Gå til innhold

En anonym trening og vektnedgang dagbok 🌞 ​


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

En anonym trening og vektnedgang dagbok 🌞

Jeg tenkte opprette en dagbok for livsstilsendringen jeg håper på å gjennomgå 😄 Ønsker være anonym av ulike grunner og håper på at det er greit. Jeg har da altså 18 kg jeg håper på å gå ned for å havne tilbake til vekten jeg hadde før jeg gikk opp av medisiner. På det høyeste hadde jeg en BMI på 36. På rundt 3 år med å gå opp og ned i vekt har jeg nå havnet på BMI 27. Er veldig glad for det, men ønsker likevel fortsette gå ned i vekt for å bli helt fornøyd. Jeg har egentlig ikke gjort noe spesielt for å gå ned de 22 kiloene jeg har gått ned til nå utenom å bevisst spise litt mindre.

Jeg tror kanskje kroppen helst vil være på denne vekten jeg har nå ettersom jeg intenst har forsøkt gå ned i vekt det siste året uten hell 😕 Så nå tenker jeg gå hardere til verks, telle kalorier i en liten periode så jeg er sikker på hvor mange kalorier jeg får i meg. For det er jo "bare" det som skal til, spise mindre kalorier enn det man forbrenner. Noe jeg merkelig nok ikke har klart frem til nå. 

Jeg har en (udiagnostisert) spiseforstyrrelse så jeg tenker være veldig forsiktig med det å telle kalorier, jeg tenke det lett kan slå negativt ut og gjøre forholdet mitt til mat ennå vanskeligere selv om jeg sliter mest med overspising. Der er vel en hårfin linje. Men hovedmålet er da altså å spise sunnere og normale porsjoner. Unngå spise usunt andre dager enn lørdager. Jeg tenker i hovedsak på å fokusere på maten også begynne å trene og gå mer tur etter hvert. Gjøre det til rutine og ikke tenke at jeg er avhengig av motivasjon (noe jeg tidligere har brent meg på) 🙂

Jeg er så lei av meg selv nå og har bestemt meg nå for å endelig starte livsstilsendringen på mandag. Ser frem til det og tenker dagboken her vil bli en god motivasjon! 🌟

Velkommen til dere som ønsker å følge meg 😊

Anonymkode: 48cb5...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Glitter skrev (1 time siden):

Jeg følger deg gjerne. Trenger som sagt å gjøre det samme nå. 😊

Så hyggelig 😊 Ja, du må ha lykke til 🙂

Anonymkode: 48cb5...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
emilie321 skrev (På 1.3.2023 den 22.47):

Jeg vil gjerne følge med.  Prøver selv å komme inn på rett spor.

Så kjekt 😊 Jeg driver å forsøke motivere meg selv til i morgen. Jeg vet det kommer til å bli hardt, men jeg kjenner jeg er klar for endring nå. Er så lei av å ha det slik som jeg har hatt det. Det ødelegger så mye. 

Anonymkode: 48cb5...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Så kjekt 😊 Jeg driver å forsøke motivere meg selv til i morgen. Jeg vet det kommer til å bli hardt, men jeg kjenner jeg er klar for endring nå. Er så lei av å ha det slik som jeg har hatt det. Det ødelegger så mye. 

Anonymkode: 48cb5...baf

Samme her, prøver å motivere meg, men det er ikke lett. Bare må greie det. Er også lei og skulle vel tro at det burde være motivasjon nok, men neida... havner stadig på galeien.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
emilie321 skrev (5 timer siden):

Samme her, prøver å motivere meg, men det er ikke lett. Bare må greie det. Er også lei og skulle vel tro at det burde være motivasjon nok, men neida... havner stadig på galeien.  

Det er ikke lett nei. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har startet for så å feile 😕 Jeg håper virkelig det kan bli annerledes denne gangen. Det bare må det bli 🙂

Anonymkode: 48cb5...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, da har det gått en uke og jeg kan nok dessverre ikke si at det gikk så bra. Mandagen begynte bra, jeg spiste som jeg hadde planlagt 🙂 Så kom tirsdag og jeg var i bursdagsselskap og der spiste jeg kake og da var det gjort, da tenkte jeg at "nå er denne dagen ødelagt så da kan jeg bare spise hva jeg vil når jeg kommer hjem", slik er farlig å tenke. For da var plutselig ikke bare den ene dagen ødelagt, men hele uka. For "nå som jeg spiste dritt i går kan jeg like gjerne fortsette i dag"... Idiotisk tenkemåte, men så lett å falle for.

Men! Jeg har klart å hente meg inn igjen i dag, spiste en normal frokost og en passe porsjon spagetti til middag. Og nå drikker jeg chai latte til kvelds 😊 Ikke den beste kveldsen, men hadde ingen mat i kjøleskapet ettersom jeg har vert vekke siden torsdag. Jeg satser virkelig på en bedre uke neste uke 😊 Og det skal ikke bli noe jeg nå begynner å si hver eneste uke. Nå skal jeg faktisk holde det jeg sier 😄 Tenkte forsøke oppdatere her omtrent en gang i uka, så sees neste søndag!

Anonymkode: 48cb5...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en veldig vanlig felle å gå i det der. Hjernen vår er eksperter på å finne unnskyldninger! 

Bra du hentet deg inn igjen i dag! Det har jeg også gjort. Første dagen med sunn mat, ingen øl og fysisk aktivitet. :)

Lykke til i uken som kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (21 minutter siden):

Det er en veldig vanlig felle å gå i det der. Hjernen vår er eksperter på å finne unnskyldninger! 

Bra du hentet deg inn igjen i dag! Det har jeg også gjort. Første dagen med sunn mat, ingen øl og fysisk aktivitet. :)

Lykke til i uken som kommer!

Ja, det er jo helt sant det.

Så flott, det er jo kjempebra jobba 🙂 I alle fall det at du klarer alle tre tingene på en gang. De gangene jeg klarer å være flink med maten så er jeg sjanseløs på det å klare trening. Hehe.

Takk for det!

Anonymkode: 48cb5...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, det er jo helt sant det.

Så flott, det er jo kjempebra jobba 🙂 I alle fall det at du klarer alle tre tingene på en gang. De gangene jeg klarer å være flink med maten så er jeg sjanseløs på det å klare trening. Hehe.

Takk for det!

Anonymkode: 48cb5...baf

Jeg er litt sånn alt eller ingenting-person. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (4 minutter siden):

Jeg er litt sånn alt eller ingenting-person. 😅

Hehe, jeg ser den 😄

Anonymkode: 48cb5...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lett å gå i den fellen der. Har gjort det veldig mange ganger. Men så fint at du avsluttet uken bra. Det lover godt for neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Fru2020 skrev (På 12.3.2023 den 21.11):

Det er lett å gå i den fellen der. Har gjort det veldig mange ganger. Men så fint at du avsluttet uken bra. Det lover godt for neste uke.

Ja, ikke sant. Uken gikk faktisk ganske bra om jeg kan si det 😊

Anonymkode: 48cb5...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da er det på tide med oppdatering på uken som har gått 🙂 Og jeg tenker jeg faktisk kan si at det gikk ganske bra! Det vil si, det har ikke gått perfekt og så bra jeg hadde ønsket, men likevel en god fremgang fra forrige uke 😊 Jeg har spist forholdsvis sunt, en del salat osv. Men har også hatt ett par svake øyeblikk der jeg har endt opp med å spise potetgull og sjokolade. MEN! jeg har da klart å hente meg inn igjen og ikke bare gitt faen fordi "alt er ødelagt uansett". 

Jeg satser på at denne uken blir ennå bedre. Har skrevet handleliste for i morgen og jeg har lovet meg selv at jeg skal holde meg til den og ikke kjøpe noe annet enn det som står der. Det blir en strategi fremover. Jeg skal kjøpe inn til å lage spagetti med ekstra grønnsaker. Og tikka masala. Resten av uken vet jeg ikke helt hva jeg skal lage, så tar gjerne i mot tips 🌞

Anonymkode: 48cb5...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sent svar, men jeg lager ofte laks med mango chutney. Jeg kutter opp salat, så ovnssteker jeg laksebiter krydret med hvitløk og chili exsplosion. Så lager jeg dressing av en ss lettrømme, en ss mango chutney og godt med hvitløkskrydder og chili. Blander dressing, laks og salat og har et pitabrød ved siden av. Det blir ca 600 kcal som er det jeg som oftest spiser til middag. Skikkelig godt. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vil si at uken som var har gått ganske så bra egentlig 😊 Har hatt flere sprekker og har ikke klart å holde meg til handlelisten alltid, men alt i alt er jeg egentlig fornøyd jeg. Neste uke håper jeg på en ennå bedre uke 🙂 Jeg har for øvrig også veid meg, har ikke gått ned ett eneste gram siden jeg opprettet dagboken her 1.mars, men det var egentlig forventet med tanke på hvordan jeg har spist. Neste uke har jeg bestemt meg for at jeg virkelig skal jobbe hard, så hardt at jeg kan være stolt når jeg oppdaterer her på nytt hehe 😄

Anonymkode: 48cb5...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (6 timer siden):

Litt sent svar, men jeg lager ofte laks med mango chutney. Jeg kutter opp salat, så ovnssteker jeg laksebiter krydret med hvitløk og chili exsplosion. Så lager jeg dressing av en ss lettrømme, en ss mango chutney og godt med hvitløkskrydder og chili. Blander dressing, laks og salat og har et pitabrød ved siden av. Det blir ca 600 kcal som er det jeg som oftest spiser til middag. Skikkelig godt. 😊

Takk for tips 😊

Anonymkode: 48cb5...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...