Gå til innhold

Ukas trening uke 3 - 2023


Lillemus

Anbefalte innlegg

Da var enda en uke gått og vi begynner så smått å se bittelitt mer dagslys både morgen og ettermiddag! Herlig! Ukens trim ble som følger for meg:

Mandag - 20 min rockering + tøyeøvelser

Torsdag - 23 min rockering + 3,4 km gåtur

Lørdag - 20 min rockering + 30 min / 3 km mølle-gogging + 2,4 km kveldstur

Søndag - 30 min / 3 km mølle-gogging (veksler altså mellom å jogge og å gå på tredemølla)

Har også kjøpt meg en ryggstrekker som jeg ligger på for å strekke ut ryggen og det er kjempedeilig! Setter på noe rolig musikk, legger med på den og prøver å slappe av og puste rolig og kjenne at kroppen slapper av og legger seg mer og mer ned på ryggstrekkeren - deilig! Ryggen føles helt smertefri og fin en god stund etterpå. Har nettopp fått den så jeg har ikke rukket å prøve den så mye, men den virker lovende. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke så fornøyd, og klokken maser om at jeg er underbelastet i forhold til vanlig. 

Men foten er dårlig og jeg har veldig lite energi pga masse diverse. 

Mandag og tirsdag: 30 min spinningsykkel 

Torsdag og fredag: 30 min spinningsykkel og 15 min sirkel styrketrening 

Skulle egentlig ha ei skikkelig økt i dag, men jeg hadde så lite lyst at etter å ha grudd meg i flere timer så meldte jeg meg av. Synd for jeg hadde vært ferdig for en time siden nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten

Denne uka ble det mer tid til trening, og på tross av kulde og snø så har fortauene her vært fri for is slik at jogging gikk helt fint.

Mandag: styrkeøkt 30 min

Tirsdag: Jogging, 10 km

Onsdag: styrkeøkt 30 min

Torsdag: Jogging, 10 km

Fredag: styrkeøkt 45 min

Søndag: Jogging 6 km

Det ligger inne i denne styrkeutfordringen jeg er med, at man skal ha 4 økter i uka. Det synes jeg er mye..driver folk virkelig med dette? Skulle hatt en økt i dag også, men det dropper jeg.  Har også begynt å tenke på at jeg etterhvert må planlegge for å inkludere trening i en hverdag med jobb. Lurer på om det er mest gjennomførbart med to løpeøkter og to styrkeøkter 🤔 om det blir for mye, eller om jeg hadde fått tid til en økt til. Mindre enn nå, det er iallfall sikkert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje er det eneste gangen jeg bidrar i en slik tråd (får se 😊), men denne uka har jeg gått 4 runder på ca en halv time hver. Er ikke akkurat imponerende (er i elendig form), men det er i alle fall en start 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten
Vendi skrev (4 minutter siden):

Kanskje er det eneste gangen jeg bidrar i en slik tråd (får se 😊), men denne uka har jeg gått 4 runder på ca en halv time hver. Er ikke akkurat imponerende (er i elendig form), men det er i alle fall en start 😊

Tja, er det ikke da en skal tenke at all bevegelse er positivt og at man gruser alle som hadde hatt samme mulighet men valgte å bli på sofaen? 😁💪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vært en uke hvor jeg har vært travel med andre ting så det ble "bare" tre treninger.

Tirsdag: Karate
Torsdag: Hjertelaget + Karate

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mandag 10.000 skritt bratt Bakke. Tirsdag 7.000 svak Bakke, onsdag 13.000 medium Bakke, torsdag løping 5 min på et bein. Fredag hinket jeg inn helgen. 

Anonymkode: 65627...1a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God uke, selv om jeg hadde et håp om en tredje styrkeøkt på treningssenteret i løpet av helga, men det ble ikke noe av. Tok ei lita økt her hjemme just nå i stad i stedet.

Mandag: 1 time styrketrening og 1 tome yoga på treningssenteret. Bein og rygg.

Onsdag: 1,5 time styrketrening og 1 time yoga på treningssenteret. Armer, skuldre, bryst, mage og litt bein

Torsdag: tur i lysløypa med mannen, ca 5 km rask gange

Lørdag: arbeid med ved i 4,5 time. Lavintensivt, men godt arbeid likevel.

Søndag: skitur med mannen, ca 10 km, + 25 styrketrening minutter for bein her hjemme nå i kveld.

Endret av påskelilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten skrev (30 minutter siden):

Denne uka ble det mer tid til trening, og på tross av kulde og snø så har fortauene her vært fri for is slik at jogging gikk helt fint.

Mandag: styrkeøkt 30 min

Tirsdag: Jogging, 10 km

Onsdag: styrkeøkt 30 min

Torsdag: Jogging, 10 km

Fredag: styrkeøkt 45 min

Søndag: Jogging 6 km

Det ligger inne i denne styrkeutfordringen jeg er med, at man skal ha 4 økter i uka. Det synes jeg er mye..driver folk virkelig med dette? Skulle hatt en økt i dag også, men det dropper jeg.  Har også begynt å tenke på at jeg etterhvert må planlegge for å inkludere trening i en hverdag med jobb. Lurer på om det er mest gjennomførbart med to løpeøkter og to styrkeøkter 🤔 om det blir for mye, eller om jeg hadde fått tid til en økt til. Mindre enn nå, det er iallfall sikkert!

Når du løper så mye som du gjør, vil jeg tro at 2 styrkeøkter holder. Det blir jo mye styrketrening i løpingen. Det med 4 er sikkert ment for de som kun trener styrke. Jeg prøver å ha min. 4 økter per uke, og da er som regel 1-2 av dem kondistrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (1 time siden):

Da var enda en uke gått og vi begynner så smått å se bittelitt mer dagslys både morgen og ettermiddag! Herlig! Ukens trim ble som følger for meg:

Mandag - 20 min rockering + tøyeøvelser

Torsdag - 23 min rockering + 3,4 km gåtur

Lørdag - 20 min rockering + 30 min / 3 km mølle-gogging + 2,4 km kveldstur

Søndag - 30 min / 3 km mølle-gogging (veksler altså mellom å jogge og å gå på tredemølla)

Har også kjøpt meg en ryggstrekker som jeg ligger på for å strekke ut ryggen og det er kjempedeilig! Setter på noe rolig musikk, legger med på den og prøver å slappe av og puste rolig og kjenne at kroppen slapper av og legger seg mer og mer ned på ryggstrekkeren - deilig! Ryggen føles helt smertefri og fin en god stund etterpå. Har nettopp fått den så jeg har ikke rukket å prøve den så mye, men den virker lovende. :) 

Er det sånn bue som du ligger oppå? På yogaen har vi "fish pose" der vi har 1 eller 2 yogaklosser under ryggen, og ligger temmelig lenge på den. Vondt og godt på samme tid! Jeg er temmelig stiv i korsryggen, så jeg burde kanskje strekke ryggen litt mer i det daglige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (33 minutter siden):

Er det sånn bue som du ligger oppå? På yogaen har vi "fish pose" der vi har 1 eller 2 yogaklosser under ryggen, og ligger temmelig lenge på den. Vondt og godt på samme tid! Jeg er temmelig stiv i korsryggen, så jeg burde kanskje strekke ryggen litt mer i det daglige.

Ja, den er justerbar i tre høyder, men jeg har ikke prøvd mer enn den laveste høyden ennå.

589280806_max.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Mandag : 1 time på Evo. Halvtime tredemølle pg halvtime styrke. 9 etager trapper. 

Onsdag : Det samme som mandag. 

Lørdag : Mellom 9 -10 km på ski. 

Søndag : Samme tur som lørdag. 9-10 km på ski. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det for tregt med meg. Hadde håpet å gå opp i aktivitet til jeg reiser om en uke, men sånn ble det ikke.

Skrittmålet nådd en dag og svømming på fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treg uke sist. Én styrketreningsøkt. Satset alt på skippertak i helgen, men ble syk..... Har vært ganske dårlig frem til i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendi skrev (På 22.1.2023 den 20.29):

Kanskje er det eneste gangen jeg bidrar i en slik tråd (får se 😊), men denne uka har jeg gått 4 runder på ca en halv time hver. Er ikke akkurat imponerende (er i elendig form), men det er i alle fall en start 😊

Det er ikke dårlig å sette av tid 4 ganger i uka. Hva du fyller den tiden med må tilpasses formen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...