Gå til innhold

Perling - noe for deg?


Glitter

Anbefalte innlegg

Bøtteknotten skrev (1 minutt siden):

Aner ikke 😂 men godt mulig. Fortnite er stas ja! Et lite tips om du leter etter «oppskrift» på noe spesielt, og ikke finner når du søker på hama beads: kan også bruke «pixel art» og «cross stitch pattern». Finnes et utall broderioppskrifter på slike ting, faktisk 😅 (rart hvor mye mer motiverende det er for 11-åringer å lære brodering når de kan brodere lamaen fra Fortnite kontra et kjedelig mønster 🤣)

Åja så lurt! Det var litt lite fortnite peiling. Jeg fant en lampe som så fin ut. Jeg linket til den, men tror du siterte meg før jeg rakk å endre innlegget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bøtteknotten
Glitter skrev (1 minutt siden):

Åja så lurt! Det var litt lite fortnite peiling. Jeg fant en lampe som så fin ut. Jeg linket til den, men tror du siterte meg før jeg rakk å endre innlegget. 

Alle de tingene var kjempekule! Er lampen slik at du kan ha LED-lys inni da? 3D-perling er morsomt. Vi har bare prøvd to ting: de hvite juletrærne jeg la inn bilde av i tråden før jul, og en Minecraft sparebøsse. Det ble presang til kompisen (med 50 kr i mynter oppi, sånn i stedet for konvolutt 😅).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten skrev (7 minutter siden):

Alle de tingene var kjempekule! Er lampen slik at du kan ha LED-lys inni da? 3D-perling er morsomt. Vi har bare prøvd to ting: de hvite juletrærne jeg la inn bilde av i tråden før jul, og en Minecraft sparebøsse. Det ble presang til kompisen (med 50 kr i mynter oppi, sånn i stedet for konvolutt 😅).

Ja tror man bruker vanlig led lys pære. Evt kan sikkert et elektrisk kubbelys bruke og. Eller batteridrevet som det jo er. 

Sparebøsse var jo en god idé. Kanskje jeg kan få de til å perle det sammen med meg. Dvs neppe han eldste, men han yngste tror jeg. Jeg fant mange skinns fra Fortnite på pixel art. Det tror jeg begge to vil. Jeg må få kjøpt farger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de liker minecraft så finnes det veldig mye kult å perle der. Ofte enkelt også siden alt er firkanter :D Blir veldig morsomme 3D figurer av det.

Og prøver selv å gjøre ting som holder meg unna skjerm, sitti litt for mye med switch og animal crossing i det siste, så da blir det annet som holder henda i gang!

Anonymkode: 6cc00...53a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Om de liker minecraft så finnes det veldig mye kult å perle der. Ofte enkelt også siden alt er firkanter :D Blir veldig morsomme 3D figurer av det.

Og prøver selv å gjøre ting som holder meg unna skjerm, sitti litt for mye med switch og animal crossing i det siste, så da blir det annet som holder henda i gang!

Anonymkode: 6cc00...53a

Ja har sett masse 3d perling. Men det som er av oppskrifter er jo ikke nummerert og det er mange deler som jeg ikke vet om jeg blir å skjønne rekkefølgen på altså. 😛 Men jeg vil gi det et forsøk i det minste. 

Animal crossing er det et spill? Greit med noe annet å gjøre ja! 

Bøtteknotten skrev (1 time siden):

7075215E-43F8-4339-A525-56F4ABA01837.jpeg

049C3C20-2EC2-40A4-903D-54454A3BCBE9.jpeg

Den var kul! Jeg har også prøvd å finne sparebøsse med TNT, men alle TNT jeg finner er små. 19 perler i lengden. Så ikke så stor. Men det er kanskje ikke den der heller? Kanskje jeg tenker feil. 

Men hvordan fester man de? Er det hvite perler som er festene på bildet eller må man lime?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bøtteknotten
Glitter skrev (36 minutter siden):

Den var kul! Jeg har også prøvd å finne sparebøsse med TNT, men alle TNT jeg finner er små. 19 perler i lengden. Så ikke så stor. Men det er kanskje ikke den der heller? Kanskje jeg tenker feil. 

Men hvordan fester man de? Er det hvite perler som er festene på bildet eller må man lime?

Om du teller på bildet, så ser du at den er ikke større. Men stor nok til å samle penger i 😅

Brukte bare perler i samme farge som det rundt på de «hvite» feltene, altså grønne på biten som er grønn feks. Så bare pressa vi den sammen, ingen lim. Det blir som et puslespill. Måtte til med en kniv og skjære bort en mm med sånn kant fra strykingen en plass, ellers gikk det fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten skrev (19 minutter siden):

Om du teller på bildet, så ser du at den er ikke større. Men stor nok til å samle penger i 😅

Brukte bare perler i samme farge som det rundt på de «hvite» feltene, altså grønne på biten som er grønn feks. Så bare pressa vi den sammen, ingen lim. Det blir som et puslespill. Måtte til med en kniv og skjære bort en mm med sånn kant fra strykingen en plass, ellers gikk det fint.

Ja okei. Takk! 

Nå har jeg slitet i sikkert to timer på pinterest og sett etter ting å perle med ungene. 😅 

På veien har jeg funnet en del i 3D. 

Slik som crash!

https://pin.it/61bUfg0 Det spilte jeg mye som barn. Jeg blir litt forvirret av rekkefølgen, men den der var okei. Fant masse pokemon også. Kan perle til han yngste.

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at limpistol er veldig billig så siden jeg skal perle 3D-figurer så kjøper jeg det i morgen. :)

Nå har jeg vært på pinterest i hele dag for jeg ble så hektet. Det der er jo verre enn type tik tok. Hehe. 

nyeste funn er denne lampen 

https://pin.it/5zxh6aZ 

Og masse figurer i 3D, samt et par sparebøsser av spiderman og Minions. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten skrev (3 minutter siden):

Håper du legger ut noen bilder når du er i mål med ting! 😁

Det kan jeg gjøre. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kjøpt og organisert 32 000 perler. Og enda vil jeg nok på et eller annet tidspunkt trenge flere farger. Da må jeg kjøpe en ny koffert for den med vanlige farger er full. Den andre er til de gjennomsiktige perlene. Skal lage ei lampe med gjennomsiktige perler. 

Digg å organisere. Jeg elsker sånt. 😅

20230131_184519.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så holder jeg akkurat nå på med denne beholderen til zalo og såpe. Et resultat av at jeg bare hadde grå, grå og hvit da jeg begynte i helga.

Det er ikke tegning på bunnen, så må finne ut av den selv. Taggene må være motsatt det er greit, men når bunnen skal være på utsiden av alle veggene så må jeg vel perle den en perle bredere hele veien? Hvis ikke faller den vel bare inn? 

Edot: bildet gikk ikke å bruke for vedleggskapasitet er brukt opp? Hvordan sletter jeg gamle vedlegg @Admin ?

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er kjempegøy å sortere. En hobby i seg selv.

Det som er utfordrende (og kjekt) med å starte en ny hobby er at man stadig må kjøpe seg nye ting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (37 minutter siden):

Det er kjempegøy å sortere. En hobby i seg selv.

Det som er utfordrende (og kjekt) med å starte en ny hobby er at man stadig må kjøpe seg nye ting

Ja, det er sant. Jeg har kjøpt limpistol også. Og måtte kjøpe en sånn som lager merkelapper "label machine" så jeg fikk merket fargene med navn og fargekode. Den kostet 300 og er uansett kjekt å ha. Har mange ganger hatt behov for det gjennom årene. 

Dette er jo noe ungene kan gjøre også så det håper jeg kan bli hyggelig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (1 time siden):

Så holder jeg akkurat nå på med denne beholderen til zalo og såpe. Et resultat av at jeg bare hadde grå, grå og hvit da jeg begynte i helga.

Det er ikke tegning på bunnen, så må finne ut av den selv. Taggene må være motsatt det er greit, men når bunnen skal være på utsiden av alle veggene så må jeg vel perle den en perle bredere hele veien? Hvis ikke faller den vel bare inn? 

Edot: bildet gikk ikke å bruke for vedleggskapasitet er brukt opp? Hvordan sletter jeg gamle vedlegg @Admin ?

Fikset! Gitt mer plass, og kommet minvedlegg ett eller annet sted i menyen hvor man kan slette gamle om man ønsker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ferdig med å organisere alt. Har to store og en liten koffert. 46 farger. 

I dag har jeg perlet et bilde av Jokeren fra Batmann. Jeg satt i 2,5 timer uten å merke at tiden gikk. Har vel så langt brukt 3,5 timer på den, og blir vel ferdig på ca én time nå. 

Nå vurderer jeg å perle dette som neste prosjekt: https://pin.it/4oObH2a Det er litt større. Ca 21 000 perler. Jokeren er  ca 3000 perler til sammenligning (en plate er 29×29 pigger, dvs 841 perler per plate).20230207_004342.thumb.jpg.bedf677b3e433ac254fae5a6af74a926.jpg

Etter det blir det et fargerikt pastellbilde av Marilyn Monroe. 

Men til helgen kommer ungene så da håper jeg å gjøre noe med dem. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vil hjelpe meg med å velge neste prosjekt? Jeg er ferdig med jokeren og bruker timesvis på Pinterest for klarer ikke bestemme meg.

Det står mellom disse: 

En større Joker på ca 20 400 perler  https://pin.it/14VHCws

Marilyn i farger, vet ikke antall perler for det er ikke så lett å telle, men må vel regne med 20 000 stk  https://pin.it/7bcVo67

Marilyn svart/hvit ca 4800 perler: https://pin.it/4CoduHL

Marilyn x4, 11664 perler https://pin.it/rfcb3QY

Jeg vet ikke om jeg føler meg klar for å perle 20 000-bilder da. 

Har også Bob Marley, en skummel klovn, ulike bilder av Wonder woman, maleriet skrik, frankenstein, et par ulver, Gollum fra ringenes herre, og det er også bilder av Michael Jackson og vokalisten i Queen, Eddie. 

Jeg trenger hjelp. 😅

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (1 minutt siden):

Marilyn i farger, vet ikke antall perler for det er ikke så lett å telle, men må vel regne med 20 000 stk  https://pin.it/7bcVo67

 

Jeg likte best dette 😊 Men spørs om det er demotiverende mange perler? 😅 Men da har du i alle fall noe å bruke tiden på hehe.

Anonymkode: f6154...c94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg likte best dette 😊 Men spørs om det er demotiverende mange perler? 😅 Men da har du i alle fall noe å bruke tiden på hehe.

Anonymkode: f6154...c94

Jeg liker det jeg også, bare er litt usikker på å starte med noe stort nå før helga. Siden ungene kommer. Må også være litt kreativ med fargevalg for jeg får ikke tak i alle de der fargene. 

Synes denne var litt morsom. Er det klovnen i IT? Men mye perler der også. Kanskje jeg kan perle Elvis eller Bob Marley de neste dagene så begynner jeg på Marilyn med 20 000 perler neste uke. 

https://pin.it/5r5zz8L

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...