Gå til innhold

Jeg er dømt til tvungen psykisk helsevern, hva er dette?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Kan man bo hjemme eller må man flytte på dps døgnpost i 3 år? Får man penger av nav som vanlig? Erho en dom jeg er dømt til, men det er jo ikke fengsel er jo dømt til behandling.

Anonymkode: b2f8e...918

De første ukene på alle være innlagt, etterhvert kan andre løsninger velges. Hva du vil få utbetalt fra NAV avhenger av hvor behandlingen gjennomføres. 

Du kan lese  om dom på tvungent psykisk  helsevern her: Dom på overføring til tvungent psykisk helsevern - Helsedirektoratet

Du sier ikke hva slags ytelse du får fra NAV, men her er reglene om uføretrygd :Uføretrygd under opphold i statlig behandlingsinstitusjon og under straffegjennomføring - Indem Advokatfirma AS

Utfyller frosken gode svar med litt til. En begynner alltid på toppen av sikkerhetshierarkiet . Regional sikkerhetsavdeling. Avhengig av sykdomsgrad og adferd kan en bli flyttet nedover i systemet - lokal sikkerhetsavdeling - vanlig lukket post på psykiatrisk sykehus - DPS - og ti slutt bolig med poliklinisk behandling.

Ikke regn med at dette går raskt. Dette er en kvern som maler utrolig langsomt.

kupton skrev (45 minutter siden):

Utfyller frosken gode svar med litt til. En begynner alltid på toppen av sikkerhetshierarkiet . Regional sikkerhetsavdeling. Avhengig av sykdomsgrad og adferd kan en bli flyttet nedover i systemet - lokal sikkerhetsavdeling - vanlig lukket post på psykiatrisk sykehus - DPS - og ti slutt bolig med poliklinisk behandling.

Blir jo mer straff å dømmes til psykisk helsevern enn det ville vært å bare kommet i fengsel. 

Anonymkode: a2451...d18

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Blir jo mer straff å dømmes til psykisk helsevern enn det ville vært å bare kommet i fengsel. 

Anonymkode: a2451...d18

Er klar over det, men ikke mitt valg. Er jo helt fungerende så trenger ikke være på sykehus, kan vøre hjemme og gå på dps liksom. 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er klar over det, men ikke mitt valg. Er jo helt fungerende så trenger ikke være på sykehus, kan vøre hjemme og gå på dps liksom. 

Du er vel ikke helt fungerende når du har blitt dømt. 

Anonymkode: b9492...ffc

Gjest Frøya Alilde
kupton skrev (På 24.1.2023 den 10.17):

Støtter denne!

Advokaten sa jeg skal bare gå på dps tvang pluss tvang medisiner fordi jeg fungerer bra, men hvor jeg sjal bo i dont Know Er ikke mange brmanna boliger for psykisk helse rundt omkring. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...