Gå til innhold

Hvem er a4- folka?


Kashmir-

Anbefalte innlegg

Vhanja skrev (Akkurat nå):

Hvor relevant er det for folk flest?

Det er det jeg vil forfølge. At folk stadig sier: jeg er for gammel til å bry meg.

Og så tenkte jeg: hm. ER det sånn og ikke minst hvorfor? 

Det var noe å tenke på når jeg tenker meg om 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

UtakknemligDiva
Fru2020 skrev (1 time siden):

Jeg tenker ikke på noen spesielle. Det går ikke an å definere noen som A4. A4 finnes ikke annet enn i papirstørrelse.

Alle mennesker er forskjellige når man ser nærmere, på gruppenivå kan de ha likheter, men ser man etter så er alle unike.

Ja dette vet vi. Men vi snakker nå på gruppenivå. Derfor har det plaget meg at jeg har blitt kalt spesiell så mye, i oppveksten altså. Liksom som at jeg skåret skikkelig mål! Bare at det måtte gjøres til noe negativt. 

jeg liker ikke diagnoser. Jeg synes folk skal få være den de er uten at det skal sykeliggjøres. Men selvfølgelig, noen trenger faktisk ekstra tilsyn og oppfølging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (1 minutt siden):

Det er det jeg vil forfølge. At folk stadig sier: jeg er for gammel til å bry meg.

Og så tenkte jeg: hm. ER det sånn og ikke minst hvorfor? 

Det var noe å tenke på når jeg tenker meg om 😄

Vel, for meg er det ganske enkelt.

Jeg trenger å være attraktiv for to entiteter: Min arbeidsgiver og min samboer.

Så lenge jeg er det så er jeg fornøyd. Resten bryr jeg meg ikke om for jeg har ikke noe forhold til dem.

Anonymkode: 0a1f0...08f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vel, for meg er det ganske enkelt.

Jeg trenger å være attraktiv for to entiteter: Min arbeidsgiver og min samboer.

Så lenge jeg er det så er jeg fornøyd. Resten bryr jeg meg ikke om for jeg har ikke noe forhold til dem.

Anonymkode: 0a1f0...08f

Dette var meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Vhanja skrev (4 minutter siden):

Hvor relevant er det for folk flest?

Hvor relevant er HVA? Å være skuespiller? Det er ikke særlig a4 å bli skuespiller, så derfor havner de ikke under a4 statistikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

90tallsbarn skrev (2 minutter siden):

Hvor relevant er HVA? Å være skuespiller? Det er ikke særlig a4 å bli skuespiller, så derfor havner de ikke under a4 statistikken.

Nettopp. Jeg forstår utfordringen for en skuespiller, men det er ikke særlig relevant for oss her på forumet.

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da kunne du tatt mer sider av en sak. 

Anonymkode: 92bae...6a9

Hæ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (Akkurat nå):

Nettopp. Jeg forstår utfordringen for en skuespiller, men det er ikke særlig relevant for oss her på forumet.

Hæ?

Du kunne tatt min side av en sak. 

Anonymkode: 92bae...6a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vel, for meg er det ganske enkelt.

Jeg trenger å være attraktiv for to entiteter: Min arbeidsgiver og min samboer.

Så lenge jeg er det så er jeg fornøyd. Resten bryr jeg meg ikke om for jeg har ikke noe forhold til dem.

Anonymkode: 0a1f0...08f

Ja, og det er greit. Men nå er ikke alle i forhold. De forholder seg til flere og vil ha tilbakemeldinger fra mange andre å speile seg i. Det er naturlig ( det også). Så hva da med de som vil det? Hva skjer når de blir eldre? 

Kanskje er det godt å slippe forventninger? Det kan jeg skjønne veldig godt! 

Kanskje vil noen fremdeles at andre har nettopp det, at de er å regne med tross alder? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Vhanja skrev (1 minutt siden):

Nettopp. Jeg forstår utfordringen for en skuespiller, men det er ikke særlig relevant for oss her på forumet.

 

Men nå er det noen skuespillere som har bra roller selv om de er passert 30 og 40 årene også da.. Kristoffer Jober har fremdeles kule roller. Og en del kvinnelige jeg ikke husker navnet på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (Akkurat nå):

Ja, og det er greit. Men nå er ikke alle i forhold. De forholder seg til flere og vil ha tilbakemeldinger fra mange andre å speile seg i. Det er naturlig ( det også). Så hva da med de som vil det? Hva skjer når de blir eldre? 

Kanskje er det godt å slippe forventninger? Det kan jeg skjønne veldig godt! 

Kanskje vil noen fremdeles at andre har nettopp det, at de er å regne med tross alder? 

Jeg vil tro at deres venner, etterhvert som de blir eldre, også gir slipp på overfladiske forventninger til deres venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (Akkurat nå):

Jeg vil tro at deres venner, etterhvert som de blir eldre, også gir slipp på overfladiske forventninger til deres venner.

Overfladiske? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (1 minutt siden):

Men nå er det noen skuespillere som har bra roller selv om de er passert 30 og 40 årene også da.. Kristoffer Jober har fremdeles kule roller. Og en del kvinnelige jeg ikke husker navnet på.

Absolutt. Det er nok lettere for menn enn kvinner. Men globalt sett har jo Meryl Streep hatt masse gode roller etter fylte 40. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UtakknemligDiva
Vhanja skrev (1 minutt siden):

Jeg vil tro at deres venner, etterhvert som de blir eldre, også gir slipp på overfladiske forventninger til deres venner.

Jeg har aldri hatt særlig høye forventninger til bestevenninna mi. Vi bare ble venner når vi var små. Vi trivdes sammen. Ingen anstrengte følelser eller skuespill for å bli likt.

Hun har vært ufør i mange år. Jeg så jo at hun kom til å bli en av de som slet, med den oppveksten hun har hatt. Hun er nå tilbake i deltidsjobb. Hun fikk såklart et uplanlagt barn som tar sin del av plassen. Hun er utmattet av jobb, et barn som fikk utfordringer og traumene. Jeg har forståelse for at hun har havnet der hun er i dag med det livet hun har levd. Så jeg er ikke skuffet. Hun er fremdeles seg. Og vi går over ens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (3 minutter siden):

Men nå er det noen skuespillere som har bra roller selv om de er passert 30 og 40 årene også da.. Kristoffer Jober har fremdeles kule roller. Og en del kvinnelige jeg ikke husker navnet på.

Ikke sant? Du husker en mann og ingen kvinner. Typisk nok 🙂 menn har vel aldri sluttet å bli regnet med. De blir silver fox de...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (1 minutt siden):

Jeg.

Ok. Jeg gjorde ikke det. Jeg kom på tanken og jo mer jeg følger den, jo mer seriøs blir den. Også av responsen her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...