Gå til innhold

Ikke rent i toalettskålen.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Bruker klorin og salmiakk i vannet. Når jeg vasker føler jeg det ikje blir rent i vannet eller jeg klarer ikke å vaske i skålen. Vasker for hånd. Hvordan gjør dere det?

Anonymkode: bc65d...a68

Hvordan ser porselenet ut etter vask? Er det misfarget? Flekker? Annet?

Selv vasker jeg med jif og heller varmt vann i toalettet før jeg spruter jif i vannet og på porselenet. Deretter vasker jeg for hånd (med hanske og grov svamp - ikke skuresvamp) og da blir det rent. Vasker 1-2 ganger pr uke.

Kayia skrev (10 minutter siden):

Hvordan ser porselenet ut etter vask? Er det misfarget? Flekker? Annet?

Selv vasker jeg med jif og heller varmt vann i toalettet før jeg spruter jif i vannet og på porselenet. Deretter vasker jeg for hånd (med hanske og grov svamp - ikke skuresvamp) og da blir det rent. Vasker 1-2 ganger pr uke.

Hvordan den ser ut? Den ser ikke ut.. jeg kommer får ikke vasket den rent nok der oppvask kosten ikke rekker hvis du skjønner? Bruker klorin og salmiakk som skulle vært nok. 

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvordan den ser ut? Den ser ikke ut.. jeg kommer får ikke vasket den rent nok der oppvask kosten ikke rekker hvis du skjønner? Bruker klorin og salmiakk som skulle vært nok. 

Du vet at salmiakk og klor sammen danner giftig gass 

Endret av Dorthe

Annonse

Klorin skal fjerne misfarging. 
Jeg bruker det en gang i blandt. Ellers bruker jeg domestos fresh (som er beregnet for dette). På jobb bruker vi et avkalkningsmiddel, men det fjerner ikke misfarging som sitter fast i emaljen (da bør du heller vurdere å bytte ut doen - er den gammel?).  

Hurja skrev (Akkurat nå):

Klorin skal fjerne misfarging. 
Jeg bruker det en gang i blandt. Ellers bruker jeg domestos fresh (som er beregnet for dette). På jobb bruker vi et avkalkningsmiddel, men det fjerner ikke misfarging som sitter fast i emaljen (da bør du heller vurdere å bytte ut doen - er den gammel?).  

Nei. Tror ikke den er mer enn 5 år.. har vasket toalettet 6 ganger siden i går det blir ikke rent nok. 

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja jeg vet det. Kan det brukes i toalettet for et skinnende toalett? 

Det anbefales å unngå det. Jeg ville ikke valgt det. 
https://www.huseierne.no/hus-bolig/tema/bad2/slik-ma-du-ikke-vaske-badet/

Hurja skrev (1 minutt siden):

Det anbefales å unngå det. Jeg ville ikke valgt det. 
https://www.huseierne.no/hus-bolig/tema/bad2/slik-ma-du-ikke-vaske-badet/

Ok hvordan best vaske toalettet så det skinner? 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ok hvordan best vaske toalettet så det skinner? 

Klorin i toalettskåla. 
Vaske resten med fuktig mikrofiberklut og tørk over med kjøkkenpapir. 
Nå avslutter jeg denne tråden for min del. Lykke til med vask av do :)

Lillemus skrev (2 minutter siden):

Cola er velkjent for å være ypperlig til å vaske toalettskåla. :) Helt sant! Bare google så ser du! Det eneste cola egner seg til etter min mening, men det er en annen sak. ;)

Kan man bruke sukkerfri versjon eller kun originalen? Har kun førstnevnte, men hadde vært gøy på prøve.

Anonymkode: 1ffa3...fe2

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...