Gå til innhold

Har spist i kalorunderskudd i 3 uker og ikke gått ned ett eneste gram


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 160 cm og 65 kg. Ønsker gjerne gå ned 10 kg da det er den vekten jeg trives best på. Jeg trener ikke og har en stillesittende jobb og kalorikalkulator sier jeg skal ligge på 1300 kcal for å gå ned i vekt. Og nå har jeg fulgt det slavisk, men likevel ikke gått ned ett eneste gram i vekt. 

Hva kan være galt?

Anonymkode: f7c33...277

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er 160 cm og 65 kg. Ønsker gjerne gå ned 10 kg da det er den vekten jeg trives best på. Jeg trener ikke og har en stillesittende jobb og kalorikalkulator sier jeg skal ligge på 1300 kcal for å gå ned i vekt. Og nå har jeg fulgt det slavisk, men likevel ikke gått ned ett eneste gram i vekt. 

Hva kan være galt?

Anonymkode: f7c33...277

Kan du ha underestimert det du har spist? Hvis du ikke har veid absolutt alt, kan det hende du har fått i deg mer enn du tror..

Hvor lenge har du ligget i energiunderskudd? Og har du holdt deg på 1300 kcal/d ALLE dager, inkl. helger? 
 

Hvis du er sikker på at du har regnet riktig, har holdt dette energiinntaket over tid (3-4 uker), og du ikke har skeiet noe ut underveis, bør du kanskje få sjekket stoffskiftet ditt. Det kan du gjøre hos fastlegen. 
 

Nå skal det sies at kalorikalkulatorer ikke stemmer 100 % på alle. Spesielt hvis en har bedrevet mye jojo-slanking kan forbrenningen bli redusert. Det er noe å tenke på før man starter å slanke seg, spes. når man i utgangspunktet har en sunn/normal vekt. Det er utallige eksempler på de som har «slanket» seg til overvekt dessverre😕 Ettersom du, slik du beskriver det, er lite fysisk aktiv, kunne  du nok ha mer å hente helsemessig sett ved å begynne å trene litt. Muligens kunne det å bli i bedre form gjøre deg mer fornøyd med kroppen din og vekten du har?
 

Håper du ikke tar svaret mitt ille opp, valget er selvsagt ditt☺️

Anonymkode: 03de9...f20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.2.2023 den 0.02):

Kan du ha underestimert det du har spist? Hvis du ikke har veid absolutt alt, kan det hende du har fått i deg mer enn du tror..

Hvor lenge har du ligget i energiunderskudd? Og har du holdt deg på 1300 kcal/d ALLE dager, inkl. helger? 
 

Hvis du er sikker på at du har regnet riktig, har holdt dette energiinntaket over tid (3-4 uker), og du ikke har skeiet noe ut underveis, bør du kanskje få sjekket stoffskiftet ditt. Det kan du gjøre hos fastlegen. 
 

Nå skal det sies at kalorikalkulatorer ikke stemmer 100 % på alle. Spesielt hvis en har bedrevet mye jojo-slanking kan forbrenningen bli redusert. Det er noe å tenke på før man starter å slanke seg, spes. når man i utgangspunktet har en sunn/normal vekt. Det er utallige eksempler på de som har «slanket» seg til overvekt dessverre😕 Ettersom du, slik du beskriver det, er lite fysisk aktiv, kunne  du nok ha mer å hente helsemessig sett ved å begynne å trene litt. Muligens kunne det å bli i bedre form gjøre deg mer fornøyd med kroppen din og vekten du har?
 

Håper du ikke tar svaret mitt ille opp, valget er selvsagt ditt☺️

Anonymkode: 03de9...f20

Det er mulig jeg har underestimert ja, men jeg har virkelig forsøkt være helt helt nøyaktig. Tatt med smør jeg har brukt til å steke i osv. Har ligget i kaloriunderskudd i 3 uker alle dager.

Anonymkode: f7c33...277

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er mulig jeg har underestimert ja, men jeg har virkelig forsøkt være helt helt nøyaktig. Tatt med smør jeg har brukt til å steke i osv. Har ligget i kaloriunderskudd i 3 uker alle dager.

Anonymkode: f7c33...277

Da ville jeg definitivt bestilt time hos fastlegen, for å måle stoffskifte-hormoner. Lavt stoffskifte (hypothyreose) kan komme litt snikende. Vanlige symptomer er trøtthet/slitenhet, treg mage, man fryser gjerne lettere enn før, og legger lettere på seg.

Anonymkode: 03de9...f20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...