Gå til innhold

Hvordan aktivitet/treningsklokke ville du valgt?


emilie321

Anbefalte innlegg

Klokka mi, Polar m430, har gått istykker, dvs den viser tiden, men får ikke overført data til telefonen og da er den ubrukelig som aktivitets/treningsklokke. Har lyst til å bevilge meg en ny klokke som jeg kan bruke når jeg skal begynne å trene meg opp. Viktig også at den registrerer søvn. 

Har sett litt på Polar Ignite 3, men er usikker.  Trenger ikke den mest avanserte klokka og pris har også en betydning.  Hvilken klokke har dere og hvilke funksjoner er viktige for dere? Hvilken klokke ville dere valgt i dag?

Hadde satt pris på innspill. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har Garmin Instinct. Den har pulsmåler og registrerer søvn. Men så har den også endel funksjoner jeg tviler på at du behøver, som f.eks kompass og at den kommuniserer med Garmin sin hundepeiler. I tillegg skal den tåle endel uvøren behandling. Det var de viktigste tingene for meg. Jeg skal innrømme at jeg ikke bruker en brøkdel av alle funksjonene, men på mobilen får jeg opp puls i sanntid og laveste og høyeste i løpet av dagen. Så er det noe body battery som jeg ikke skjønner noe av. Nå står det 5/100 Fulladet +42, tømt -42. Jeg er visst nok tappet for energi, står det 😅 Så har den en mening om stressnivået mitt. Typisk står det "du har svært få øyeblikk med hvile i dag. Husk å roe ned og slappe av for å kunne holde deg i gang". Men jeg har jo ikke kollapset enda og jeg har hatt den kokka en stund nå. Jeg tror ikke den er tilpasset ADHD 😂 Så måler den intensitetsminutter. Men det blir bare nøyaktig dersom du starter en aktivitet. Ellers registrerer den ikke før du har hatt høy intensitet i 10 min eller noe sånt. Det har jeg egentlig ikke så ofte. Så har den skritteller, hvor langt du har gått, antall etasjer, kalorier og søvn.

Jeg pleier ikke starte aktivitet for da bruker den mye mer strøm, også glemmer jeg å avslutte aktiviteten 🙈 Batteriet holder i ca 5 dager, tror jeg, men det kommer jo an på hvor mye man er i aktivitet (og om man husker å avslutte aktiviteten). I vanlig modus holder batteriet i ca 28 dager. Den har solcelle, men det hjelper ikke stort. Om vinteren hjelper det ingenting. Tror jeg hadde valgt samme i dag, men ser for meg at det finnes mindre treningsklokker som sikkert er mer aktuelt for folk flest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trine skrev (19 minutter siden):

Jeg har Garmin Instinct. Den har pulsmåler og registrerer søvn. Men så har den også endel funksjoner jeg tviler på at du behøver, som f.eks kompass og at den kommuniserer med Garmin sin hundepeiler. I tillegg skal den tåle endel uvøren behandling. Det var de viktigste tingene for meg. Jeg skal innrømme at jeg ikke bruker en brøkdel av alle funksjonene, men på mobilen får jeg opp puls i sanntid og laveste og høyeste i løpet av dagen. Så er det noe body battery som jeg ikke skjønner noe av. Nå står det 5/100 Fulladet +42, tømt -42. Jeg er visst nok tappet for energi, står det 😅 Så har den en mening om stressnivået mitt. Typisk står det "du har svært få øyeblikk med hvile i dag. Husk å roe ned og slappe av for å kunne holde deg i gang". Men jeg har jo ikke kollapset enda og jeg har hatt den kokka en stund nå. Jeg tror ikke den er tilpasset ADHD 😂 Så måler den intensitetsminutter. Men det blir bare nøyaktig dersom du starter en aktivitet. Ellers registrerer den ikke før du har hatt høy intensitet i 10 min eller noe sånt. Det har jeg egentlig ikke så ofte. Så har den skritteller, hvor langt du har gått, antall etasjer, kalorier og søvn.

Jeg pleier ikke starte aktivitet for da bruker den mye mer strøm, også glemmer jeg å avslutte aktiviteten 🙈 Batteriet holder i ca 5 dager, tror jeg, men det kommer jo an på hvor mye man er i aktivitet (og om man husker å avslutte aktiviteten). I vanlig modus holder batteriet i ca 28 dager. Den har solcelle, men det hjelper ikke stort. Om vinteren hjelper det ingenting. Tror jeg hadde valgt samme i dag, men ser for meg at det finnes mindre treningsklokker som sikkert er mer aktuelt for folk flest.

Takk for utfyllende svar. Du har nok rett i at jeg ikke trenger en så avansert klokke. Jeg vil også ha en som er enkel i bruk og den må tåle vann (men det gjør vel din også)

Har sett oppsettet på fitbit og den er jeg ikke så begeistret for, men det er nok bare en vanesak.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde Garmin Vivomove, men den plyndret jeg mye med, den var knotete å bruke og jeg måtte bytte reim for jeg tålte ikke silikonreima, noe jeg har sett mange plages med. 

Siden jeg har Huawei mobil kjøpte jeg Huawei Watch GT 2 og er storfornøyd med den. Lett å bruke, fin, lærreim og batteriet varer lenge mellom hver lading. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var aldri helt fornøyd med Polar M430.

Polar Vantage V er mye bedre. Mye raskere synkronisering. Pulsmålingen på håndleddet fungerer faktisk! (Må ha den på stramt ovenfor leddet.)

Jeg kan ikke anbefale Polar foran Garmin, siden jeg aldri har hart annet enn polar.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (20 minutter siden):

Hadde Garmin Vivomove, men den plyndret jeg mye med, den var knotete å bruke og jeg måtte bytte reim for jeg tålte ikke silikonreima, noe jeg har sett mange plages med. 

Siden jeg har Huawei mobil kjøpte jeg Huawei Watch GT 2 og er storfornøyd med den. Lett å bruke, fin, lærreim og batteriet varer lenge mellom hver lading. 

Takk for svar. Jeg er helt dust når det gjelder data og tekniske ting, så jeg MÅ ha en som er enkel.  Nå har jeg bare hatt klokker fra Polar og de har jeg fått til, dvs har vel ikke brukt alle funksjonene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grendel skrev (2 minutter siden):

Jeg var aldri helt fornøyd med Polar M430.

Polar Vantage V er mye bedre. Mye raskere synkronisering. Pulsmålingen på håndleddet fungerer faktisk! (Må ha den på stramt ovenfor leddet.)

Jeg kan ikke anbefale Polar foran Garmin, siden jeg aldri har hart annet enn polar.

 

Takk for svar. Jeg har vært fornøyd med Polar m430, men har nok ikke brukt alle funksjonene. 

Polar Vantage V er kanskje mye dyrere? Polar ignito 3 koster ca 3200. Jeg har har også bare hatt Polar og har vært veldig fornøyd, spesielt med servicen deres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (9 timer siden):

Takk for utfyllende svar. Du har nok rett i at jeg ikke trenger en så avansert klokke. Jeg vil også ha en som er enkel i bruk og den må tåle vann (men det gjør vel din også)

Har sett oppsettet på fitbit og den er jeg ikke så begeistret for, men det er nok bare en vanesak.  

Den er veldig enkel i bruk. Jeg orker ikke sånne overavansert greier. Det må være enkelt og intuitivt. Syns både klokka og appen fungerer stabilt og bra. Den er vanntett ja.

I motsetning til Lillemus, syns jeg silikonreima er mer behagelig enn plastreimer. Ingen utslett så lenge jeg holder klokka og huden tørr og ren. Altså, jeg tåler å bli svett og få møkk mellom klokka og armen, bare ikke gå med det der over lengre tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (2 timer siden):

Takk for svar. Jeg er helt dust når det gjelder data og tekniske ting, så jeg MÅ ha en som er enkel.  Nå har jeg bare hatt klokker fra Polar og de har jeg fått til, dvs har vel ikke brukt alle funksjonene. 

Da anbefaler jeg å kjøpe en Polar klokke 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trine skrev (29 minutter siden):

I motsetning til Lillemus, syns jeg silikonreima er mer behagelig enn plastreimer. Ingen utslett så lenge jeg holder klokka og huden tørr og ren. Altså, jeg tåler å bli svett og få møkk mellom klokka og armen, bare ikke gå med det der over lengre tid. 

Nå hadde det ikke med behagelig eller ikke å gjøre, men jeg fikk sår under reima, mannen min fikk det samme og på løpegrupper på fb ser jeg at vi slettes ikke er alene om det. Sverger til lærreimer som puster jeg. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trine skrev (5 timer siden):

Den er veldig enkel i bruk. Jeg orker ikke sånne overavansert greier. Det må være enkelt og intuitivt. Syns både klokka og appen fungerer stabilt og bra. Den er vanntett ja.

I motsetning til Lillemus, syns jeg silikonreima er mer behagelig enn plastreimer. Ingen utslett så lenge jeg holder klokka og huden tørr og ren. Altså, jeg tåler å bli svett og få møkk mellom klokka og armen, bare ikke gå med det der over lengre tid. 

Jeg liker også silikonreim og har ikke hatt noen problemer med den jeg har

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trine skrev (5 timer siden):

Da anbefaler jeg å kjøpe en Polar klokke 😊 

Spørs om det ender med en Polar klokke😊  Nå er jeg ikke der ennå at jeg får trent så mye og dessuten så liker jeg å tenke meg godt om før jeg kjøper dyre ting. Tenkte å ha klokka som en slags gulrot...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en polar vantage M, tror den er ca 4 år gammel nå. Godt fornøyd, enkel å bruke. M-modellene er mye billigere enn V-modellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Fitbit versa tre. Den fungerer helt fint, registrerer forskjellige typer trening. Gåturer etc registrerer den automatisk. Kan brukes når du svømmer. Registrer puls og søvn (og hvor mye og hvor høyt du snorker)

Eneste jeg ikke er fornøyd med er at den er litt vanskelig å skru av aktivitet med. Det er mulig det er en feil med min klokke. Var ikke sånn ved min forrige klokke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (5 timer siden):

Jeg har en polar vantage M, tror den er ca 4 år gammel nå. Godt fornøyd, enkel å bruke. M-modellene er mye billigere enn V-modellene.

Da har jeg lest litt. Fant en side som sammenlignet polar vantage M og polar Ignite 3. Polar vantage M var hakket bedre på flere ting, bla batterikapasitet og anbefales ved utendørstrening. Polar Ignite 3 kunne være best på innendørs trening. Så da må jeg vurdere Polar vantage M også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (1 time siden):

Jeg har Fitbit versa tre. Den fungerer helt fint, registrerer forskjellige typer trening. Gåturer etc registrerer den automatisk. Kan brukes når du svømmer. Registrer puls og søvn (og hvor mye og hvor høyt du snorker)

Eneste jeg ikke er fornøyd med er at den er litt vanskelig å skru av aktivitet med. Det er mulig det er en feil med min klokke. Var ikke sånn ved min forrige klokke.

Kjenner noen som har fitbit og de har slitt med det samme som deg. Dessuten så liker jeg bedre oppsettet til polar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (7 timer siden):

Nå er jeg ikke der ennå at jeg får trent så mye og dessuten så liker jeg å tenke meg godt om før jeg kjøper dyre ting.

Sånn er jeg også. Ofte tenker jeg så lenge at det ender med at jeg glemmer hele greia. Penger spart 😂 Det er vanskelig når det er så mange alternativer og man ikke vil velge feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trine skrev (23 minutter siden):

Sånn er jeg også. Ofte tenker jeg så lenge at det ender med at jeg glemmer hele greia. Penger spart 😂 Det er vanskelig når det er så mange alternativer og man ikke vil velge feil.

Hihihihi.... godt det er flere🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Jeg anbefaler å sjekke ut Apple Watch. Det registrerer alle dine statistikker, inkludert søvn, hjerterytme og mer. Det er også kompatibelt med Apple Health-appen, så du kan enkelt holde styr på alle dataene dine. I tillegg er Apple Watch stilig og enkelt å bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...