Gå til innhold

Hvor streng være med å telle kalorier?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med vektnedgangen. Føler jeg er flink til å spise lite, men vekten rikker seg ikke. Jeg har derfor begynt å telle kalorier, jeg lager da en middag, legger sammen kaloriene i alle ingrediensene og regne ut ca kaloriinnhold i en porsjon. Men det blir jo ikke helt helt nøyaktig. På et annet forum for en tid tilbake fikk jeg råd om å heller bare lage en porsjon om gangen så man vet helt nøyaktig antall kalorier. Men jeg vet ikke helt. Det blir jo mye unødvendig styr egentlig.

Hva tenker dere, er det verdt det å være skikkelig streng på kaloritellingen?

Anonymkode: eb583...fa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg har det alltid fungert å være sånn ca på tellingen. Men jeg har stor overvekt. Jeg lager mat som det ikke blir rester av. En porsjon når jeg er hjemme alene og to når sønnen min er her. Når jeg er i tellemodus bruker jeg ofte oppskrifter fra Grete Roede eller Vektklubben der det er regnet ut på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...