Gå til innhold

Perling - noe for deg?


Glitter

Anbefalte innlegg

Nå har jeg perlt ei litt stor ugle. Det skal perles en partner. Så vurderer jeg å lime de fast på to lerret. Men hva slags lim? Og skal jeg bare male lerretene hvite eller velge en annen farge? 

Har dere andre her prøvd å perle? Er masse på pinterest. Bare søk hama perler. 

Tenk å lage noe slikt: 

https://pin.it/7agCqFt  Ulver

https://pin.it/4kRXJKz Joker

https://pin.it/5aAaQdI kjærestepar

https://pin.it/3Pm4bze Huskey hund

https://pin.it/61VGKmW hestebilde

Legger ved uglen jeg har perlt så kan kan få tips om hva gjøre med den. Partneren har mye hvitt i seg. Den er sånn 30 cm høy. 

20230125_130114.jpg

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så kjekk hobby. Jeg likte veldig godt å perle når jeg var barn, men har ikke gjort det siden. Likte uglen du hadde perlet 😊

Anonymkode: f6154...c94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Så kjekk hobby. Jeg likte veldig godt å perle når jeg var barn, men har ikke gjort det siden. Likte uglen du hadde perlet 😊

Anonymkode: f6154...c94

Takk. :)

Ja det var veldig hyggelig. Ble inspirert av en ansatt der jeg er nå. Egentlig for to år siden, men så begynte jeg å snakke med han om det for to uker siden og nå er alle pasientene hekta på perling. 😛 Vet ikke om jeg klarer sånne hele bilder da. Han ansatte-fyren har laget skikkelige portretter. Mye telling og slikt. Men jeg likte det. 

Tenker henge opp uglene, men etter det blir det bare å perle motiver for så å legge de vekk antar jeg. Han fyren har fått de innrammet. 

men hva slags lim til å feste litt tungt perleverk på lerret? Sitter på bussen nå til hobbybutikken. 

@Kashmir er ikke du litt inne på kreativ liming (ref reolen og lampeskjermen). 😛

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (1 minutt siden):

Takk. :)

Ja det var veldig hyggelig. Ble inspirert av en ansatt der jeg er nå. Egentlig for to år siden, men så begynte jeg å snakke med han om det for to uker siden og nå er alle pasientene hekta på perling. 😛 Vet ikke om jeg klarer sånne hele bilder da. Han ansatte-fyren har laget skikkelige portretter. Mye telling og slikt. Men jeg likte det. 

Tenker henge opp uglene, men etter det blir det bare å perle motiver for så å legge de vekk antar jeg. Han fyren har fått de innrammet. 

Nei det kunne jeg ikke funnet glede i. 

Anonymkode: 87f6e...348

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei det kunne jeg ikke funnet glede i. 

Anonymkode: 87f6e...348

Sikkert ikke for alle. :) Jeg strikket før, men kan ikke det pga skuldrene. Har fargelagt litt, men likte bedre å perle. Skal jeg male må jeg på malekurs. 😛 Hva liker du da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (5 minutter siden):

Sikkert ikke for alle. :) Jeg strikket før, men kan ikke det pga skuldrene. Har fargelagt litt, men likte bedre å perle. Skal jeg male må jeg på malekurs. 😛 Hva liker du da? 

Du kan sikkert perle mer avanserte ting enn barneperling. Hvis du er glad i perling finnes det noe som heter et eller annet med painting for voksne. Jeg maler lerret. 

Anonymkode: 87f6e...348

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Du kan sikkert perle mer avanserte ting enn barneperling. Hvis du er glad i perling finnes det noe som heter et eller annet med painting for voksne. Jeg maler lerret. 

Anonymkode: 87f6e...348

Det er ikke barneperling den ugla da, den er stor og det var litt telling og sånt, men ja. Jeg starter lett. 😛

Jeg skulle gjerne vært god på maling, men jeg er ikke det. Har dårlig finmotorikk og fantasi. :) Men kunne kanskje sett på YouTube.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne ha likt å holde på med det, men ikke å henge opp de ferdige produktene på veggen. 'Det er litt som med broderier, hyggelig å fikle , helt ubrukelige produkter;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (1 time siden):

men hva slags lim til å feste litt tungt perleverk på lerret? Sitter på bussen nå til hobbybutikken. 

Jeg ville heller limt det på en plate, blir det ikke for litt tungt til å holde seg på et lerret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (1 time siden):

Takk. :)

Ja det var veldig hyggelig. Ble inspirert av en ansatt der jeg er nå. Egentlig for to år siden, men så begynte jeg å snakke med han om det for to uker siden og nå er alle pasientene hekta på perling. 😛 Vet ikke om jeg klarer sånne hele bilder da. Han ansatte-fyren har laget skikkelige portretter. Mye telling og slikt. Men jeg likte det. 

Tenker henge opp uglene, men etter det blir det bare å perle motiver for så å legge de vekk antar jeg. Han fyren har fått de innrammet. 

men hva slags lim til å feste litt tungt perleverk på lerret? Sitter på bussen nå til hobbybutikken. 

@Kashmir er ikke du litt inne på kreativ liming (ref reolen og lampeskjermen). 😛

Jo, jeg brukte trelim fra Claes Ollson til reolen. De har gode produkter til en del ting! Men tekstillim kjøper jeg på Panduro. Jeg kjøpte Dana tekstillim sist. Så får man  også dobbeltsidig teip som kan brukes til diverse, og særlig på stoff når man legger opp, istedenfor å bruke nåler. Blir bare å sy med teipen i bretten. 

Ugla var kjempesøt 😄

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (46 minutter siden):

Jeg kunne ha likt å holde på med det, men ikke å henge opp de ferdige produktene på veggen. 'Det er litt som med broderier, hyggelig å fikle , helt ubrukelige produkter;-)

Sånn forhold har jeg også til alt jeg lager. Heklet, men liker ikke heklete ting. Driver med collage og mixed media. Ville aldri hatt det på veggen. Ikke engang om jeg hadde fått arbeidet til noen av de beste.

 

Men uglen din er veldig søt glitter. Blir fint med en partner. Hvis den andre uglen har mye hvitt i seg så er det kanskje greit med en annen farge på lerretet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (54 minutter siden):

Jeg kunne ha likt å holde på med det, men ikke å henge opp de ferdige produktene på veggen. 'Det er litt som med broderier, hyggelig å fikle , helt ubrukelige produkter;-)

Ja det er noe med det. Jeg skal teste å ha uglene, men ellers blir det bare lagt vekk ja. Fikk litt lyst til å perle jokeren. Men det ser vanskelig ut. Perlene var billig. 20 kr for 1000 perler. Så har jeg en sånn verktøykoffert med mange rom til å oppbevare perlene i. Dvs det kjøpte jeg i dag. 

Lillemus skrev (41 minutter siden):

Jeg ville heller limt det på en plate, blir det ikke for litt tungt til å holde seg på et lerret?

Hm si det. En medpasient skal lime på en lerret også, og hans er større enn mitt. Hva slags plate?

Kashmir skrev (36 minutter siden):

Jo, jeg brukte trelim fra Claes Ollson til reolen. De har gode produkter til en del ting! Men tekstillim kjøper jeg på Panduro. Jeg kjøpte Dana tekstillim sist. Så får man  også dobbeltsidig teip som kan brukes til diverse, og særlig på stoff når man legger opp, istedenfor å bruke nåler. Blir bare å sy med teipen i bretten. 

Ugla var kjempesøt 😄

Ja jeg kjøpte Panduro panokitt quick glue. Hun kalte det sterkt hobbylim og det blir gjennomsiktig som tørt så det ikke vises gjennom perlene. Men jeg er jammen usikker på om det vil holde. 

Jeg kan lime med limpistol på avdelingen, men må fortsatt få limt den andre hjemme. Med mindre jeg bestemmer meg for å kun ha den ene. Den kan være i gangen oppå sikringsskapet.

Fru2020 skrev (5 minutter siden):

Sånn forhold har jeg også til alt jeg lager. Heklet, men liker ikke heklete ting. Driver med collage og mixed media. Ville aldri hatt det på veggen. Ikke engang om jeg hadde fått arbeidet til noen av de beste.

 

Men uglen din er veldig søt glitter. Blir fint med en partner. Hvis den andre uglen har mye hvitt i seg så er det kanskje greit med en annen farge på lerretet.

Kanskje jeg må få samme forholdet. Sette pris på arbeidet, men så legge det vekk. Det er jo bare som en mer avansert og artig måte å fargelegge på. 

Jeg kjøpte lysegrå maling, men får se om det blir rett. Kanskje jeg skulle bare malt det hvitt. 

Ei på avdelingen foreslo himmel og greiner, men det synes jeg ikke blir så fint. Vil ha det enkelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (6 minutter siden):

Ja det er noe med det. Jeg skal teste å ha uglene, men ellers blir det bare lagt vekk ja. Fikk litt lyst til å perle jokeren. Men det ser vanskelig ut. Perlene var billig. 20 kr for 1000 perler. Så har jeg en sånn verktøykoffert med mange rom til å oppbevare perlene i. Dvs det kjøpte jeg i dag. 

Hm si det. En medpasient skal lime på en lerret også, og hans er større enn mitt. Hva slags plate?

Ja jeg kjøpte Panduro panokitt quick glue. Hun kalte det sterkt hobbylim og det blir gjennomsiktig som tørt så det ikke vises gjennom perlene. Men jeg er jammen usikker på om det vil holde. 

Jeg kan lime med limpistol på avdelingen, men må fortsatt få limt den andre hjemme. Med mindre jeg bestemmer meg for å kun ha den ene. Den kan være i gangen oppå sikringsskapet.

Kanskje jeg må få samme forholdet. Sette pris på arbeidet, men så legge det vekk. Det er jo bare som en mer avansert og artig måte å fargelegge på. 

Jeg kjøpte lysegrå maling, men får se om det blir rett. Kanskje jeg skulle bare malt det hvitt. 

Ei på avdelingen foreslo himmel og greiner, men det synes jeg ikke blir så fint. Vil ha det enkelt. 

Jeg vil tro hobbylimet er mye bedre enn limpistol.

Lysegrå blir nok fint.

Det som er greit med å ikke måtte henge fram alt man lager er at da kan man lage så mye man vil uten å tenke over det. 

Endret av Fru2020
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fru2020 skrev (6 minutter siden):

Jeg vil tro hobbylimet er mye bedre enn limpistol.

Lysegrå blir nok fint.

Det som er greit med å ikke måtte henge fram alt man lager er at da kan man lage så mye man vil uten å tenke over det. 

Det er sant! 😁 

Ok da prøver jeg hobbylimet i neste uke. Uglen er på avdelingen. 

Det finnes en app hvor man kan ta et eget bilde og få det omgjort til perleoppskrift. Kanskje jeg skal perle ungene. Hehe.

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (14 minutter siden):

Hm si det. En medpasient skal lime på en lerret også, og hans er større enn mitt. Hva slags plate?

Det veier kanskje ikke stort? Ellers tenkte jeg en tynn trefiberplate eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (3 minutter siden):

Det veier kanskje ikke stort? Ellers tenkte jeg en tynn trefiberplate eller noe sånt.

Nei veier vel ikke så mye. Kanskje uglen min veier sånn 150 g eller noe? Ikke sikker. 

Okei. Jeg får spørre han på mandag om det gikk med lerret for jeg kjøpte i stad. Men kan jo levere tilbake hvis det ikke gikk for han andre pasienten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mye kult man kan lage. Men jeg lurer veldig på, hvordan vet man hvilke farger man skal bruke? Må man bare gjette og finne ut av det selv?

Anonymkode: f6154...c94

Fra pinterest må man det. Men det finnes jo steder man kan kjøpe oppskrifter. 

Som her: 

https://www.hvitelinjer.no/produktkategori/Perleoppskrifter/ 

Men synes det var kjedelig på den nettbutikken der. Ikke noe jeg fikk lyst til bortsett fra julehus og sånt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (2 minutter siden):

Fra pinterest må man det. Men det finnes jo steder man kan kjøpe oppskrifter. 

Som her: 

https://www.hvitelinjer.no/produktkategori/Perleoppskrifter/ 

Men synes det var kjedelig på den nettbutikken der. Ikke noe jeg fikk lyst til bortsett fra julehus og sånt. 

Skjønner. Likte sommerfugllampen i linken du la ut da.

Anonymkode: f6154...c94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...