Gå til innhold

Hvem er a4- folka?


Kashmir-

Anbefalte innlegg

Selv tenker jeg de som tar en utdannelse, kort eller lang. De drikker i helgene, går amok på julebord fordi de drikker "aldri" eller er ute blant folk ellers som i å feste. De treffer sin partner som er politisk korrekt og lever helt straight og akseptabelt som dem selv. De får jobb, lån og hus. Og så barn. Etter hvert kjøper de hytte på fjellet og drar til "syden" all inklusive i ferier ellers. De lager aldri spetakkel annet enn å kritisere lærere og trenere for å behandle barna feil. 

Så kjører de helst Tesla, Volvo eller en annen trygg og sikker bil. Har svigerforeldre- problemer og en fast omgangskrets. 

Hva tenker dere? 

 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine tanker rundt a4 mennesker er de som spiser middag kl 16 hver dag, som følger alle regler fordi de er regelryttere, de gjør gjerne samme rutiner hver dag og håndhilser regler over alt. De er kjedelig innvendig og utvendig. 

Anonymkode: 92bae...6a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så utrolig irritert på det uttrykket vanlige folk. Nå er det vanlige folks tur.

Hvem er de vanlige folkene?

Jeg er ufør, er jeg inkludert blant de vanlige?

For jeg ble syk var jeg i en lederstilling, var jeg vanlig da?

Det irriterer meg.

Jeg har levd livet med studier, jobb i det offentlige, stasjonsvogn, rekkehus, barn og lite festing.   Kanskje jeg var A4 da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mine tanker rundt a4 mennesker er de som spiser middag kl 16 hver dag, som følger alle regler fordi de er regelryttere, de gjør gjerne samme rutiner hver dag og håndhilser regler over alt. De er kjedelig innvendig og utvendig. 

Anonymkode: 92bae...6a9

Vel vel. Jeg er ikke så enig i at de er kjedelige  innvendig. Jeg har tre venninner som er så typisk utad. En er helt corny når vi møtes, den andre har mange interessante påfunn, men den tredje.. tja. Veldig forventet perfekt. Men det desidert snilleste menneske jeg vet om, sånn rett fra hjertet. Hun er en vitamin rett og slett 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at folk er mer nyansert og forskjellig enn vi tror. Jeg har utdannelse, mann, bil, barn og hus men er ikke A4. Tror politisk korrekthet er omfattende i Norge. Og den har like mye feste i den unge generasjonen og kanskje enda mer enn hos de du beskriver. Der virker som unge mennesker lærer hva de skal mene og stiller ikke spørsmål ved det. Mener du det som er politisk korrekt er du liksom et bra og moderne menneske og de som ikke er politisk korrekt er dårlige mennesker. Det er typisk norsk å være politisk korrekt. 

Anonymkode: a59a0...eeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (5 minutter siden):

Jeg er så utrolig irritert på det uttrykket vanlige folk. Nå er det vanlige folks tur.

Hvem er de vanlige folkene?

Jeg er ufør, er jeg inkludert blant de vanlige?

For jeg ble syk var jeg i en lederstilling, var jeg vanlig da?

Det irriterer meg.

Jeg har levd livet med studier, jobb i det offentlige, stasjonsvogn, rekkehus, barn og lite festing.   Kanskje jeg var A4 da.

Men hvem tenker du på da? Det var spørsmålet 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kashmir skrev (2 minutter siden):

Vel vel. Jeg er ikke så enig i at de er kjedelige  innvendig. Jeg har tre venninner som er så typisk utad. En er helt corny når vi møtes, den andre har mange interessante påfunn, men den tredje.. tja. Veldig forventet perfekt. Men det desidert snilleste menneske jeg vet om, sånn rett fra hjertet. Hun er en vitamin rett og slett 🙂

De -a4 folkene er snille og du vet hvor du har de men de er kjedelige. De får ofte grått hår og rynker tidlig. 

Anonymkode: 92bae...6a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg tenker at folk er mer nyansert og forskjellig enn vi tror. Jeg har utdannelse, mann, bil, barn og hus men er ikke A4. Tror politisk korrekthet er omfattende i Norge. Og den har like mye feste i den unge generasjonen og kanskje enda mer enn hos de du beskriver. Der virker som unge mennesker lærer hva de skal mene og stiller ikke spørsmål ved det. Mener du det som er politisk korrekt er du liksom et bra og moderne menneske og de som ikke er politisk korrekt er dårlige mennesker. Det er typisk norsk å være politisk korrekt. 

Anonymkode: a59a0...eeb

Jeg er enig. Typisk norsk. Det er sjarmerende og en fin ting syns jeg. Men! De trenger oss på utsiden av rammene. For å korrigere og gjøre litt opprør og gi nye tanker. Og det er også veldig bra! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

De -a4 folkene er snille og du vet hvor du har de men de er kjedelige. De får ofte grått hår og rynker tidlig. 

Anonymkode: 92bae...6a9

😳🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Det er de som får seg utdannelse og jobb med en gang de er ferdig på enten vdg eller høyere studier. Så har de eller får seg kjæreste, så kjøper de leilighet/hus og får barn. Etter hvert kanskje hund.

Så oppdrar de barna, betaler regninger, drar på ferie til syden (Spania, Hellas er typisk). 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva du spurte meg og jeg svarte deg 

Anonymkode: 92bae...6a9

Ja ja. Helt ok. Jeg bare måtte le litt. Jeg tror nemlig at jeg får rynker før dem 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (1 minutt siden):

Det er de som får seg utdannelse og jobb med en gang de er ferdig på enten vdg eller høyere studier. Så har de eller får seg kjæreste, så kjøper de leilighet/hus og får barn. Etter hvert kanskje hund.

Så oppdrar de barna, betaler regninger, drar på ferie til syden (Spania, Hellas er typisk). 
 

De er ikke a4 

Anonymkode: 92bae...6a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kashmir skrev (1 minutt siden):

Ja ja. Helt ok. Jeg bare måtte le litt. Jeg tror nemlig at jeg får rynker før dem 😄

Det er mange a4 folk her på forumet. Flesteparten er det altså. 

Anonymkode: 92bae...6a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er mange a4 folk her på forumet. Flesteparten er det altså. 

Anonymkode: 92bae...6a9

Er det en fornærmelse å IKKE være a-4 eller, i ditt syn? Det er a-4-tankegang altså 😄

Jeg kom på å spørre fordi en skrev her at hen ikke likte så godt a-4 personer. Og jeg liker litt spesielle mennesker best selv. Så derfor spurte jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (1 minutt siden):

Hva er de da?

Betaler du ikke regninger kommer inkasso å tar tingene dine i innbytte av hva regningen en er verdt. Derfor må du betaler regninger.

Anonymkode: 92bae...6a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Betaler du ikke regninger kommer inkasso å tar tingene dine i innbytte av hva regningen en er verdt. Derfor må du betaler regninger.

Anonymkode: 92bae...6a9

Dette vet jeg. Men nå betaler jeg med andre midler enn penger der det lar seg (og det er en del). Jeg vil ikke si hva, fordi jeg ikke vil det skal bli en stor greie, men tenker du utenfor boksen så klarer du finne ut av det selv. (Selger ikke mus eller noe som helst i den retning nei).

Endret av 90tallsbarn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (Akkurat nå):

Er det en fornærmelse å IKKE være a-4 eller, i ditt syn? Det er a-4-tankegang altså 😄

Jeg kom på å spørre fordi en skrev her at hen ikke likte så godt a-4 personer. Og jeg liker litt spesielle mennesker best selv. Så derfor spurte jeg. 

Det var meg som skrev det at en bruker var a4. A4 er ikke spesielle personer, de er regelryttere. De jobber mange innen administrasjon - økonomi - og kontor. 

Anonymkode: 92bae...6a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...