde tenkt først og fremst armer). Men det ble nedtrekk (der er jeg i en dårlig periode for tida - hadde 30 og 40 kilo på den), beinpress, hip thrusts (3 x 10 reps med 40 kilo), og så sittende brystpress i apparat. Så en time yoga til slutt 🙂

Ja, løpeturen ble litt lang til å være den første på lenge. Men dattera hadde bilen, så da ble det helt hjem 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (På 15.1.2023 den 22.38):

Foten min har blitt verre og verre denne uken. Så fikk ikke trent og gått tur som jeg ville. 

Men det ble en tur med sykkel ute pluss litt spinningsykkel, også tre økter med spinningsykkel pluss styrketrening. 

Neste uke må jeg vurdere å ikke trene på spinningsykkelen for å nullstille foten helt. Dvs jeg kan ta lett belastning på, men da får ikke muskler og kondisjon kjørt seg. 

Sikkert lurt å ta en hvileuke. Håper foten blir bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...