Subkutant Skrevet 19. januar 2023 Del Skrevet 19. januar 2023 (endret) Kashmir skrev (10 timer siden): Nei men altså, tanken på andre enn "mine" er jo ikke bra i en krise som rammer flere. Jeg har ærlig og oppriktig kun tenkt på meg selv og regnet med at alle andre klarer seg! Det er virkelig ikke greit. Det er jo dugnad det blir snakk om. Jeg kan unnskylde med at jeg aldri har vært i en sånn situasjon. Men jeg er glad jeg fikk åpnet øynene altså. Jeg må si det. Vel, når ulykken først er ute så må man faktisk tenke på seg og sine først. De andre voksne hadde muligheten til å forberede seg. Unntaket blir at kan kan hjelpe barn og pleietrengende, hvis man har mulighet. Men stort sett så har man kun mulighet til å sørge for seg selv og ev. Egne barn/partner. Men i preppingrådene står ofte barnemat oppgitt som noe man bør ha. Og morsmelkerstatning. Nettopp for å hjelpe de som har så dumme foreldre at foreldrene ikke har forberedt seg på slikt. Det kan jo ikke barna noe for. Endret 19. januar 2023 av Subkutant 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/470630-fikk-meg-en-skikkelig-tankevekker-om-hvor-ego-jeg-er/page/3/#findComment-4140457 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 19. januar 2023 Del Skrevet 19. januar 2023 Subkutant skrev (46 minutter siden): Men i preppingrådene står ofte barnemat oppgitt som noe man bør ha. Og morsmelkerstatning. Nettopp for å hjelpe de som har så dumme foreldre at foreldrene ikke har forberedt seg på slikt. Det kan jo ikke barna noe for. Står det virkelig det? Vel, så lenge jeg ikke har småbarn selv og heller ikke har det i nær familie så er ikke det aktuelt for meg å bruke penger på akkurat det altså. Babyer som er så små at de er avhengige av kun melk ammes ofte, selv om jeg er meget klar over at det ikke gjelder alle (egen erfaring). Om ungen er 6 mnd eller eldre trenger den ikke spesiell barnemat på glass heller, men kan godt spise most, vanlig mat. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/470630-fikk-meg-en-skikkelig-tankevekker-om-hvor-ego-jeg-er/page/3/#findComment-4140478 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.