Gå til innhold

Hvor lenge vil det være akseptabelt å isolere seg fra omverden ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

De burde vite at jeg har det fint. Jobber å styre på med diverse lesing eksamen jobbing trening osv. 

Anonymkode: b90c4...ade

Så hva gjør at de spør så inngående da? Er det null kommunikasjon fra din side? Nå er jeg veldig sær selv, så ikke ment som kritikk. Jeg takler ikke mas, jeg svarer ikke alltid på meldinger, og det er veldig få som slippes inn hos meg. Jeg liker distanse selv om jeg er veldig glad for venner og familie jeg har, og kan være åpen mot et par av dem om det meste. Men de vet at jeg er sånn fordi jeg har kommunisert det, og jeg isolerer meg ikke. Det er ikke for gitt at du har det bra selv om du gjør alt du driver med. 

Fortsetter under...

Du står fritt til isolere deg så lenge du vil, men send i det minste en melding på forhånd til de andre hvor du informerer dem om at meldinger og forsøk ikke blir besvart på noen uker så de slipper å bekymre seg.

Jeg står midt oppi dette med en venninne av meg og jeg aner ikke om hun er død eller levende. Det er ganske ekkelt for oss på den andre siden å ikke få livstegn.

Anonymkode: 3c215...b1b

Vhanja skrev (45 minutter siden):

Ja, det var det du skriver her jeg svarte på.

Hvis du mener alt er i orden og du ikke har tenkt å gjøre noen endringer, hvorfor starter du da tråder om det? 

Fordi jeg ville diskutere hva som andre tenker rundt det. 

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Du står fritt til isolere deg så lenge du vil, men send i det minste en melding på forhånd til de andre hvor du informerer dem om at meldinger og forsøk ikke blir besvart på noen uker så de slipper å bekymre seg.

Jeg står midt oppi dette med en venninne av meg og jeg aner ikke om hun er død eller levende. Det er ganske ekkelt for oss på den andre siden å ikke få livstegn.

Det hadde aaaaaaaaldri blitt godtatt om jeg på forhånd sa i fra jeg trengte uker for meg selv. Da hadde i allefall sendt meldinger ringt kommet og ringt på til jeg åpnet. Er hun sucidal? 

Kashmir skrev (33 minutter siden):

Så hva gjør at de spør så inngående da? Er det null kommunikasjon fra din side? Nå er jeg veldig sær selv, så ikke ment som kritikk. Jeg takler ikke mas, jeg svarer ikke alltid på meldinger, og det er veldig få som slippes inn hos meg. Jeg liker distanse selv om jeg er veldig glad for venner og familie jeg har, og kan være åpen mot et par av dem om det meste. Men de vet at jeg er sånn fordi jeg har kommunisert det, og jeg isolerer meg ikke. Det er ikke for gitt at du har det bra selv om du gjør alt du driver med. 

Jeg vet ikke, de er veldig glad i meg det vet jeg. De er bare overbeskyttende i en usunn grad sånn at de hele tiden vil vite at jeg har det bra. Og det har jeg jo. Sett utenfra kan det jeg gjør virke for mye for meg, og kanskje for noen usunt for den psykiske helsen. At de tenker at jeg burde roe mer ned. 

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det hadde aaaaaaaaldri blitt godtatt om jeg på forhånd sa i fra jeg trengte uker for meg selv. Da hadde i allefall sendt meldinger ringt kommet og ringt på til jeg åpnet. Er hun sucidal? 

De trenger ikke godta det, men da har de det skriftlig fra deg også muter du dem den tiden du vil. Hvis de da kontakter f.feks politi så kan du henvise til den meldingen. Politiet kan uansett ikke gjøre noe og om familien kommer på døra di så trenger du ikke åpne heller.

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

De burde vite at jeg har det fint. Jobber å styre på med diverse lesing eksamen jobbing trening osv. 

Det koster deg fint lite å sende noen få meldinger om akkurat det. Du trenger ikke tilpasse hyppigheten til de mest hysteriske. 

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Har du en historikk med psykiske utfordringer som gjør at de så lett blir bekymret?

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg vet ikke, de er veldig glad i meg det vet jeg. De er bare overbeskyttende i en usunn grad sånn at de hele tiden vil vite at jeg har det bra. Og det har jeg jo. Sett utenfra kan det jeg gjør virke for mye for meg, og kanskje for noen usunt for den psykiske helsen. At de tenker at jeg burde roe mer ned. 

Skjønner. Men du er voksen og uansett psykiske issues og fortid, så må de la deg puste. Men det er veldig viktig at du kommuniserer det og ikke bare slutter å svare. Det vil bare gå ut over både deg og dem, fordi du vil bli oppfattet som uforutsigbar og da vil de være mer på.

Si at du blir stressa og ikke bedre av alle meldinger, og foreslå hvor ca ofte som passer? Det klarer du, og de må faktisk respektere det ellers blur jo relasjonen mellom dere mer negativ. Det kan du jo legge til. Uansett hva vi er og hva vi har gjort, så har vi alle krav på privatliv også. 

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

De trenger ikke godta det, men da har de det skriftlig fra deg også muter du dem den tiden du vil. Hvis de da kontakter f.feks politi så kan du henvise til den meldingen. Politiet kan uansett ikke gjøre noe og om familien kommer på døra di så trenger du ikke åpne heller.

Oi det var voldsomt. Jeg tror ikke det skjer

Kashmir skrev (16 minutter siden):

Skjønner. Men du er voksen og uansett psykiske issues og fortid, så må de la deg puste. Men det er veldig viktig at du kommuniserer det og ikke bare slutter å svare. Det vil bare gå ut over både deg og dem, fordi du vil bli oppfattet som uforutsigbar og da vil de være mer på.

Si at du blir stressa og ikke bedre av alle meldinger, og foreslå hvor ca ofte som passer? Det klarer du, og de må faktisk respektere det ellers blur jo relasjonen mellom dere mer negativ. Det kan du jo legge til. Uansett hva vi er og hva vi har gjort, så har vi alle krav på privatliv også. 

For noen blir aldri voksne i foreldrenes øyne spesielt. For og ta det eksempelet konkret. Jeg orker ikke å si ja jeg har det fint når jeg får melding om det annen hver dag. Som sagt hvis jeg ikke svarer kommer det ?? Også oppringning også går det litt tid også kommer det enda en melding med f. Sofie ? Også kommer de om jeg ikke svarer. 

Vhanja skrev (24 minutter siden):

Har du en historikk med psykiske utfordringer som gjør at de så lett blir bekymret?

Ja og nei. Hadde for et par måneder siden alvorlig depresjon og noe annet. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For noen blir aldri voksne i foreldrenes øyne spesielt. For og ta det eksempelet konkret. Jeg orker ikke å si ja jeg har det fint når jeg får melding om det annen hver dag. Som sagt hvis jeg ikke svarer kommer det ?? Også oppringning også går det litt tid også kommer det enda en melding med f. Sofie ? Også kommer de om jeg ikke svarer. 

Nei barn er barn. Som 90-åringen som kaller sønnen på over 60 for "guttungen" 🙂 men rådet mitt er det samme som det du komnenterte her. 

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg oppfører meg ikke noe en spesiell måte. Bare orker ikke svare på om det går bra, for det gjør det jo. Det er ingen grunn til å ikke ha ikke tillit til meg, jeg har det bra. 

Hvordan reagerer du når dine foreldre isolerer seg og ikke svarer på dine henvendelser på flere dager? Hvor lenge syns du det er ok at de (eller vennene dine) isolerer seg?

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ja og nei. Hadde for et par måneder siden alvorlig depresjon og noe annet. 

Klarer du da å se, fra deres side, hvorfor de så fort blir bekymret hvis de ikke hører fra deg?

Kayia skrev (14 minutter siden):

Hvordan reagerer du når dine foreldre isolerer seg og ikke svarer på dine henvendelser på flere dager? Hvor lenge syns du det er ok at de (eller vennene dine) isolerer seg?

De hadde aldri isolert seg i den grad jeg gjør og har gjort. Det hadde de aldri funnet på. Med vennene mine hadde jeg reagert om jeg ikke hørte noe og jeg visste at det var noe. Det kan jo være tilfeldigheter også. 

Vhanja skrev (14 minutter siden):

Klarer du da å se, fra deres side, hvorfor de så fort blir bekymret hvis de ikke hører fra deg?

Ikke nå for jeg har det jo bra. Jeg har bare ikke så mye til dem. Jeg synes det er vanskelig med middagsbesøk osv. 

Kashmir skrev (36 minutter siden):

Nei barn er barn. Som 90-åringen som kaller sønnen på over 60 for "guttungen" 🙂 men rådet mitt er det samme som det du komnenterte her. 

Men over til spørsmålet hvor lenge? 

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ikke nå for jeg har det jo bra. Jeg har bare ikke så mye til dem. Jeg synes det er vanskelig med middagsbesøk osv. 

Hvis du ikke klarer å se det så vil nok situasjonen være temmelig fastlåst fremover. 

Forslag: Sett deg ned med dem og si at du forstår at de er bekymret med tanke på din tidligere depresjon (selv om du ikke forstår det så er det greit å si), men at du har det bra nå, du trenger bare litt space. Spør dem hva du kan gjøre for å få den pausen og tiden for deg selv du trenger, samtidig som de kan føle seg betrygget og ikke bekymre seg.

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

De hadde aldri isolert seg i den grad jeg gjør og har gjort. Det hadde de aldri funnet på. 

Det er nok fordi det å isolere seg ikke er så vanlig, og derfor vekker uro. 

Hvordan hadde du reagert om du sendte meldinger til en av foreldrene dine da, dvs feks bedt om å låne bil, få penger eller en gave, få skyss - og så hadde du ikke fått svar. Så hadde du sendt en melding til uten svar, så ti meldinger til uten svar. Hvordan hadde du opplevd det tror du? Hva ville du følt?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...