Gå til innhold

Burde sminke vært forbudt?

Anbefalte innlegg

Lillemus skrev (8 minutter siden):

Jepp. Vi har nylig byttet ut komfyr og oppvaskmaskin, begge var nye da huset var nytt i 1986... Altså har de gjort jobben sin i 36 år. De kunne muligens vært reparert mente mannen i huset, men da satte fruen foten ned! Det får da være måte på hvor gamle ting man skal reparere. Han fikset kjøleskapet som holdt på å ta kvelden for 17 år siden og det funker helt fint fremdeles. :) 

Det lønner seg å holde på det gamle så lenge som mulig, for det nye virker det som er laget for å akkurat overleve reklamasjonstiden. Jeg tror faktisk mamma og pappa fortsatt har et kjøleskap som er fra før 1986. Det står litt bortgjemt da, for da de bygde hus i 1986, fikk de integrert kjøleskap. Skal ikke si sikkert at det ikke har blitt byttet ut i senere tid, men jeg tror ikke det. Problemet er jo at når ting har nådd en viss alder, vet man ikke hvor hyppige reparasjoner det blir, så hvis man ikke kan reparere det selv, kan det fort bli billigere å kjøpe nytt.

Fortsetter under...

Trine skrev (Akkurat nå):

Problemet er jo at når ting har nådd en viss alder, vet man ikke hvor hyppige reparasjoner det blir, så hvis man ikke kan reparere det selv, kan det fort bli billigere å kjøpe nytt.

Mannen her er el-ing så han fikser sånt selv. :) Men noen ganger har tingene rett og slett gjort jobben sin og fortjener å bli byttet ut.

Lillemus skrev (2 minutter siden):

Mannen her er el-ing så han fikser sånt selv. :) Men noen ganger har tingene rett og slett gjort jobben sin og fortjener å bli byttet ut.

Det er lettere å fikse det som er eldgammelt. Nå er det så mye elektronikk og "smarte" løsninger. Jeg har en 10 år gammel vaskemaskin som har bestemt seg for å bli hoppetusse. Lurer på om det kan repareres 🤔 Jeg har tenkt at den nok snart må byttes ut.

Ekstra skrev (7 minutter siden):

Veldig lite emballasje på kosmetikk i forhold til  andre nyttige og unyttige ting mange av oss får levert hjem.

Men noe er sprøtt når det snakkes om at kua må fise mindre og at kjøtt skal være så dyrt at ikke alle har råd til det lenger og dermed får mangel på livsviktige aminosyrer, når det er alt mulig unødvendig som heller får fortsette.  De som driver kjøttproduksjon må vel også da omskoleres. 

Anonymkode: ad0e3...266

Worriesome Plenty 2 skrev (5 timer siden):

De som produserer da, skal de omskoleres? Jeg er enig at mange kjøper mye unyttig træl. Men planøkonomi funket jo ikke. Forbud ville føre osd ut i ett slags sovjet-samfunn.

Forbruket vårt må ned, så noen må omskoleres uansett. Så da blir vel spørsmålet om det bør være de i sminkebransjen eller bonden? 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...