Gå til innhold

Perling - noe for deg?


Glitter

Anbefalte innlegg

Glitter skrev (16 minutter siden):

Her er et par kule portretter: 

https://pin.it/Mn6wGvG Queens Eddie

https://pin.it/4eFuUcN Marilyn Monroe

Det var jo fine motiv. Tror jeg ombestemmer meg når det gjelder perling. Så ikke helt for meg at de ble så kule som uggla di og disse motivene. Jeg har lyst til å prøve faktisk. Kan tenke meg at det er veldig avslappende å holde på med. Marilyn Monroe er alltid aktuell. Var flere fine der. 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Skjønner. Likte sommerfugllampen i linken du la ut da.

Anonymkode: f6154...c94

Ja den likte forsåvidt jeg også. :)

Nå har jeg prøvd appen photo pearls. Etter bildet var "perlifyed " så skulle man få oppskriften på mail. Jeg tok bare skjermbilde, men ett sånt bilde var 5400 perler. 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (Akkurat nå):

Det var jo fine motiv. Tror jeg ombestemmer meg når det gjelder peiling. Så ikke helt for meg at de ble så kule som uggla du og disse motivene. Jeg har lyst til å prøve faktisk. Kan tenke meg at det er veldig avslappende å holde på med. Marilyn Monroe er alltid aktuell. Var flere fine der. 

Ja absolutt. Jeg tror nok jeg skal gå for Marilyn etter hvert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en måte å oppbevare det på. Jeg kjøpte kofferten på clas Olson til 149 kr. 

 

20230128_202034.jpg

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott om perling kan bli en skikkelig avslappende aktivitet og avledning for deg. Da har du en ting til utenom trening. Du kan jo begynne å perle figurer og slikt også. Det var så populært til jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fru2020 skrev (17 minutter siden):

Flott om perling kan bli en skikkelig avslappende aktivitet og avledning for deg. Da har du en ting til utenom trening. Du kan jo begynne å perle figurer og slikt også. Det var så populært til jul.

Ja håper det. :) PlayStation er ikke mye avslappende jeg blir jo så aktivert. Ikke er jeg god heller. 

Men jeg har begynt med perling og spilling av PlayStation i det siste. Så jobber jo for å finne litt mer variasjon i hva jeg bruker tid på. Så er det jo studier til høsten kanskje. Jeg har ikke kjent på denne type initiativ på mange år. Bortsett fra ved hypomanier da, men det tells ikke og blir uansett bare sånn som en ikke har vett til å komme i gang med. Mange ideer og null handling. 😛 Nå føler jeg meg bedre enn på lenge. På en normal måte. Tror jeg. 

Må nok kjøpe flere kofferter da for det blir ikke plass til alle farger jeg etter hvert må ha. 😃

Ja julefigurer er sikkert koselig. Har sett oppskrift på t-lysholder av hvite juletrær. Og sånne store hus/kirker som man setter elektriske lys inni. Det blir nok noe sånt i november før jul. Til og med dørkrans kan man lage. Da må man vel lime perledelene. Vil jeg anta. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.... det er nok ikke noe for meg. Jeg strikker,  det er min håndarbeidshobby. Har jeg tid til overs, strikker jeg. Bruker det også aktivt for å måtte la mobilen ligge i ro. Går ikke an å strikke og scrolle samtidig 😅

Men jeg skjønner godt at en kan bli hekta på perling! Ugla var knallfin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (1 time siden):

Ja håper det. :) PlayStation er ikke mye avslappende jeg blir jo så aktivert. Ikke er jeg god heller. 

Men jeg har begynt med perling og spilling av PlayStation i det siste. Så jobber jo for å finne litt mer variasjon i hva jeg bruker tid på. Så er det jo studier til høsten kanskje. Jeg har ikke kjent på denne type initiativ på mange år. Bortsett fra ved hypomanier da, men det tells ikke og blir uansett bare sånn som en ikke har vett til å komme i gang med. Mange ideer og null handling. 😛 Nå føler jeg meg bedre enn på lenge. På en normal måte. Tror jeg. 

Må nok kjøpe flere kofferter da for det blir ikke plass til alle farger jeg etter hvert må ha. 😃

Ja julefigurer er sikkert koselig. Har sett oppskrift på t-lysholder av hvite juletrær. Og sånne store hus/kirker som man setter elektriske lys inni. Det blir nok noe sånt i november før jul. Til og med dørkrans kan man lage. Da må man vel lime perledelene. Vil jeg anta. 

Det er godt å høre at du føler deg bedre. Det er viktig å ha noe å fylle dagene med. For meg blir det alt for mye scrolling på mobilen.

Jeg har aldri helt forstått hvordan de lager de figurene, men det må nok være lim inkludert ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (18 minutter siden):

Det er godt å høre at du føler deg bedre. Det er viktig å ha noe å fylle dagene med. For meg blir det alt for mye scrolling på mobilen.

Jeg har aldri helt forstått hvordan de lager de figurene, men det må nok være lim inkludert ja.

Ja jeg scroller og skriver for mye. 😛

Jeg tror de bare perler helt enkle formasjoner også setter de sammen en etter en. At på en slik krans er hver del ett blad eller noe sånt. 

slik som denne: 

https://www.instagram.com/p/ClTg5FbtV_U/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (21 minutter siden):

Nei.... det er nok ikke noe for meg. Jeg strikker,  det er min håndarbeidshobby. Har jeg tid til overs, strikker jeg. Bruker det også aktivt for å måtte la mobilen ligge i ro. Går ikke an å strikke og scrolle samtidig 😅

Men jeg skjønner godt at en kan bli hekta på perling! Ugla var knallfin!

Takk. :)

Jeg er ikke så god på strikking. Sett bort fra at jeg ikke kan pga skuldre så får jeg bare til helt enkel strikk. Som novise genser fra petite knit. 

lurt å ha en hobby som minimerer bruk av tlf. I dag har jeg brukt den alt for mye. 😛

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten

Perling er kjempegøy! Jeg har et perlebilde på veggen. Det er ut fra et fotografbilde av eldstemann som 2-åring. Knallfint! Ikke av de største, det var 4 brett satt sammen. Mange (ikke alle selvsagt!) som sier de ikke kunne hatt perler på veggen vet ikke helt hva det kan innebære 😅

Minstejenta har flere på veggen hos seg, som vi har perla sammen. Det er store Paw Patrol-figurer hengt opp med nanotape.

Guttene har også svære perlerier på veggene. Tenåringen sin største er logoen til ManU! Den er satt inn i ramme, uten lim. 4x5 brett. Mellomste har ene veggen fullt i Pokemoner og Star Wars-ting.

Kanskje du kan lage noe til guttene dine? 😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan prøve noe som heter blank decoupagelakk som du får kjøpt hos panduro. Det er en gjennomsiktlig lakk du maler på overflaten for å få perlene til å henge sammen. Da blir det enkelt å lime de fast til lerret etterpå. 

Jeg anbefaler deg å sjekke ut diamond painting som er nesten det samme som hamas perle. Det er veldig avslappende å holde på med :)

 

Anonymkode: 986bf...0ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bøtteknotten skrev (1 time siden):

Perling er kjempegøy! Jeg har et perlebilde på veggen. Det er ut fra et fotografbilde av eldstemann som 2-åring. Knallfint! Ikke av de største, det var 4 brett satt sammen. Mange (ikke alle selvsagt!) som sier de ikke kunne hatt perler på veggen vet ikke helt hva det kan innebære 😅

Minstejenta har flere på veggen hos seg, som vi har perla sammen. Det er store Paw Patrol-figurer hengt opp med nanotape.

Guttene har også svære perlerier på veggene. Tenåringen sin største er logoen til ManU! Den er satt inn i ramme, uten lim. 4x5 brett. Mellomste har ene veggen fullt i Pokemoner og Star Wars-ting.

Kanskje du kan lage noe til guttene dine? 😊

 

Oi så kult at du perler så mye! Og ungene dine. :)

Jeg har sett på å lage perling av ungene, men ble jo sånn 5000 perler på det bildet. Vet ikke om det er noe jeg orker. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du kan prøve noe som heter blank decoupagelakk som du får kjøpt hos panduro. Det er en gjennomsiktlig lakk du maler på overflaten for å få perlene til å henge sammen. Da blir det enkelt å lime de fast til lerret etterpå. 

Jeg anbefaler deg å sjekke ut diamond painting som er nesten det samme som hamas perle. Det er veldig avslappende å holde på med :)

 

Anonymkode: 986bf...0ab

Takk for tips. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten
Glitter skrev (6 timer siden):

Oi så kult at du perler så mye! Og ungene dine. :)

Jeg har sett på å lage perling av ungene, men ble jo sånn 5000 perler på det bildet. Vet ikke om det er noe jeg orker. 

Uhm, jeg perler ikke så mye i praksis, og siste 10 årene har det kun vært sammen med ungene 😂 men det er gøy, og går litt i perioder. Før vi fikk barn, og en sjelden gang de første årene med bare en, så perlet vi sammen. Koselig prosjekt å sitte med noen av kveldene og bare prate. Kanskje vi skulle prøvd oss igjen 😊 


Tenkte mer på å lage noe TIL ungene dine. Altså om det er noe de er interessert i? Klart det ikke er alle som hadde syntes det var stas altså, og du kjenner dine. Men som en ide 😅 En figur fra favorittfilm/serie/spill, et transportmiddel, fotballklubblogo. Denne feks ble vurdert av Star Wars-fanen her i hus (er egentlig Lego, men kan jo brukes som oppskrift)

 

 

10DF0A27-7584-48BD-BE7A-A7FC72862C6B.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten skrev (18 minutter siden):

Uhm, jeg perler ikke så mye i praksis, og siste 10 årene har det kun vært sammen med ungene 😂 men det er gøy, og går litt i perioder. Før vi fikk barn, og en sjelden gang de første årene med bare en, så perlet vi sammen. Koselig prosjekt å sitte med noen av kveldene og bare prate. Kanskje vi skulle prøvd oss igjen 😊 


Tenkte mer på å lage noe TIL ungene dine. Altså om det er noe de er interessert i? Klart det ikke er alle som hadde syntes det var stas altså, og du kjenner dine. Men som en ide 😅 En figur fra favorittfilm/serie/spill, et transportmiddel, fotballklubblogo. Denne feks ble vurdert av Star Wars-fanen her i hus (er egentlig Lego, men kan jo brukes som oppskrift)

 

 

10DF0A27-7584-48BD-BE7A-A7FC72862C6B.jpeg

Ja å perle noe til ungene har jeg tenkt på. :) Skal spørre hva de kunne tenkt seg. Sikkert noe fra Fortnite 😛

Kul starwars. Er det Darth Vader? 

(Dette tok lang tid å skrive. Etter oppdatering på nettbrett har tastaturet endret seg til det verre).

 

Edit: kanskje denne. 

https://pin.it/3NXdgY3  Sånn er den ferdig: https://pin.it/20IgGjz

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (12 timer siden):

Ja håper det. :) PlayStation er ikke mye avslappende jeg blir jo så aktivert. Ikke er jeg god heller. 

Men jeg har begynt med perling og spilling av PlayStation i det siste. Så jobber jo for å finne litt mer variasjon i hva jeg bruker tid på. Så er det jo studier til høsten kanskje. Jeg har ikke kjent på denne type initiativ på mange år. Bortsett fra ved hypomanier da, men det tells ikke og blir uansett bare sånn som en ikke har vett til å komme i gang med. Mange ideer og null handling. 😛 Nå føler jeg meg bedre enn på lenge. På en normal måte. Tror jeg. 

Må nok kjøpe flere kofferter da for det blir ikke plass til alle farger jeg etter hvert må ha. 😃

Ja julefigurer er sikkert koselig. Har sett oppskrift på t-lysholder av hvite juletrær. Og sånne store hus/kirker som man setter elektriske lys inni. Det blir nok noe sånt i november før jul. Til og med dørkrans kan man lage. Da må man vel lime perledelene. Vil jeg anta. 

PlayStation er utrolig barnslig. 

Anonymkode: 87f6e...348

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten
Glitter skrev (10 minutter siden):

Ja å perle noe til ungene har jeg tenkt på. :) Skal spørre hva de kunne tenkt seg. Sikkert noe fra Fortnite 😛

Kul starwars. Er det Darth Vader? 

(Dette tok lang tid å skrive. Etter oppdatering på nettbrett har tastaturet endret seg til det verre).

Aner ikke 😂 men godt mulig. Fortnite er stas ja! Et lite tips om du leter etter «oppskrift» på noe spesielt, og ikke finner når du søker på hama beads: kan også bruke «pixel art» og «cross stitch pattern». Finnes et utall broderioppskrifter på slike ting, faktisk 😅 (rart hvor mye mer motiverende det er for 11-åringer å lære brodering når de kan brodere lamaen fra Fortnite kontra et kjedelig mønster 🤣). De oppskriftene er lett å bruke som utgangspunkt for perling! Faktisk inneholder de av og til oversikt over antall farger og hvor mange kryss/«perler» av hver farge.

Endret av Bøtteknotten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

PlayStation er utrolig barnslig. 

Anonymkode: 87f6e...348

Deg om det. Jeg er en barnslig person. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...