Gå til innhold

Rask kur for å bli frisk halsbetennelse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Takk. Må ned til legevakten nå… 

Anonymkode: 34db7...3ff

Det var nok lurt. Sier som de andre, gi kroppen tid til å friskne til nå. Sov så mye som du kjenner at du trenger, og drikk masse vann. Det er lurt å spise noe selv om at du ikke har matlyst, og da gjerne noe som inneholder litt salt (typ Selina/Ritzkjeks), saltet binder vann til kroppen. Logg gjerne av DOL et par dager, og hør heller en podcast eller noe annet som ikke krever konsentrasjon de neste dagene ;)

Riktig god bedring.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillemus skrev (4 timer siden):

Det er jo febernedsettende, ikke feberfjernende. :) Kroppen må selv jobbe for å bli kvitt infeksjonen, paraceten hjelper den bare litt på vei.

Kjipt 

Anonymkode: 34db7...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (3 timer siden):

Det var nok lurt. Sier som de andre, gi kroppen tid til å friskne til nå. Sov så mye som du kjenner at du trenger, og drikk masse vann. Det er lurt å spise noe selv om at du ikke har matlyst, og da gjerne noe som inneholder litt salt (typ Selina/Ritzkjeks), saltet binder vann til kroppen. Logg gjerne av DOL et par dager, og hør heller en podcast eller noe annet som ikke krever konsentrasjon de neste dagene ;)

Riktig god bedring.  

Takk Klarer ingen mat enda. Kun varm å kald drikke. Sovet en del nå og håper det er bedre til i morgen. føler at livet går fra meg. Det er ingen mening med dette. Når ab en funker er jeg smittsom da?

Anonymkode: 34db7...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Takk Klarer ingen mat enda. Kun varm å kald drikke. Sovet en del nå og håper det er bedre til i morgen. føler at livet går fra meg. Det er ingen mening med dette. Når ab en funker er jeg smittsom da?

Anonymkode: 34db7...3ff

Jeg vet at det er kjipt å være syk altså, men nå syns jeg at du (over)dramatiserer en forkjølelse (manflu?😉) noe voldsomt. Du er neppe statsminister i Ukraina eller helseminister i Storbritannia, så at du har noen sykedager takler nok både Norge og arbeidsplassen din skuffende fint. Alle blir syke innimellom og da må man bare hvile til man er frisk igjen - livet løper slettes ikke fra noen i denne tiden og verden er ikke meningsløs av den grunn 😇

Om du ønsker å bli frisk så snart som mulig gjør litt mat underverker. Alle (voksne) klarer å spise, også når mat ikke smaker særlig godt eller frister særlig mye. Å påstå noe annet er bare tull.

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Takk Klarer ingen mat enda. Kun varm å kald drikke. Sovet en del nå og håper det er bedre til i morgen. føler at livet går fra meg. Det er ingen mening med dette. Når ab en funker er jeg smittsom da?

Anonymkode: 34db7...3ff

Det var da veldig dramatisk. Vi blir alle syke noen ganger, det er helt normalt og ingenting å dramatisere. Sov, drikk og spis det du klarer til det går over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Takk Klarer ingen mat enda. Kun varm å kald drikke. Sovet en del nå og håper det er bedre til i morgen. føler at livet går fra meg. Det er ingen mening med dette. Når ab en funker er jeg smittsom da?

Anonymkode: 34db7...3ff

Nå må du roe ned dramaqueen-faktene dine - jeg skjønner at det er kjipt å være syk altså, men det får da være måte på til krisemaksimering. Dette tar noen få dager, så er du bedre. Ikke noe liv har gått fra deg på den tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kayia skrev (21 minutter siden):

Jeg vet at det er kjipt å være syk altså, men nå syns jeg at du (over)dramatiserer en forkjølelse (manflu?😉) noe voldsomt. Du er neppe statsminister i Ukraina eller helseminister i Storbritannia, så at du har noen sykedager takler nok både Norge og arbeidsplassen din skuffende fint. Alle blir syke innimellom og da må man bare hvile til man er frisk igjen - livet løper slettes ikke fra noen i denne tiden og verden er ikke meningsløs av den grunn 😇

Om du ønsker å bli frisk så snart som mulig gjør litt mat underverker. Alle (voksne) klarer å spise, også når mat ikke smaker særlig godt eller frister særlig mye. Å påstå noe annet er bare tull.

Det er kjempe krise at jeg er syk faktisk. Jeg går glipp av mye blandt annet noe ekstremt viktig som jeg må utsette. Har streptokokk infeksjon. Det er skikkelig vondt. Klarer ikke å spise. Halsen følelses dom et barberblad. 

Anonymkode: 34db7...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lady HM skrev (9 minutter siden):

Nå må du roe ned dramaqueen-faktene dine - jeg skjønner at det er kjipt å være syk altså, men det får da være måte på til krisemaksimering. Dette tar noen få dager, så er du bedre. Ikke noe liv har gått fra deg på den tiden.

Men det er krise at jeg er syk. Det skulle kommet neste uke ikke denne uken. Merker ingen bedring til ab kuren. 

Anonymkode: 34db7...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (17 minutter siden):

Det var da veldig dramatisk. Vi blir alle syke noen ganger, det er helt normalt og ingenting å dramatisere. Sov, drikk og spis det du klarer til det går over.

Det er fordi det føles dramatisk. Trodde jeg hadd godt immunforsvar. Sover jo så mye at jeg sikkert ikke får sove i natt. Klarer ikke å spise!!

Anonymkode: 34db7...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er fordi det føles dramatisk. Trodde jeg hadd godt immunforsvar. Sover jo så mye at jeg sikkert ikke får sove i natt. Klarer ikke å spise!!

Anonymkode: 34db7...3ff

Det er sånn det er å være syk. Man mister matlyst, blir slapp og sover ekstra mye. Det er bra å sove mye, da får kroppen ro til å lege seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (34 minutter siden):

Jeg vet at det er kjipt å være syk altså, men nå syns jeg at du (over)dramatiserer en forkjølelse (manflu?😉) noe voldsomt. Du er neppe statsminister i Ukraina eller helseminister i Storbritannia, så at du har noen sykedager takler nok både Norge og arbeidsplassen din skuffende fint. Alle blir syke innimellom og da må man bare hvile til man er frisk igjen - livet løper slettes ikke fra noen i denne tiden og verden er ikke meningsløs av den grunn 😇

Om du ønsker å bli frisk så snart som mulig gjør litt mat underverker. Alle (voksne) klarer å spise, også når mat ikke smaker særlig godt eller frister særlig mye. Å påstå noe annet er bare tull.

Bare for å støtte Ts litt. Ved en skikkelig halsbetennelse så kan det være vanskelig å svelge alt fra drikke til fast føde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (4 minutter siden):

Bare for å støtte Ts litt. Ved en skikkelig halsbetennelse så kan det være vanskelig å svelge alt fra drikke til fast føde. 

Takk Emilie321😥

Anonymkode: 34db7...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er kjempe krise at jeg er syk faktisk. Jeg går glipp av mye blandt annet noe ekstremt viktig som jeg må utsette. Har streptokokk infeksjon. Det er skikkelig vondt. Klarer ikke å spise. Halsen følelses dom et barberblad. 

Anonymkode: 34db7...3ff

Jeg har hatt streptokokkinfeksjon to ganger. Den første gangen startet jeg antibiotikabehandling veldig raskt ved utbrudd (mannen min hadde fått det noen dager tidligere og hadde ekstremt vondt, så jeg fikk ab av legen raskt).

Den andre gangen var vi på ferie i Danmark. Jeg fikk SÅ vondt, det utviklet seg veldig raskt i løpet av én dag (vi var i Fårup Sommerland 😳😁😳) og jeg måtte på legevakta om kvelden. Fikk faktisk antibiotika da, selv om jeg bare hadde vært syk én dag. Det var fryktelig vondt å svelge og jeg hadde feber. Dag 2 m ab var jeg bedre, så det virket fort.

God bedring, og la kroppen hvile. Drikk så mye du klarer (vet det er grusomt vondt), mat kan du evt vente en dag med hvis du ikke klarer å svelge nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk Emilie321😥

Anonymkode: 34db7...3ff

Når jeg er sånn syk så synes jeg det er godt med krydrete nudler. Jeg lager Mr. Lee nudler, liker best biffsmak, også krydrer jeg med MASSE pepper, cayennepepper og chiliflakes. Synes det funker til alt fra halsbetennelse til hangovers. Dvs, man blir jo i realiteten ikke bedre, men føles bedre. Renser godt opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (2 minutter siden):

Når jeg er sånn syk så synes jeg det er godt med krydrete nudler. Jeg lager Mr. Lee nudler, liker best biffsmak, også krydrer jeg med MASSE pepper, cayennepepper og chiliflakes. Synes det funker til alt fra halsbetennelse til hangovers. Dvs, man blir jo i realiteten ikke bedre, men føles bedre. Renser godt opp!

Takk for tips men jeg er faktisk så dårlig at jeg ikke klarer å bevege meg nesten. Klarer ikke noen former for mat. Liker nudler til vanlig. 

Anonymkode: 34db7...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (7 minutter siden):

Jeg har hatt streptokokkinfeksjon to ganger. Den første gangen startet jeg antibiotikabehandling veldig raskt ved utbrudd (mannen min hadde fått det noen dager tidligere og hadde ekstremt vondt, så jeg fikk ab av legen raskt).

Den andre gangen var vi på ferie i Danmark. Jeg fikk SÅ vondt, det utviklet seg veldig raskt i løpet av én dag (vi var i Fårup Sommerland 😳😁😳) og jeg måtte på legevakta om kvelden. Fikk faktisk antibiotika da, selv om jeg bare hadde vært syk én dag. Det var fryktelig vondt å svelge og jeg hadde feber. Dag 2 m ab var jeg bedre, så det virket fort.

God bedring, og la kroppen hvile. Drikk så mye du klarer (vet det er grusomt vondt), mat kan du evt vente en dag med hvis du ikke klarer å svelge nå.

Takk påskelilje for at delte dette. Det ER vondt. Jeg har over 40 i feber og føler meg dødene. 

Anonymkode: 34db7...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (På 29.1.2023 den 13.30):

Om du har feber kan du ta  Paracet 500 gram max fire ganger i døgnet

Ja, det er viktig at dosen ikke overskrider to kg pr døgn 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk for tips men jeg er faktisk så dårlig at jeg ikke klarer å bevege meg nesten. Klarer ikke noen former for mat. Liker nudler til vanlig. 

Anonymkode: 34db7...3ff

Nei, passer nok heller når du har blitt litt bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Takk påskelilje for at delte dette. Det ER vondt. Jeg har over 40 i feber og føler meg dødene. 

Anonymkode: 34db7...3ff

Streptokkokkinfeksjon og urinveisinfeksjon er vondt litt på samme måte  piggtrådfølelse ved hhv svelging/tissing, høy feber, slapphet og sterk sykdomsfølelse, i alle fall når en er kraftig rammet. 

Heldigvis, de fleste ganger virker antibiotika raskt, og du blir MYE bedre o løpet av et par dager. Slapphet og matthet kan henge i en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (1 time siden):

Ja, det er viktig at dosen ikke overskrider to kg pr døgn 😛

Haha huff, der tok jeg livet av en bokstavtro 😬😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...