Gå til innhold

Hvor lenge vil det være akseptabelt å isolere seg fra omverden ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kashmir skrev (49 minutter siden):

Når du spør om dette, så har du eller noen du kjenner isolert seg for lenge tenker jeg. 

Nei jeg spør kun fordi jeg vurderer å gå inn i isolasjon. Hvor lenge er det akseptabelt å unngå svare folk? 

Anonymkode: b90c4...ade

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei jeg spør kun fordi jeg vurderer å gå inn i isolasjon. Hvor lenge er det akseptabelt å unngå svare folk? 

Jeg syns ikke at det er særlig akseptabelt. Hvorfor skal du uroe folk på den måten? 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har ikke tenkt å uroe folk! 1 - 2 - 3 uker?

Nei men du gjør jo det hvis du lar være å svare dem? Hvorfor vil du isolere deg? Det er jo forskjellige grunner til at noen vil ønske det, og om du drar på hytta for å hente deg inn i et par uker så er det akseptabelt. Om du gjør det i en slags protest er det ikke greit. Det er heller ikke bra fordi du har angst. Så grunnen til at du ønsker det har jo alt å si egentlig, for om det er akseptabelt eller ei. 

Annonse

Kashmir skrev (Akkurat nå):

Nei men du gjør jo det hvis du lar være å svare dem? Hvorfor vil du isolere deg? Det er jo forskjellige grunner til at noen vil ønske det, og om du drar på hytta for å hente deg inn i et par uker så er det akseptabelt. Om du gjør det i en slags protest er det ikke greit. Det er heller ikke bra fordi du har angst. Så grunnen til at du ønsker det har jo alt å si egentlig, for om det er akseptabelt eller ei. 

Det ene er at jeg trenger en pause fra livet. Det andre er for at jeg ikke har energi til andre. Det tredje er fordi jeg vil bare være med meg selv. Det fjerde er fordi jeg vil. Har foreldre + venner som maser stadig om uviktige ting som «er slt bra» dumme spørsmål bare fordi jeg ikke svarer så følger det gjerne opp med «???» hvis jeg ikke svarer med engang. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei de må klare å vente 2-3 dager. Du høres ut som min mor. 

Det virker som du oppfører deg på en måte som gjør de rundt deg redde. Dette går ut over tilliten til deg, og konsekvensen blir at man føler at man må «følge med». Hadde min sønn holdt på sånn hadde jeg vært urolig hele tiden, og følt at jeg måtte få en viss kontroll i form av forsikring på at han levde og hadde det ok. Dette tror jeg egentlig du skjønner. 

Endret av Kayia

Det ene er at jeg trenger en pause fra livet. Det andre er for at jeg ikke har energi til andre. Det tredje er fordi jeg vil bare være med meg selv. Det fjerde er fordi jeg vil. Har foreldre + venner som maser stadig om uviktige ting som «er slt bra» dumme spørsmål bare fordi jeg ikke svarer så følger det gjerne opp med «???» hvis jeg ikke svarer med engang. 

Da bør du formidle det. Si at du helst vil slippe slike spørsmål fordi du oppfatter det som unødvendig mas. Si at du selv tar kontakt om det skulle være noe. Hvis du er typen som aldri sier fra og er lukket pluss har problemer ( det ser sånn ut siden du vil ha pause fra livet ), så må du forstå andres bekymring. 

Hvis du velger å isolere deg, så husk at det kan bli vanskelig å gå ut av den bobla igjen. 

Kayia skrev (Akkurat nå):

Det virker som du oppfører deg på en måte som gjør de rundt deg redde. Dette hår ut over tilliten til deg, og konsekvensen blir at man føler at man må «følge med». 

Jeg oppfører meg ikke noe en spesiell måte. Bare orker ikke svare på om det går bra, for det gjør det jo. Det er ingen grunn til å ikke ha ikke tillit til meg, jeg har det bra. 

Kashmir skrev (Akkurat nå):

Da bør du formidle det. Si at du helst vil slippe slike spørsmål fordi du oppfatter det som unødvendig mas. Si at du selv tar kontakt om det skulle være noe. Hvis du er typen som aldri sier fra og er lukket pluss har problemer ( det ser sånn ut siden du vil ha pause fra livet ), så må du forstå andres bekymring. 

Hvis du velger å isolere deg, så husk at det kan bli vanskelig å gå ut av den bobla igjen. 

Det kan stemme med hvordan jeg er. Men jeg klarer meg selv veldig bra. 

Annonse

Ja det er greit nok-at du klarer deg bra. Men det er ikke så lett for moren din og andre å vite det hvis du er veldig lukket og ikke sier fra eller formidler ting. 

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det blir vanskelig for din familie å forstå at du klarer deg veldig bra når du oppfører deg på en måte som gjør at det er lett for dem å tro at du ikke har det bra. 

Dette har du spurt om før og fått samme svar da også.

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Har foreldre + venner som maser stadig om uviktige ting som «er slt bra» dumme spørsmål bare fordi jeg ikke svarer så følger det gjerne opp med «???» hvis jeg ikke svarer med engang. 

Kontrollbehovet deres kommer bare til å øke hvis du isolerer deg.

Du har jo forsøkt dette tidligere så vidt jeg husker, uten at det ble noe bedre eller løste noe som helst. 

Det er ikke sånn at det finnes en absolutt grense på antall dager det er greit å ikke ha kontakt med de som bryr seg om en. Det kommer an på totalsituasjonen, herunder individuelle forhold og erfaringer fra tidligere. 

laban skrev (56 minutter siden):

Kontrollbehovet deres kommer bare til å øke hvis du isolerer deg.

Du har jo forsøkt dette tidligere så vidt jeg husker, uten at det ble noe bedre eller løste noe som helst. 

Det er ikke sånn at det finnes en absolutt grense på antall dager det er greit å ikke ha kontakt med de som bryr seg om en. Det kommer an på totalsituasjonen, herunder individuelle forhold og erfaringer fra tidligere. 

Det er irriterende at man ikke skal få lov til å være for seg selv hvis man ønsker det. Jeg er ikke under noe helsesystem, jeg er selvstendig å klarer meg selv bra. Synes godt at man skal få være alene hvis man vil det uten form for kontrollbehov eller konsekvens (konsekvens hører til barndommen ikke noe man gjør når man er voksen). 

Vhanja skrev (1 time siden):

Det blir vanskelig for din familie å forstå at du klarer deg veldig bra når du oppfører deg på en måte som gjør at det er lett for dem å tro at du ikke har det bra. 

Dette har du spurt om før og fått samme svar da også.

Jeg klarer meg fint. Har bare behov for space. 

Kashmir skrev (1 time siden):

Ja det er greit nok-at du klarer deg bra. Men det er ikke så lett for moren din og andre å vite det hvis du er veldig lukket og ikke sier fra eller formidler ting. 

De burde vite at jeg har det fint. Jobber å styre på med diverse lesing eksamen jobbing trening osv. 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg klarer meg fint. Har bare behov for space. 

Ja, det var det du skriver her jeg svarte på.

Hvis du mener alt er i orden og du ikke har tenkt å gjøre noen endringer, hvorfor starter du da tråder om det? 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...