Gå til innhold

Fruktose?


Fru2020

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fru2020 skrev (1 time siden):

Hvilke drikker er søtet med fruktose?

Fruktose finnes i mange frukter, bær, grønnsaker og honning, i mange tilfeller er en stor del bundet til glukose og da kommer det i form av sukrose (= vanlig sukker). Man bør begrense inntaket av fruktose på samme måte som inntaket av sukker. :) Hvilke drikker det finnes i er vel alle drikker som er søtet med sukker? Pluss juicer og melk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (4 minutter siden):

Fruktose finnes i mange frukter, bær, grønnsaker og honning, i mange tilfeller er en stor del bundet til glukose og da kommer det i form av sukrose (= vanlig sukker). Man bør begrense inntaket av fruktose på samme måte som inntaket av sukker. :) Hvilke drikker det finnes i er vel alle drikker som er søtet med sukker? Pluss juicer og melk?

Melk skulle jeg drikke. Men jeg skulle holde meg unna drikker som var søtet med fruktose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (3 minutter siden):

Melk skulle jeg drikke. Men jeg skulle holde meg unna drikker som var søtet med fruktose.

Melk inneholder melkesukker (laktose), men er jo ikke søtet med noe i tillegg og det er ikke fruktose så det kan du fint drikke om det fruktose du skal holde deg unna. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (Akkurat nå):

Melk inneholder melkesukker (laktose), men er jo ikke søtet med noe i tillegg og det er ikke fruktose så det kan du fint drikke om det fruktose du skal holde deg unna. :) 

Det var anbefalt å drikke et glass melk ja.

Jeg har, sammen med veldig mange her, forhøyet nivå av urat. Så vi har fått en liten samtale med ernæringsfysiolog. Alle fiskefavorittene mine er på fy-listen. Og så skal jeg drikke to til tre liter vann til dagen. Litt omveltninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...