Gå til innhold

Ligge under 1300 kalorier for å gå ned i vekt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har skjønt det slik at det ikke er anbefalt å ligge under 1300 kalorier om man skal ned i vekt. Og på alle kalori kalkulatorene jeg har prøvd får jeg det resultatet. Men jeg er veldig inaktiv, så tenker kanskje jeg heller burde ligge lavere? Jeg har forsøkt hardt å gå ned i vekt i en måned nå, men vekten varierer bare 1-2 kg hele tiden... 

Anonymkode: 680bc...2f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ingen med erfaring?

Anonymkode: 680bc...2f0

Av erfaring er det få som svarer her inne på akkurat slike spørsmål da det som oftest etter noen svar viser seg at vedkommende er spiseforstyrret. Om du er svært inaktiv er kanskje løsningen å bli mer aktiv? Men om du er den jeg tenker på så har kanskje legen forbudt deg akkurat det? Beklager om jeg tar feil her nå altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (2 minutter siden):

Av erfaring er det få som svarer her inne på akkurat slike spørsmål da det som oftest etter noen svar viser seg at vedkommende er spiseforstyrret. Om du er svært inaktiv er kanskje løsningen å bli mer aktiv? Men om du er den jeg tenker på så har kanskje legen forbudt deg akkurat det? Beklager om jeg tar feil her nå altså.

Åja. Jeg har ingen spiseforstyrrelse, bare ett ønske om å gå ned i vekt (er en del overvektig). Ja, jeg burde nok være mer aktiv er bare vanskelig for meg nå (er deprimert). Jeg er nok ikke den du tenker på. 

Anonymkode: 680bc...2f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Åja. Jeg har ingen spiseforstyrrelse, bare ett ønske om å gå ned i vekt (er en del overvektig). Ja, jeg burde nok være mer aktiv er bare vanskelig for meg nå (er deprimert). Jeg er nok ikke den du tenker på. 

Anonymkode: 680bc...2f0

Fysisk aktivitet er også godt mot depresjon. :) Jeg mener ikke at man mirakuløst blir frisk av depresjon om man tar seg en tur ut, men det hjelper godt. Mitt forslag er å spise ren mat (ikke mat som har lange innholdslister med ting du ikke engang klarer å uttale) og vær i aktivitet hver dag. Du har sikkert en skritteller på telefonen din (eller last ned en app) som du kan bruke, sett deg et mål på et visst antall skritt hver dag, det trenger ikke være så mange i begynnelsen. Når du føler at det går greit så kan du øke på med 500 - 1000 skritt om dagen. :) 

Om du vil ha litt motivasjon til å komme deg ut på tur og er glad i apper og medaljer så ta en titt på https://www.theconqueror.events/?gclid=Cj0KCQjwxIOXBhCrARIsAL1QFCYh-Vcu9bUMr7OfKZYBjEPNNQ3m15WDvtO5GJInmMwfQ0TVP3SkrWMaAg1KEALw_wcB Her kan man melde seg på ulike utfordringer, registrere hvor langt man har gått (eller andre aktiviteter) hver dag og når man har oppnådd målet kommer det en kul medalje i posten. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (32 minutter siden):

Fysisk aktivitet er også godt mot depresjon. :) Jeg mener ikke at man mirakuløst blir frisk av depresjon om man tar seg en tur ut, men det hjelper godt. Mitt forslag er å spise ren mat (ikke mat som har lange innholdslister med ting du ikke engang klarer å uttale) og vær i aktivitet hver dag. Du har sikkert en skritteller på telefonen din (eller last ned en app) som du kan bruke, sett deg et mål på et visst antall skritt hver dag, det trenger ikke være så mange i begynnelsen. Når du føler at det går greit så kan du øke på med 500 - 1000 skritt om dagen. :) 

Om du vil ha litt motivasjon til å komme deg ut på tur og er glad i apper og medaljer så ta en titt på https://www.theconqueror.events/?gclid=Cj0KCQjwxIOXBhCrARIsAL1QFCYh-Vcu9bUMr7OfKZYBjEPNNQ3m15WDvtO5GJInmMwfQ0TVP3SkrWMaAg1KEALw_wcB Her kan man melde seg på ulike utfordringer, registrere hvor langt man har gått (eller andre aktiviteter) hver dag og når man har oppnådd målet kommer det en kul medalje i posten. :) 

Takker for tips!

Anonymkode: 680bc...2f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...