Gå til innhold

Er du på kvinneguiden?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Poenget er at du ikke kan vite alderen på kvinneguiden. 

Anonymkode: f9da1...caf

Alderen på brukere er som nevnt ikke så vanskelig å skjønne. Som sagt. Det er ikke bare hva de skriver som kan være løgn for å score et poeng selvfølgelig. Det er måten å skrive ord på også, som har endret seg siden 70-tallet. Formulering og "moral"-gjerne verdier også. Det er faktisk ikke så vanskelig, avhengig av hva de skriver om. 

Nå er jeg ikke "hatefull" mot godt voksne som ble hintet til her. Langt fra også. Det jeg stusser ved er at når mennesker kommer opp i en viss alder, så tenker jeg at de bør skjønne litt mer av enkelte ting. De har i flere tilfeller både barn og barnebarn, men er jo rett ut skremmende rollemodeller med slike holdninger som går på å mobbe og å tråkke på andre.

De fleste godt voksne er selvsagt ikke sånn. Det er noen av dem på KG som blir veldig synlige, nettopp på grunn av all aggresjonen. Hele KG består av mye rart, og det er mange sinna mennesker der, bak fordømmelse og diskriminerende innlegg og svar. Det gjelder heller ikke alle, men det er i hvertfall alt for mye av det. I noen underforum mer enn i andre da. 

Kashmir skrev (6 minutter siden):

Det er måten å skrive ord på også, som har endret seg siden 70-tallet.

Kan du ta noen eksempler på ord som skrives så annerledes nå enn på 70-tallet, at du kan lese skribentens alder ut fra dette? 

Jeg ville ikke tolket altfor mye ut fra stavemåte på et forum der autokorrekturen ser ut til å råde. 

laban skrev (37 minutter siden):

Kan du ta noen eksempler på ord som skrives så annerledes nå enn på 70-tallet, at du kan lese skribentens alder ut fra dette? 

Jeg ville ikke tolket altfor mye ut fra stavemåte på et forum der autokorrekturen ser ut til å råde. 

Nå var det feil fra 70-tallet, men godt voksne har det med å skrive "d"-er der de ikke hører hjemme, fks iblandt. Det gikk over til uten "d" lenge før det, men uansett henger det igjen. Formulering er jo lettere å avsløre på, samt moral og verdier. Dessuten er det alltid språkendringer verbalt, importord osv som yngre bruker i langt større grad også skriftlig enn godt voksne. Språket vi bruker forteller jo veldig mye om oss. Sånn er det bare 🙂

Endret av Kashmir
Kashmir skrev (21 minutter siden):

Språket vi bruker forteller jo veldig mye om oss. Sånn er det bare 🙂

Ja, men ganske mye mer enn alder, etter min mening. 

Jeg har aldri sett påfallende mange ekstra "d"'er i noen aldersgruppe, men det kan sikkert forekomme. Derimot er de godt voksne ikke like tilbøyelige til å sløyfe "t" i bestemt form i intetkjønnsord som "autokorrektur-generasjonen". Den bokstaven kommer vel til å forsvinne med tiden fordi korrekturprogrammene godkjenner ordet slik det staves i ubestemt form:  "Artikkelen fortsetter under bilde", "Hun mislikte utseende sitt"  😡

Kashmir skrev (21 minutter siden):

Formulering er jo lettere å avsløre på, samt moral og verdier.

Det er her jeg synes du argumenterer litt i sirkel. Du kan ikke avlese alder ut fra meninger, moral og verdier basert på en allerede vedtatt sannhet om at de eldste kommer med mest tull, trolling og hat. 

Nå påstår ikke jeg at det ikke finnes godt voksne som skriver hatfylte innlegg på KG, jeg synes bare det er rart hvis det er disse som er verstingene. Jeg synes det virker som om mange av de mest bastante og unyanserte er relativt unge. F.eks. småbarnsmødre som dømmer andre foreldre nord og ned hvis de innrømmer at tenåringene deres ikke er eksemplariske på alle måter. Eller all uførehetsen - svært mange godt voksne har sett såpass av livet at de forstår at uførhet sjelden er noe man velger fordi man er lat og det virker så attraktivt. 

Annonse

laban skrev (6 minutter siden):

Ja, men ganske mye mer enn alder, etter min mening. 

Jeg har aldri sett påfallende mange ekstra "d"'er i noen aldersgruppe, men det kan sikkert forekomme. Derimot er de godt voksne ikke like tilbøyelige til å sløyfe "t" i bestemt form i intetkjønnsord som "autokorrektur-generasjonen". Den bokstaven kommer vel til å forsvinne med tiden fordi korrekturprogrammene godkjenner ordet slik det staves i ubestemt form:  "Artikkelen fortsetter under bilde", "Hun mislikte utseende sitt"  😡

Det er her jeg synes du argumenterer litt i sirkel. Du kan ikke avlese alder ut fra meninger, moral og verdier basert på en allerede vedtatt sannhet om at de eldste kommer med mest tull, trolling og hat. 

Nå påstår ikke jeg at det ikke finnes godt voksne som skriver hatfylte innlegg på KG, jeg synes bare det er rart hvis det er disse som er verstingene. Jeg synes det virker som om mange av de mest bastante og unyanserte er relativt unge. F.eks. småbarnsmødre som dømmer andre foreldre nord og ned hvis de innrømmer at tenåringene deres ikke er eksemplariske på alle måter. Eller all uførehetsen - svært mange godt voksne har sett såpass av livet at de forstår at uførhet sjelden er noe man velger fordi man er lat og det virker så attraktivt. 

Jeg skrev at det er godt voksne som står for mye av tull og trolling der, ikke at de var verstingene. Jeg blir som sagt bare overrasket over at eldre ikke har tilegnet seg mer intellektuelt opp gjennom årene. Jeg forventer sikkert for mye av andre, det er jo mulig. 

Barneoppdragelse er jo et eget kapittel der inne. Å bli angrepet for uenigheter er helt vanlig på KG. Det er ikke lett når alt blir tatt personlig. Så mye virvar. Uføretrådene vet jeg ikke hvem som står bak. Jeg orker ikke å lese dem, for så mye dumhet er jeg rett og slett allergisk mot. Det er ikke tull 🙂

Kashmir skrev (3 minutter siden):

Jeg blir som sagt bare overrasket over at eldre ikke har tilegnet seg mer intellektuelt opp gjennom årene. Jeg forventer sikkert for mye av andre, det er jo mulig. 

Jeg er enig med deg i det, derfor er jeg i tvil om det virkelig er de eldste som er så fylt av hat. Men det blir jo stort sett gjetting. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...