Gå til innhold

Rask kur for å bli frisk halsbetennelse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

emilie321 skrev (1 time siden):

Bare for å støtte Ts litt. Ved en skikkelig halsbetennelse så kan det være vanskelig å svelge alt fra drikke til fast føde. 

Tror du at jeg aldri har vært syk ettersom du må forklare meg at streptokokker i halsen er ekkelt? Jeg er en godt voksen kvinne på rundt 50 år som selvfølgelig har hatt både streptokokker, influensa, en bråte virus og covid (faktisk fire ganger), så jeg vet godt at frisk er å foretrekke framfor syk. Nettopp derfor vet jeg også at verden går fint videre uten meg noen dager, og at jeg ikke er døende selv om jeg er sengeliggende. Jeg syns TS tok av og ville - på en litt humoristisk måte - forsøke å få henne til å løfte blikket litt. 

Jeg har for lengst notert at forsøket falt på steingrunn.

:P  

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kayia skrev (46 minutter siden):

Tror du at jeg aldri har vært syk ettersom du må forklare meg at streptokokker i halsen er ekkelt? Jeg er en godt voksen kvinne på rundt 50 år som selvfølgelig har hatt både streptokokker, influensa, en bråte virus og covid (faktisk fire ganger), så jeg vet godt at frisk er å foretrekke framfor syk. Nettopp derfor vet jeg også at verden går fint videre uten meg noen dager, og at jeg ikke er døende selv om jeg er sengeliggende. Jeg syns TS tok av og ville - på en litt humoristisk måte - forsøke å få henne til å løfte blikket litt. 

Jeg har for lengst notert at forsøket falt på steingrunn.

:P  

Men verden går videre uten meg. Jeg mister viktig dag for bla lesing. Merker ikke bedring, høy feber i hele dag. Er jeg heldig nok nå har jeg sikkert kreft i halsen også. Det ville vært prikken over i’en på katastrofer. 

Anonymkode: 34db7...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (48 minutter siden):

Tror du at jeg aldri har vært syk ettersom du må forklare meg at streptokokker i halsen er ekkelt? Jeg er en godt voksen kvinne på rundt 50 år som selvfølgelig har hatt både streptokokker, influensa, en bråte virus og covid (faktisk fire ganger), så jeg vet godt at frisk er å foretrekke framfor syk. Nettopp derfor vet jeg også at verden går fint videre uten meg noen dager, og at jeg ikke er døende selv om jeg er sengeliggende. Jeg syns TS tok av og ville - på en litt humoristisk måte - forsøke å få henne til å løfte blikket litt. 

Jeg har for lengst notert at forsøket falt på steingrunn.

:P  

Ja jeg vet jeg er negativ. 

Anonymkode: 34db7...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 capri i dag og sovet på og av i hele dag. For et liv!! Stakkars de som er syke son dette kronisk.. 

Anonymkode: 34db7...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

3 capri i dag og sovet på og av i hele dag. For et liv!! Stakkars de som er syke son dette kronisk.. 

Anonymkode: 34db7...3ff

Seriøst, gi deg. "For et liv"? Dette er ikke livet ditt, dette er en unntakstilstand som går over innen rimelig kort tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lady HM skrev (13 minutter siden):

Seriøst, gi deg. "For et liv"? Dette er ikke livet ditt, dette er en unntakstilstand som går over innen rimelig kort tid. 

Jeg er ganske dårlig altså. 

Anonymkode: 34db7...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg er ganske dårlig altså. 

Anonymkode: 34db7...3ff

Jada, med en halsbetennelse som du har fått behandling for. Det er ikke livet ditt som er ødelagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lady HM skrev (1 minutt siden):

Jada, med en halsbetennelse som du har fått behandling for. Det er ikke livet ditt som er ødelagt!

Jeg har streptokokker og høy feber. Sovet et helt liv i dag. Kommer ikke til å få sove i natt. Hadde ikke tid til dette. Det føles som livet mitt går forbi meg. 

Anonymkode: 34db7...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har streptokokker og høy feber. Sovet et helt liv i dag. Kommer ikke til å få sove i natt. Hadde ikke tid til dette. Det føles som livet mitt går forbi meg. 

Anonymkode: 34db7...3ff

Jaja, du får fortsette så synes synd på deg selv noen dager til da, så går det over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lady HM skrev (3 minutter siden):

Jaja, du får fortsette så synes synd på deg selv noen dager til da, så går det over.

Gjør ikke du og det? Det er synd på meg. Fortjente ikke dette. 

Anonymkode: 34db7...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt nå å overdramatisere. Hva skal du gjøre den dagen du faktisk får et reelt problem når du reagerer som dette på en halsbetennelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (5 timer siden):

Tror du at jeg aldri har vært syk ettersom du må forklare meg at streptokokker i halsen er ekkelt? Jeg er en godt voksen kvinne på rundt 50 år som selvfølgelig har hatt både streptokokker, influensa, en bråte virus og covid (faktisk fire ganger), så jeg vet godt at frisk er å foretrekke framfor syk. Nettopp derfor vet jeg også at verden går fint videre uten meg noen dager, og at jeg ikke er døende selv om jeg er sengeliggende. Jeg syns TS tok av og ville - på en litt humoristisk måte - forsøke å få henne til å løfte blikket litt. 

Jeg har for lengst notert at forsøket falt på steingrunn.

:P  

Her synes jeg du tok av litt også. Synes det er helt unødvendig av deg å svare Emilie sånn. Hun ville bare gi ts litt trøst og støtte. 

Endret av Vendi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vhanja skrev (12 minutter siden):

Slutt nå å overdramatisere. Hva skal du gjøre den dagen du faktisk får et reelt problem når du reagerer som dette på en halsbetennelse?

Det er fordi det ikke passer å være syk. Dessuten føler jeg meg skikkelig dårlig da er det lov å klage. Dt er det faktisk. 

Anonymkode: 34db7...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendi skrev (6 minutter siden):

Her synes jeg du tok av litt også. Synes det er helt unødvendig av deg å svare Emilie sånn. Hun ville bare gi ts litt trøst og støtte. 

Kayia mente ikke vondt med det. 

Anonymkode: 34db7...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fastlegen sa at hvis jeg ikke fikk i meg mer drikke ville han vurdere legge meg inn for veskebehandling. Jeg ba da om han kunne legge meg i kunstig koma og sånn at jeg slapp å være tilstedet. Da ble det stille en stund. Var det frekt sagt? (Jeg vil ikke på sykehus). 

Anonymkode: 34db7...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fastlegen sa at hvis jeg ikke fikk i meg mer drikke ville han vurdere legge meg inn for veskebehandling. Jeg ba da om han kunne legge meg i kunstig koma og sånn at jeg slapp å være tilstedet. Da ble det stille en stund. Var det frekt sagt? (Jeg vil ikke på sykehus). 

Anonymkode: 34db7...3ff

Ikke frekt. Bare unødvendig overdramatisk. Og kanskje du har bidratt til en morsom anekdote på neste interne møte på legekontoret.

Men god bedring! Bra du får oppfølging. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fastlegen sa at hvis jeg ikke fikk i meg mer drikke ville han vurdere legge meg inn for veskebehandling. Jeg ba da om han kunne legge meg i kunstig koma og sånn at jeg slapp å være tilstedet. Da ble det stille en stund. Var det frekt sagt? (Jeg vil ikke på sykehus). 

Anonymkode: 34db7...3ff

Logg av fra DOL og andre sosiale medier. La kroppen sove når den vil, og la antibiotikaen virke. Sett evt på en podkast eller bare la radioen surre, hvis du orker litt lyd, men ikke bruk energi på å klage og skrive masse her. Sånn som du har det nå, er helt normalt når en er syke med infeksjonssykdommer. Det er fælt, og det går over.

Ja, det var en merkelig ting å si til fastlegen. Ingen blir lagt i kunstig koma når de er syke på den måten du er syk.

I dag får du ikke særlig medfølelse fra meg. Du overdriver noe helt vanvittig. Dette går over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (21 minutter siden):

Logg av fra DOL og andre sosiale medier. La kroppen sove når den vil, og la antibiotikaen virke. Sett evt på en podkast eller bare la radioen surre, hvis du orker litt lyd, men ikke bruk energi på å klage og skrive masse her. Sånn som du har det nå, er helt normalt når en er syke med infeksjonssykdommer. Det er fælt, og det går over.

Ja, det var en merkelig ting å si til fastlegen. Ingen blir lagt i kunstig koma når de er syke på den måten du er syk.

I dag får du ikke særlig medfølelse fra meg. Du overdriver noe helt vanvittig. Dette går over.

Skal jeg stirre i taket når jeg er form å høre på p2? Jeg sover jo hele tiden. Nei jeg hat en underliggende fysisk sykdom fra av som gjør at jeg blir fort dårligere når jeg blir syk. Ja det er skikkelig fælt. Uken min forsvinner i kortfilm foran meg. Nå må jeg vente i 6 måneder neste gang. 

Anonymkode: 34db7...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (26 minutter siden):

Ikke frekt. Bare unødvendig overdramatisk. Og kanskje du har bidratt til en morsom anekdote på neste interne møte på legekontoret.

Men god bedring! Bra du får oppfølging. :) 

Takk jeg har ikke blitt bedre som flere sa jeg kom til å bli. Kanskje jeg ikke blir frisk. Tenk om jeg får blodforgiftning. 

Anonymkode: 34db7...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...