Gå til innhold

Hvem er a4- folka?


Kashmir-

Anbefalte innlegg

Kashmir skrev (1 minutt siden):

Men hvem snakket om overfladiske? 

Ok, jeg skal svare litt mer utfyllende.

Hvis man i voksen alder må strebe etter å oppfylle forventninger fra venninner så er det noe feil et sted. Enten ligger feilen hos en selv, hvor man antar det er et press som ikke eksisterer. Eller så eksisterer det et forventningspress som da er overfladisk.

Jeg er venn med mine venner uavhengig av deres status innenfor jobb, partner osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

UtakknemligDiva
Kashmir skrev (Akkurat nå):

Ikke sant? Du husker en mann og ingen kvinner. Typisk nok 🙂 menn har vel aldri sluttet å bli regnet med. De blir silver fox de...

Jeg husker Joner fordi jeg liker mange av filmene hans og han er veldig kjent. 
Mange av de kvinnelige husker jeg bare utseendet på. Angelina Jolie har jo hatt bra roller etter 40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (2 minutter siden):

Jeg har aldri hatt særlig høye forventninger til bestevenninna mi. Vi bare ble venner når vi var små. Vi trivdes sammen. Ingen anstrengte følelser eller skuespill for å bli likt.

Hun har vært ufør i mange år. Jeg så jo at hun kom til å bli en av de som slet, med den oppveksten hun har hatt. Hun er nå tilbake i deltidsjobb. Hun fikk såklart et uplanlagt barn som tar sin del av plassen. Hun er utmattet av jobb, et barn som fikk utfordringer og traumene. Jeg har forståelse for at hun har havnet der hun er i dag med det livet hun har levd. Så jeg er ikke skuffet. Hun er fremdeles seg. Og vi går over ens.

Ser du ned på henne?

Anonymkode: 92bae...6a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Vhanja skrev (1 minutt siden):

Ok, jeg skal svare litt mer utfyllende.

Hvis man i voksen alder må strebe etter å oppfylle forventninger fra venninner så er det noe feil et sted. Enten ligger feilen hos en selv, hvor man antar det er et press som ikke eksisterer. Eller så eksisterer det et forventningspress som da er overfladisk.

Jeg er venn med mine venner uavhengig av deres status innenfor jobb, partner osv.

Jeg blir isåfall møtt med store forventninger av min andre arbeidsgiver. Der kan vi snakke overfladisk. Men jeg ser det som en utfordring. 
Jeg skulle vært mer oppegående på alle måter. Jeg så oppegående ut fra utsiden, til hun snakket med meg. Da begynte kommentarene om alt jeg måtte forandre på. Det var steinhardt, men med det presset har jeg også lært. Selv om jeg har igjen mer å lære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ser du ned på henne?

Anonymkode: 92bae...6a9

Ja, hun er mye lavere enn meg🙄

Hvorfor spør du? Skjønte du ikke at det er nettopp det jeg ikke gjør? Vi har alltid vært venner. Naturlig kjemi. Jeg bryr meg altså ikke om jobben hennes eller økonomisk status. Hun måtte gjennomgå ting et barn ikke skal måtte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (Akkurat nå):

Ok, jeg skal svare litt mer utfyllende.

Hvis man i voksen alder må strebe etter å oppfylle forventninger fra venninner så er det noe feil et sted. Enten ligger feilen hos en selv, hvor man antar det er et press som ikke eksisterer. Eller så eksisterer det et forventningspress som da er overfladisk.

Jeg er venn med mine venner uavhengig av deres status innenfor jobb, partner osv.

Det kommer da helt an på hvilke forventninger de har?? 

Mine bør helst ha forventninger til meg flere år fram i tid, og ikke tenke at " nå er hun gammel og "sloknet" 

Eller andre for den del. Du og en annen sier at de dere vil ha forventinger fra eller bryr dere om respons fra er mann og arbeidsgiver. Det er helt ok? Men for meg blir det snevert. Det holder ikke 🙂 og hvor mange flere tenker som meg? Eller som deg? Det ER interessant. I denne problemstillingen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

90tallsbarn skrev (2 minutter siden):

Jeg blir isåfall møtt med store forventninger av min andre arbeidsgiver. Der kan vi snakke overfladisk. Men jeg ser det som en utfordring. 
Jeg skulle vært mer oppegående på alle måter. Jeg så oppegående ut fra utsiden, til hun snakket med meg. Da begynte kommentarene om alt jeg måtte forandre på. Det var steinhardt, men med det presset har jeg også lært. Selv om jeg har igjen mer å lære.

Jeg forstår ikke hva det er du forsøker å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (1 minutt siden):

Ja, hun er mye lavere enn meg🙄

Hvorfor spør du? Skjønte du ikke at det er nettopp det jeg ikke gjør? Vi har alltid vært venner. Naturlig kjemi. Jeg bryr meg altså ikke om jobben hennes eller økonomisk status. Hun måtte gjennomgå ting et barn ikke skal måtte. 

Eh ok. Jeg spurte bare🙄 

Anonymkode: 92bae...6a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (4 minutter siden):

Jeg husker Joner fordi jeg liker mange av filmene hans og han er veldig kjent. 
Mange av de kvinnelige husker jeg bare utseendet på. Angelina Jolie har jo hatt bra roller etter 40.

Angelina Jolie... ok. Typisk 40-åring. Eller hvor gammel hun nå er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (Akkurat nå):

Det kommer da helt an på hvilke forventninger de har?? 

Mine bør helst ha forventninger til meg flere år fram i tid, og ikke tenke at " nå er hun gammel og "sloknet" 

Eller andre for den del. Du og en annen sier at de dere vil ha forventinger fra eller bryr dere om respons fra er mann og arbeidsgiver. Det er helt ok? Men for meg blir det snevert. Det holder ikke 🙂 og hvor mange flere tenker som meg? Eller som deg? Det ER interessant. I denne problemstillingen. 

Jeg har ikke forventninger til mine venner.  Hvorfor i alle dager skulle jeg ha det? Hvorfor i alle dager skulle de bry seg om mine forventninger? Det som er viktig, og bør være viktig, for dem er jo hva som gjør dem lykkelig. 

De eneste forventninger jeg har til mine venner er at de forhåpentligvis gjør valg slik at de er lykkelige. Men det er fortsatt bare min forventning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Vhanja skrev (1 minutt siden):

Jeg forstår ikke hva det er du forsøker å si.

Jeg svarte noen på overfladiske forventninger. Vedkommende lurer på eller mener at med alderen blir man mer usynlig. Jeg kjenner meg ikke helt igjen i den statistikken. Så ble det altså snakk om ovrfladiske forventninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UtakknemligDiva
Kashmir skrev (Akkurat nå):

Hun er IKKE typisk noen som helst. Og rollene hun får, hvilke er de? 

Dere skriver om at kvinner får bestemorroller i en alder av 45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (2 minutter siden):

Jeg svarte noen på overfladiske forventninger. Vedkommende lurer på eller mener at med alderen blir man mer usynlig. Jeg kjenner meg ikke helt igjen i den statistikken. Så ble det altså snakk om ovrfladiske forventninger. 

Jeg skrev ikke mer usynlig. Mer verdiløse som i å ikke bli regnet med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (5 minutter siden):

Jeg har ikke forventninger til mine venner.  Hvorfor i alle dager skulle jeg ha det? Hvorfor i alle dager skulle de bry seg om mine forventninger? Det som er viktig, og bør være viktig, for dem er jo hva som gjør dem lykkelig. 

De eneste forventninger jeg har til mine venner er at de forhåpentligvis gjør valg slik at de er lykkelige. Men det er fortsatt bare min forventning.

Lykkelige? Ok. Vi er enige om mye har jeg sett, men vi et på to ulike steder i denne saken. Jeg tror ikke livet handler om å være lykkelig og ta lykkelige valg til enhver tid. Det handler om langt mer enn den. Tilfreds er bra. Lykke er meningsløs om vi er det hele tiden. 

Forventninger har jeg også til  venner. De er opptatt av ting, de er i prosesser og de er samtalepartnere. Jeg har ABSOLUTT forventninger. Og det bør de jaggu ha til meg også 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til alle A4folk som jobber og strever, som er trofast mot sin partner, som får noen unger, har bil , hus, holder reglene og betaler sin skatt. Som trofast stiller på dugnad, følger ungene til aktiviteter og engasjerer seg i nærmiljøet. Bra at noen holder samfunnet i gang. Den nye trenden er jo å utdanne seg i det uendelige, vente med å slå seg til ro med en partner, vente med barn. Realisere seg selv og følge sine egne regler og meninger. Individualismen kan bli et ensomt og ufruktbart prosjekt. Kanskje det om noe år blir betegnelsen på A4. 

Anonymkode: a59a0...eeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk til alle A4folk som jobber og strever, som er trofast mot sin partner, som får noen unger, har bil , hus, holder reglene og betaler sin skatt. Som trofast stiller på dugnad, følger ungene til aktiviteter og engasjerer seg i nærmiljøet. Bra at noen holder samfunnet i gang. Den nye trenden er jo å utdanne seg i det uendelige, vente med å slå seg til ro med en partner, vente med barn. Realisere seg selv og følge sine egne regler og meninger. Individualismen kan bli et ensomt og ufruktbart prosjekt. Kanskje det om noe år blir betegnelsen på A4. 

Anonymkode: a59a0...eeb

Jeg syns det er fint med a4-mennesker. Jeg syns også at det er viktig at alle ikke er det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...