Gå til innhold

Er du fornøyd med fastlegen din?

Anbefalte innlegg

Er du fornøyd med fastlegen din? 

Jeg tror jeg har en av byens beste leger. Han er så engasjert, snill, kunnskapsrik og han har vært der gjennom all sykdommen min. Mest psykisk, men også fysisk. Jeg hadde faren hans før han tok over, og det var som å komme til en annen verden når faren pensjonerte seg. :)

Han har 4,5 stjerner på legelisten. Det som trekker han ned er en vurdering skrevet av noen jeg tror ikke er fornøyd med å ikke få piller for den var bare sur og usaklig. 

Det er gull verdt med slike leger, men jeg er redd han skal bli utbrent. Han har 1300 på listen sin og som alle leger har han jo også kommunal tjeneste. Håper han holder ut til pensjonsalder. Han har noen verv også i legeforeningen eller noe, da han pleier være i avisen, så han er en sånn duracellkanin. Har til og med fått svar søndags kveld av han. Stakkars. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/470701-er-du-forn%C3%B8yd-med-fastlegen-din/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er kjempefornøyd. Man får inntrykk av at han oppriktig bryr seg. For å gi to eksempler så kan jeg si at når jeg var ny pasient på listen hans så sendte han sms med spørsmål om å sette opp time for å bli kjent. Det var også en gang jeg var dårlig så hadde ikke møtt opp til de to siste timene mine på psyk. pol. og da sendte han meg en sms om at han hadde lagt merke til det og om jeg trengte time hos han så var det bare å si fra.

Anonymkode: cf46b...962

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er kjempefornøyd. Man får inntrykk av at han oppriktig bryr seg. For å gi to eksempler så kan jeg si at når jeg var ny pasient på listen hans så sendte han sms med spørsmål om å sette opp time for å bli kjent. Det var også en gang jeg var dårlig så hadde ikke møtt opp til de to siste timene mine på psyk. pol. og da sendte han meg en sms om at han hadde lagt merke til det og om jeg trengte time hos han så var det bare å si fra.

Fantastisk med leger som gjør det lille ekstra. :) Jeg får inntrykk av at min lege virkelig har troen på meg. Det har jeg følt selv når jeg har kommet dit ruset. 

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ikke spesielt. Hun er helt grei om jeg trenger resept på en krem men føler ikke hun tar meg på alvor. Psykisk helse og ren kvinnehelse kunne hun ikke brydd seg mindre med.

Anonymkode: 2c34d...e1d

Så synd. Kan du bytte?

Jeg er kjempefornøyd. Jeg gikk gjennom ni prøverørsforsøk. Da var hun gull. Nå gjennom sykdomsperioden har jeg fått komme hos henne så ofte jeg vil og hun tar seg alltid god tid. Ofte opp mot tre kvarter. Hun setter meg alltid opp i forbindelse med matpausen. Hun har stått stødig mot DPS og ment at jeg ikke har en personlighetsforstyrrelse og det har vært godt å ha en fagperson på min side. Når jeg lurer på noe så sjekker hun det ut med en gang. 

Hun har kommunens lengste venteliste og har hatt det i mange år så jeg er nok ikke den eneste som er fornøyd.

Annonse

Glitter skrev (5 minutter siden):

Så synd. Kan du bytte?

Ikke akkurat nå nei.

Heldigvis trenger jeg ikke fastlegen så ofte lenger. Kun når jeg tar et par blodprøver 2 ganger i året og ca hvert 3 år hvor jeg må bytte spiral. Det var verre før da jeg var i aktiv behandling for psykisk sykdom og var under NAV. Da måtte jeg inn flere ganger i året og det var tungt.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke akkurat nå nei.

Heldigvis trenger jeg ikke fastlegen så ofte lenger. Kun når jeg tar et par blodprøver 2 ganger i året og ca hvert 3 år hvor jeg må bytte spiral. Det var verre før da jeg var i aktiv behandling for psykisk sykdom og var under NAV. Da måtte jeg inn flere ganger i året og det var tungt.

Ja det er jo mer viktig når en går dit ofte for psykiske vansker. 

Glitter skrev (25 minutter siden):

Fantastisk med leger som gjør det lille ekstra. :) Jeg får inntrykk av at min lege virkelig har troen på meg. Det har jeg følt selv når jeg har kommet dit ruset. 

Det er det 😊 Så bra. Det gjør virkelig en forskjell når man føler at andre har troen.

Fru2020 skrev (6 minutter siden):

Jeg er kjempefornøyd. Jeg gikk gjennom ni prøverørsforsøk. Da var hun gull. Nå gjennom sykdomsperioden har jeg fått komme hos henne så ofte jeg vil og hun tar seg alltid god tid. Ofte opp mot tre kvarter. Hun setter meg alltid opp i forbindelse med matpausen. Hun har stått stødig mot DPS og ment at jeg ikke har en personlighetsforstyrrelse og det har vært godt å ha en fagperson på min side. Når jeg lurer på noe så sjekker hun det ut med en gang. 

Hun har kommunens lengste venteliste og har hatt det i mange år så jeg er nok ikke den eneste som er fornøyd.

Der hørtes veldig bra ut. Så fint du har henne. 

Lillemus skrev (4 minutter siden):

Nei, egentlig ikke. Var fornøyd i begynnelsen, men ikke lenger. Står på venteliste til ny fastlege, men det tar jo årevis.

Det er vel fastlegekrise over alt. Spesielt på små plasser. Vet ikke om det er lite der du bor da. Vet bare at det er Trøndelag, og der er det vel mange små steder. :)

Glitter skrev (1 time siden):

Der hørtes veldig bra ut. Så fint du har henne. 

Det er vel fastlegekrise over alt. Spesielt på små plasser. Vet ikke om det er lite der du bor da. Vet bare at det er Trøndelag, og der er det vel mange små steder. :)

Det er en del fastleger her, men samtlige, bortsett fra min, har ventelister... 

Bøtteknotten

Jeg er veldig takknemlig for min. Han har vært en skikkelig klippe siste par årene! Hadde han i mange år - nesten 10 tror jeg - uten at jeg egentlig tenkte så mye over det (var fornøyd, men var der ganske sjelden..og da var det enten svangerskapskontroller eller «enkle» ting som trengte penicillin. Da er det ikke så veldig farlig hvem du treffer, så lenge personen er ok). 
Nå har jeg hatt klippekort der i ganske lang tid, og virkelig fått se både hva som bor i han og hvor viktig fastlegen er i langvarige, vanskelige situasjoner ❤️

Annonse

Bøtteknotten skrev (3 minutter siden):

Jeg er veldig takknemlig for min. Han har vært en skikkelig klippe siste par årene! Hadde han i mange år - nesten 10 tror jeg - uten at jeg egentlig tenkte så mye over det (var fornøyd, men var der ganske sjelden..og da var det enten svangerskapskontroller eller «enkle» ting som trengte penicillin. Da er det ikke så veldig farlig hvem du treffer, så lenge personen er ok). 
Nå har jeg hatt klippekort der i ganske lang tid, og virkelig fått se både hva som bor i han og hvor viktig fastlegen er i langvarige, vanskelige situasjoner ❤️

Ja det er veldig viktig da! Og i møte med instanser så er det bra med en lege som forstår seg på det. 

Jeg er også veldig fornøyd med min! Når jeg er til kontroll på sykehuset så sier de at jeg er heldig som har ham, og det er jeg hjertens enig i. Han er veldig godt likt og respektert, og det skjønner jeg. Han har temperament og banner og bryr seg 😄 og er verdens beste psykolog også, som ikke krisemaksimerer, er ærlig og viser  mye omtanke og engasjement.

Så fint å se at flere er fornøyd med legen sin! 

Lillemus skrev (2 timer siden):

Nei, egentlig ikke. Var fornøyd i begynnelsen, men ikke lenger. Står på venteliste til ny fastlege, men det tar jo årevis.

Jeg var kjempe fornøyd med han jeg hadde, men så sluttet han og har ikke fått solgt praksisen. Første vikaren var elendig og hun jeg har nå vet jeg ikke helt. Føler meg ikke trygg på henne. Hun skal være til august.  Har stått på venteliste hos en siden han jeg hadde sluttet og det er 15 måneder siden. Men den farten jeg har rykket fram i køen, så kommer jeg kanskje inn til høsten.  Det er jo helt håpløst 

emilie321 skrev (1 minutt siden):

Jeg var kjempe fornøyd med han jeg hadde, men så sluttet han og har ikke fått solgt praksisen. Første vikaren var elendig og hun jeg har nå vet jeg ikke helt. Føler meg ikke trygg på henne. Hun skal være til august.  Har stått på venteliste hos en siden han jeg hadde sluttet og det er 15 måneder siden. Men den farten jeg har rykket fram i køen, så kommer jeg kanskje inn til høsten.  Det er jo helt håpløst 

Til høsten? Det er jo kjempefort! Jeg regner ikke med å komme inn før om et par år... Står som nr. 35 i køen nå. Har riktignok rykket frem 10 plasser på kort tid, men han hadde mange eldre (overtok praksisen til en lege som gikk av med pensjon) og det har vært uvanlig mange dødsfall her rundt juletider, vet ikke om alle disse var hans pasienter da - kan jo ha vært en storfamilie som flyttet eller noe. ;) 

Kashmir skrev (14 minutter siden):

Jeg er også veldig fornøyd med min! Når jeg er til kontroll på sykehuset så sier de at jeg er heldig som har ham, og det er jeg hjertens enig i. Han er veldig godt likt og respektert, og det skjønner jeg. Han har temperament og banner og bryr seg 😄 og er verdens beste psykolog også, som ikke krisemaksimerer, er ærlig og viser  mye omtanke og engasjement.

Så fint å se at flere er fornøyd med legen sin! 

Så bra! Ja min også har et godt rykte blant helsepersonell. Jeg er veldig heldig som har både han og min behandler. Og behandler på dps sengepost er også veldig bra. Ellers har jeg møtt mye rart. 😛

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg kunne vært min egen fastlege. Har en fastlege så til tider ikke forstår hvordan er blitt lege. Har diagnosert meg selv med fysiske ting og det har vært riktig 98% av gangene. 

Anonymkode: f92bc...de0

Ikke alle fastleger er like flinke nei. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...