Gå til innhold

Hvor lenge vil det være akseptabelt å isolere seg fra omverden ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg får den ikke tilbake om jeg sier jeg vil ha den. Det er der problemet ligger. 

Anonymkode: b90c4...ade

Da må du bytte lås.

Anonymkode: 3c215...b1b

Fortsetter under...

Glitter skrev (35 minutter siden):

Det er forståelig. Men bare prøv å tenk hvordan det er for dem. Også må du deretter tenke på en løsning. Koster det feks så mye å svare ja, når du får melding annenhver dag? 

Det er jo ikke så veldig lenge siden (noen måneder?) Du var dårlig. Sannsynligvis vil dine foreldre roe ned etter hvert. Hvis du velger å isolere deg så oppnår du det motsatte av hva du vil, nemlig mindre kontroll. Når de begynner å føle seg trygg på at kontrollen har du selv så vil de roe seg. Starten på det kan være å ta en ordentlig prat med dem. 

Ja det gjør det over tid. Det er ikke alltid jeg ser meldingene med engang. Når jeg ser dem har jeg meldinger og anrop. Føler meg låst faktisk nesten hva jeg gjør. De har ingen grunn til å være bekymret nå. 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja det gjør det over tid. Det er ikke alltid jeg ser meldingene med engang. Når jeg ser dem har jeg meldinger og anrop. Føler meg låst faktisk nesten hva jeg gjør. De har ingen grunn til å være bekymret nå. 

Men det er det kun du som vet sikkert. De vet ikke det. Ikke ennå. 

Lillemus skrev (3 timer siden):

Nei, jeg skjønner ikke at det skal være så totalt uoverkommelig av deg å sende en sms annenhver dag for å vise dine foreldre at du er i live og at de ikke trenger å være redde for deg. Det koster deg 15 sekunder og da slipper du mas og styr og uventede besøk.

Jeg er ikke sucidal lillemus alvorlig talt 

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men det kan jo ikke vi vite.  Og særlig når du svarer frekt så det virker som du har dårlig samvittighet for noe.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det har jeg ikke sagt heller, det er du som sier at dine foreldre blir hysteriske om du ikke svarer dem. Så hva er problemet med å sende en tekstmelding 3 ganger i uka?! Det er du som lager problemet her!

Dorthe skrev (38 minutter siden):

Men det kan jo ikke vi vite.  Og særlig når du svarer frekt så det virker som du har dårlig samvittighet for noe.

Var det frekt? Ok unnskyld jeg prøvde ikke være frekk. 

Lillemus skrev (38 minutter siden):

Det har jeg ikke sagt heller, det er du som sier at dine foreldre blir hysteriske om du ikke svarer dem. Så hva er problemet med å sende en tekstmelding 3 ganger i uka?! Det er du som lager problemet her!

Det er ikke normalt å ha kontakt med foreldrene sine så hyppig. Det holder med en gang i måneden. 

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er irriterende at man ikke skal få lov til å være for seg selv hvis man ønsker det. Jeg er ikke under noe helsesystem, jeg er selvstendig å klarer meg selv bra. Synes godt at man skal få være alene hvis man vil det uten form for kontrollbehov eller konsekvens (konsekvens hører til barndommen ikke noe man gjør når man er voksen). 

Hvis du er økonomisk uavhengig og forøvrig frisk, så står du jo fritt til å leve livet ditt slik du ønsker. Siden du tydeligvis har klart å uroe folk rundt deg slik at de er opptatt av å følge med, så bør du kanskje endre noe med oppførselen din, slik at folk ikke blir bekymret. 

Annonse

frosken skrev (1 minutt siden):

Hvis du er økonomisk uavhengig og forøvrig frisk, så står du jo fritt til å leve livet ditt slik du ønsker. Siden du tydeligvis har klart å uroe folk rundt deg slik at de er opptatt av å følge med, så bør du kanskje endre noe med oppførselen din, slik at folk ikke blir bekymret. 

Ja det eneste jeg gjorde frosken var at jeg hadde en episode med isolering en gang før. Da hadde jeg glemt de hadde nøkkel og plutselig bare låste de seg inn. Utrolig frekt. Jeg ville ikke h besøk der og da. Spurte rett ut, ‘’trodde du jeg skulle hengt meg i taket?» etter det startet dette. (Jeg har ingen steder jeg kunne hengt meg) sa det i sinnet. 

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ja det eneste jeg gjorde frosken var at jeg hadde en episode med isolering en gang før. Da hadde jeg glemt de hadde nøkkel og plutselig bare låste de seg inn. Utrolig frekt. Jeg ville ikke h besøk der og da. Spurte rett ut, ‘’trodde du jeg skulle hengt meg i taket?» etter det startet dette. (Jeg har ingen steder jeg kunne hengt meg) sa det i sinnet. 

Er du i jobb eller studerer?

frosken skrev (Akkurat nå):

Da skjønner jeg ikke hvorfor folk rundt deg er så bekymret. 

Ikke jeg heller. Det er kun fordi jeg ignorerte en gang tidligere og var deprimert. Ingen selvmordsforsøk fra tidligere. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ikke normalt å ha kontakt med foreldrene sine så hyppig. Det holder med en gang i måneden. 

Akkurat der er nok normalt-spekteret ekstremt stort. :) Noen har kontakt opptil flere ganger hver dag og vil ha det sånn, andre har svært sjelden kontakt og lever godt med det. 

Lillemus skrev (41 minutter siden):

Akkurat der er nok normalt-spekteret ekstremt stort. :) Noen har kontakt opptil flere ganger hver dag og vil ha det sånn, andre har svært sjelden kontakt og lever godt med det. 

Ja. Men det er jeg som lager problemer enda?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...