Gå til innhold

Rask kur for å bli frisk halsbetennelse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lady HM skrev (Akkurat nå):

Det må dessverre bare ta den tiden det tar. Du blir ikke friskere av å kaste innpå smertestillende, verken Paracet eller Paralgin forte. Det tar vekk en del av ubehaget og senker feberen, men du blir jo ikke fortere frisk av det. Alt vil komme tilbake når virkningen av medisinen går ut. Ikke ta med medisiner enn det som står i pakningsvedlegget, og vær forsiktig med å blande.

Jeg har begynt å innse det nå….. og det er en enorm krise. Må hive i meg Paracet i morgen sminke meg om å gjøre så godt jeg kan. Har hatt 4 ganger varmeflaske (les stor brusflaske med kokende varmt vann) over meg under dynen. Ovnen på fullt. Likevel fryser jeg som et espeløv. 

Anonymkode: 34db7...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har begynt å innse det nå….. og det er en enorm krise. Må hive i meg Paracet i morgen sminke meg om å gjøre så godt jeg kan. Har hatt 4 ganger varmeflaske (les stor brusflaske med kokende varmt vann) over meg under dynen. Ovnen på fullt. Likevel fryser jeg som et espeløv. 

Anonymkode: 34db7...3ff

Jeg ser ikke frisk i det hele tatt nå. Sykt sykt vondt i halsen. 

Anonymkode: 34db7...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har begynt å innse det nå….. og det er en enorm krise. Må hive i meg Paracet i morgen sminke meg om å gjøre så godt jeg kan. Har hatt 4 ganger varmeflaske (les stor brusflaske med kokende varmt vann) over meg under dynen. Ovnen på fullt. Likevel fryser jeg som et espeløv. 

Anonymkode: 34db7...3ff

Hva i all verden er det som er så viktig at du ikke kan være syk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lady HM skrev (13 minutter siden):

Hva i all verden er det som er så viktig at du ikke kan være syk?

Fordi det går utover andre at jeg er syk.

Anonymkode: 34db7...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fordi det går utover andre at jeg er syk.

Anonymkode: 34db7...3ff

"Flink-pike-syndrom"? Alle kan bli syke, det er lov og ingen er 100% avhengig av deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lady HM skrev (Akkurat nå):

"Flink-pike-syndrom"? Alle kan bli syke, det er lov og ingen er 100% avhengig av deg.

Det jeg er redd for er at jeg er smittsomt å bringer smitte videre. Så det og stresser meg nå..off. 

Anonymkode: 34db7...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det jeg er redd for er at jeg er smittsomt å bringer smitte videre. Så det og stresser meg nå..off. 

Anonymkode: 34db7...3ff

Jeg synes det er viktigere å ta hensyn til enn at du må være til stede på hva det nå enn er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lady HM skrev (1 minutt siden):

Jeg synes det er viktigere å ta hensyn til enn at du må være til stede på hva det nå enn er.

det sitter for langt inne for meg å ringe meg syk, jeg vil ikke være syk. Jeg må bare ikke se synlig syk ut.

Anonymkode: 34db7...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Fordi det går utover andre at jeg er syk.

Anonymkode: 34db7...3ff

Det går mer ut over andre at du "later" som du er frisk og evt smitter dem slik at de blir syke enn at du er hjemme en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

det sitter for langt inne for meg å ringe meg syk, jeg vil ikke være syk. Jeg må bare ikke se synlig syk ut.

Anonymkode: 34db7...3ff

Du smitter like mange selv om du ikke ser syk ut. 

Har vi ikke lært noe av denne pandemien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lady HM skrev (Akkurat nå):

Du smitter like mange selv om du ikke ser syk ut. 

Har vi ikke lært noe av denne pandemien?

Jo men det at det går utover andre tærer på samvittigheten min. 

Anonymkode: 34db7...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (1 minutt siden):

Det går mer ut over andre at du "later" som du er frisk og evt smitter dem slik at de blir syke enn at du er hjemme en dag.

Vanskelig. Det kan jo hende jeg sover det av meg og at det er kortvarig, det kan være. 

Anonymkode: 34db7...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Fordi det går utover andre at jeg er syk.

Anonymkode: 34db7...3ff

 

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Det jeg er redd for er at jeg er smittsomt å bringer smitte videre. Så det og stresser meg nå..off. 

Anonymkode: 34db7...3ff

Det passer aldri å bli syk, men det er en dårlig plan å ta smertestillende og sminke seg og da. Ingen ønsker at de som er syke skal komme på jobb/skole og smitte andre. Fortsatt Gid bedring! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (52 minutter siden):

 

Det passer aldri å bli syk, men det er en dårlig plan å ta smertestillende og sminke seg og da. Ingen ønsker at de som er syke skal komme på jobb/skole og smitte andre. Fortsatt Gid bedring! 

Takk. Må ned til legevakten nå… 

Anonymkode: 34db7...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Takk. Må ned til legevakten nå… 

Anonymkode: 34db7...3ff

Får innse at dere har rett denne gangen. Endte opp med crp over 100 i går og antibiotika. Har ikke sjans til å reise meg på beina. 

Anonymkode: 34db7...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Får innse at dere har rett denne gangen. Endte opp med crp over 100 i går og antibiotika. Har ikke sjans til å reise meg på beina. 

Anonymkode: 34db7...3ff

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Får innse at dere har rett denne gangen. Endte opp med crp over 100 i går og antibiotika. Har ikke sjans til å reise meg på beina. 

Anonymkode: 34db7...3ff

God bedring! La kroppen din få tid til å bli frisk og belag deg på en liten uke hjemme. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (2 timer siden):

God bedring!

 

Lillemus skrev (54 minutter siden):

God bedring! La kroppen din få tid til å bli frisk og belag deg på en liten uke hjemme. :) 

Takk for det begge to. Er det ikke litt rart at feberen ikke forsvinner på Paracet? Den går ned men den går ikke bort. 

Anonymkode: 34db7...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

 

Takk for det begge to. Er det ikke litt rart at feberen ikke forsvinner på Paracet? Den går ned men den går ikke bort. 

Anonymkode: 34db7...3ff

Det er jo febernedsettende, ikke feberfjernende. :) Kroppen må selv jobbe for å bli kvitt infeksjonen, paraceten hjelper den bare litt på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...