Gå til innhold

Ukas trening, uke 6 - 2023


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida

Jeg har lite å skryte av. 

Det ble en treningsøkt på Evo på mandag, så ble det ingen ting før i dag. Gikk en tur på litt i underkant av en mil i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble syk tirsdag - torsdag så jeg har gjort mitt for å ta igjen i helgen. :)

Lørdag - 30 min rock + 4,75 km gåtur, tok en ekstrarunde på vei til butikken

Søndag - morgentur på 5,25 km + mølleøkt på 3,2 km / 30 min senere på dagen

Så selv om uka ble elendig så ble helgen bra. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde én styrkeøkt på mandag; 1 time. 

Fikk ikke tid til mer før vi reiste på ferie pga mye jobbing. Men i dag har vi rent slalåm i mange timer - fra 10 til 17, riktignok inkludert noen pauser da 😁 Sliten og fornøyd - og spent på lårene i morgen! Håper at jevnlig styrketrening gjennom vinteren gir resultater,  at jeg klarer å renne flere dager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette teller selvfølgelig ikke, men jeg var på rekognoseringstur til treningssenteret her jeg bor, i uka som er gått 😄 Fikk en prat og ble vist rundt. Har tenkt å begynne, så dette var jo en slags start 😉 Ellers har jeg gått et par turer. 

Endret av Vendi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble fire økter denne uka. 3,5 hvis man skal være litt streng.

Tirsdag - Hjertelaget
Torsdag - Hjertelaget + Karatetrening
Søndag - Hjemmetrening (halvtimes økt med karatetrening, balanse og tøying)

Dette var siste uka med trening på Hjertelaget så treningsmengden vil nok gå ned litt fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mindre denne uken, fordi det gikk litt utover psyken forrige uke. Men absolutt langt mer enn det kommer til å bli når jeg kommer hjem.

Mandag: Stavgang 60min

Tirsdag: Spinning 30 min, styrkerom 30 min, svømming 45min

Onsdag: Styrkeøkt 45min+ tur 45min

Torsdag: Spinning 30 min, 

Fredag: Svømming 30min + boblebad😉

Lørdag: Sovedag

Søndag: Styrke 45min.

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fru2020 skrev (15 minutter siden):

Litt mindre denne uken, fordi det gikk litt utover psyken forrige uke. Men absolutt langt mer enn det kommer til å bli når jeg kommer hjem.

Mandag: Stavgang 60min

Tirsdag: Spinning 30 min, styrkerom 30 min, svømming 45min

Onsdag: Styrkeøkt 45min+ tur 45min

Torsdag: Spinning 30 min, 

Fredag: Svømming 30min + boblebad😉

Lørdag: Sovedag

Søndag: Styrke 45min.

 

 

 

 

 

Oi, så god du er som gjennomfører alt dette!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (1 time siden):

Oi, så god du er som gjennomfører alt dette!!!

Takk for det😊. Nå får jeg jo hjelp til å gjennomføre dette siden det er en del av opplegget. Har ingen plan om å opprettholde dette nivået når jeg kommer hjem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (18 minutter siden):

Takk for det😊. Nå får jeg jo hjelp til å gjennomføre dette siden det er en del av opplegget. Har ingen plan om å opprettholde dette nivået når jeg kommer hjem

Nei, det er det vel få som klarer! Men kanskje du kan plukke ut et par av aktivitetene og fortsette med dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (26 minutter siden):

Takk for det😊. Nå får jeg jo hjelp til å gjennomføre dette siden det er en del av opplegget. Har ingen plan om å opprettholde dette nivået når jeg kommer hjem

Nei, den mengden der med trening er det nok ingen som forventer at dere skal fortsette med etter at oppholdet er over, men du har vel tenkt å fortsette å være mer aktiv enn du var tidligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten

Mandag: 8 km gåtur

Tirsdag: 10 km løpetur

Torsdag: 30 min styrke

Fredag: 7 km løpetur

Søndag: 12 km løpetur

Kjenner motivasjonen for styrketreningen begynner å forsvinne, samtidig som den 90-dagers utfordringen er ferdig ca nå.. Egentlig er det meste av dette ganske mye tyngre nå enn tidligere, blir raskere andpusten og sliten. Vet jernnivået var litt vel lavt her før jul, men så ble det aldri til at jeg gjorde noe med det. Har jo «alltid» lavt, merka ingenting og klarte ikke helt å bry meg rett og slett. Mulig det har noe med saken å gjøre, så får vel lete frem jerntablettene igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje skrev (15 timer siden):

Nei, det er det vel få som klarer! Men kanskje du kan plukke ut et par av aktivitetene og fortsette med dem?

 

Lillemus skrev (15 timer siden):

Nei, den mengden der med trening er det nok ingen som forventer at dere skal fortsette med etter at oppholdet er over, men du har vel tenkt å fortsette å være mer aktiv enn du var tidligere?

Jeg planlegger å være mer aktiv. Men vi hadde nettopp foredrag ved psykologen om vaner. Hun snakket om at vi ikke har en utømmelig mengde viljestyrke. Mange prøver ofte å endre på for mange ting på en gang. Hun oppfordret oss til å starte med små endringer og arbeide disse inn over flere uker før man går videre. Det er mer bærekraftig og man unngår jojo-slankingen hvor man ofte prøver å endre på alt på en gang. Så jeg kommer til å ha hovedpri på maten, middagen først. Dette fordi det er kostholdet som har mest å si for vektnedgang. Men jeg satser på å gå flere turer enn ingen, som jeg har pleid. Men etter det foredraget har jeg lagt fra meg ideen om å melde meg inn i treningsstudio denne runden. Tar det heller senere i forløpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@påskelilje og @nicklusheletida takk for inspirasjon til å begynne å trene musklene litt! I dag skal jeg bort etter jobb så det blir ingen trening i ettermiddag/kveld og egentlig fungerer jeg ikke for trening om morgenen - men takket være dere sto jeg opp 6:10, var på loftet iført treningstøy 6:15 og varmet opp med 1 km på mølla før noen øvelser i slynga, noen løft med vektstanga og litt roing med langt treningsstrikk (ble 20 min tilsammen) + 5 min ryggstrekk! Er dødsfornøyd med meg selv!

Får nok mer utav treningen om jeg gjør det på ettermiddag/kveld, men jeg har våknet, fått kroppen i gang og det jeg har gjort er uansett tusen ganger bedre enn om jeg hadde satt meg rett i godstolen en halvtime før jeg drar på jobb! :D Tusen takk, damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (1 time siden):

@påskelilje og @nicklusheletida takk for inspirasjon til å begynne å trene musklene litt! I dag skal jeg bort etter jobb så det blir ingen trening i ettermiddag/kveld og egentlig fungerer jeg ikke for trening om morgenen - men takket være dere sto jeg opp 6:10, var på loftet iført treningstøy 6:15 og varmet opp med 1 km på mølla før noen øvelser i slynga, noen løft med vektstanga og litt roing med langt treningsstrikk (ble 20 min tilsammen) + 5 min ryggstrekk! Er dødsfornøyd med meg selv!

Får nok mer utav treningen om jeg gjør det på ettermiddag/kveld, men jeg har våknet, fått kroppen i gang og det jeg har gjort er uansett tusen ganger bedre enn om jeg hadde satt meg rett i godstolen en halvtime før jeg drar på jobb! :D Tusen takk, damer!

Så fint at vi kan inspirere hverandre ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Lillemus skrev (14 timer siden):

@påskelilje og @nicklusheletida takk for inspirasjon til å begynne å trene musklene litt! I dag skal jeg bort etter jobb så det blir ingen trening i ettermiddag/kveld og egentlig fungerer jeg ikke for trening om morgenen - men takket være dere sto jeg opp 6:10, var på loftet iført treningstøy 6:15 og varmet opp med 1 km på mølla før noen øvelser i slynga, noen løft med vektstanga og litt roing med langt treningsstrikk (ble 20 min tilsammen) + 5 min ryggstrekk! Er dødsfornøyd med meg selv!

Får nok mer utav treningen om jeg gjør det på ettermiddag/kveld, men jeg har våknet, fått kroppen i gang og det jeg har gjort er uansett tusen ganger bedre enn om jeg hadde satt meg rett i godstolen en halvtime før jeg drar på jobb! :D Tusen takk, damer!

Så bra da, selv om du neppe har hentet inspirasjon i fra meg til å trene på kl 6.15 på morgenen 😀  Imponerende ! :)

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (12 timer siden):

Så bra da, selv om du neppe har hentet inspirasjon i fra meg til å trene på kl 6.15 på morgenen 😀  Imponerende ! :)

Kanskje ikke tidspunktet, men definitivt ang. treningen! :D I dag kjenner jeg det overalt og kryper nesten rundt... 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...