Gå til innhold

Hvem er a4- folka?


Kashmir

Anbefalte innlegg

Kashmir skrev (2 minutter siden):

Er det en fornærmelse å IKKE være a-4 eller, i ditt syn? Det er a-4-tankegang altså 😄

Jeg kom på å spørre fordi en skrev her at hen ikke likte så godt a-4 personer. Og jeg liker litt spesielle mennesker best selv. Så derfor spurte jeg. 

Jeg er ikke a4. 

Anonymkode: 92bae...6a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kashmir skrev (29 minutter siden):

Selv tenker jeg de som tar en utdannelse, kort eller lang. De drikker i helgene, går amok på julebord fordi de drikker "aldri" eller er ute blant folk ellers som i å feste. De treffer sin partner som er politisk korrekt og lever helt straight og akseptabelt som dem selv. De får jobb, lån og hus. Og så barn. Etter hvert kjøper de hytte på fjellet og drar til "syden" all inklusive i ferier ellers. De lager aldri spetakkel annet enn å kritisere lærere og trenere for å behandle barna feil. 

Så kjører de helst Tesla, Volvo eller en annen trygg og sikker bil. Har svigerforeldre- problemer og en fast omgangskrets. 

Hva tenker dere? 

 

Nei de kjører Toyota Opel eller Volvo eller HUNDAY 

Anonymkode: 92bae...6a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det var meg som skrev det at en bruker var a4. A4 er ikke spesielle personer, de er regelryttere. De jobber mange innen administrasjon - økonomi - og kontor. 

Anonymkode: 92bae...6a9

Nei, det handlet ikke om en spesiell person her 🙂 regelryttere? Jo utad så. Mer å leve som forventet. tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (2 minutter siden):

Nei, det handlet ikke om en spesiell person her 🙂 regelryttere? Jo utad så. Mer å leve som forventet. tror jeg. 

Ja de opptatt av at alt skal være korrekt 

Anonymkode: 92bae...6a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (1 time siden):

Men hvem tenker du på da? Det var spørsmålet 😄

Jeg tenker ikke på noen spesielle. Det går ikke an å definere noen som A4. A4 finnes ikke annet enn i papirstørrelse.

Alle mennesker er forskjellige når man ser nærmere, på gruppenivå kan de ha likheter, men ser man etter så er alle unike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt morsomt. Jeg føler meg som A4, men når jeg leser listen i startinnlegget så er det jammen ikke mye der som passer. Så hva er jeg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fru2020 skrev (10 minutter siden):

Jeg tenker ikke på noen spesielle. Det går ikke an å definere noen som A4. A4 finnes ikke annet enn i papirstørrelse.

Alle mennesker er forskjellige når man ser nærmere, på gruppenivå kan de ha likheter, men ser man etter så er alle unike.

 

Vhanja skrev (1 minutt siden):

Litt morsomt. Jeg føler meg som A4, men når jeg leser listen i startinnlegget så er det jammen ikke mye der som passer. Så hva er jeg da?

Men nå er det et kjent uttrykk. Som også ble nevnt her. Så da lurer jeg på hva dere assosierer med det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (Akkurat nå):

 

Men nå er det et kjent uttrykk. Som også ble nevnt her. Så da lurer jeg på hva dere assosierer med det? 

Jeg har leilighet, samboer og standard kontorjobb. Så da er jeg A4 så vidt jeg ser.

Husker da jeg var yngre så var det veldig viktig å ikke være A4 og jeg lo av alle sauene som var det. Nå, derimot, så er jeg ferdig med å stå på barrikadene og liker et rolig liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (1 minutt siden):

Jeg har leilighet, samboer og standard kontorjobb. Så da er jeg A4 så vidt jeg ser.

Husker da jeg var yngre så var det veldig viktig å ikke være A4 og jeg lo av alle sauene som var det. Nå, derimot, så er jeg ferdig med å stå på barrikadene og liker et rolig liv.

Ja det er nok sannsynlig at man helst er individualist som yngre når man prøver å finne seg selv. Men så er det jo voksne som også lever litt på utsiden av det ordinære og vanlige. Jeg tror kanskje det derfor har med personlighet å gjøre fremfor alder? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (Akkurat nå):

Ja det er nok sannsynlig at man helst er individualist som yngre når man prøver å finne seg selv. Men så er det jo voksne som også lever litt på utsiden av det ordinære og vanlige. Jeg tror kanskje det derfor har med personlighet å gjøre fremfor alder? 

Ja, absolutt. Jeg har jo interesser som oppfattes som sære for de som er mer A4 enn meg. Så det er jo uansett en gradering. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (Akkurat nå):

Ja, absolutt. Jeg har jo interesser som oppfattes som sære for de som er mer A4 enn meg. Så det er jo uansett en gradering. 

Hm. Så da er spørsmålet hvem du mener er mer a-4 enn deg da? 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser A4-folk som en som alltid er på høyden med situasjonen på en måte, alt er liksom riktig. Det er ikke mye å kritisere der. Da ser jeg dem utenfra, selvsagt. Men alle er mye mer enn det du ser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (2 minutter siden):

Hm. Så da er spørsmålet hvem du mener er mer a-4 enn deg da? 🙂

De som sier "Åh, Gid!" fordi man liker brettspill eller gaming. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Osten skrev (4 minutter siden):

Jeg ser A4-folk som en som alltid er på høyden med situasjonen på en måte, alt er liksom riktig. Det er ikke mye å kritisere der. Da ser jeg dem utenfra, selvsagt. Men alle er mye mer enn det du ser. 

Ingen er bare det du ser? 

Veldig enig i det. Men fasaden er uangripelig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (4 minutter siden):

De som sier "Åh, Gid!" fordi man liker brettspill eller gaming. 😅

Ihvertfall gaming. Brettspill er "in". Ihvertfall på hytta 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (10 minutter siden):

De som sier "Åh, Gid!" fordi man liker brettspill eller gaming. 😅

Gaming og brettspill er nerdete. De som legger seg kl 23 er a4. 

Anonymkode: 92bae...6a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (9 minutter siden):

Ihvertfall gaming. Brettspill er "in". Ihvertfall på hytta 😁

 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Gaming og brettspill er nerdete. De som legger seg kl 23 er a4. 

Anonymkode: 92bae...6a9

Det er så befriende å være så gammel at man ikke bryr seg om hva som oppfattes som "in" eller "nerdete". :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (1 minutt siden):

 

Det er så befriende å være så gammel at man ikke bryr seg om hva som oppfattes som "in" eller "nerdete". :D

Det skjønner jeg. Men så tenker jeg; hvorfor klarer man å gi f... når man blir eldre? Kan det rett og slett komme av at andre ikke bryr seg lengre, eller at de ikke tilegner en evne til å ha gode vurderinger? At man på en måte kun blir møtt med litt overfladisk ovenbærenhet sånn at man bare trekker på skuldrene og tenker " ingen bryr seg eller dømmer meg likevel. Jeg er blitt gammel. Ingen legger vekt på meg og mitt lenger" ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (33 minutter siden):

 

Men nå er det et kjent uttrykk. Som også ble nevnt her. Så da lurer jeg på hva dere assosierer med det? 

Jeg har absolutt ingen assosiasjoner til det begrepet, bortsett fra papir.

A4 mennesket eksisterer ikke i mitt hode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...