Gå til innhold

Hvilke treningsform driver du med? Løping, turgåing, vekter, variert?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har ikke løpt på ca ett år. Jeg likte å løpe før men fikk plager med bein av det. Jeg driver nå med å gå på walkingpad.  Walkingpaden har ikke den høye hastigheten. Men det viktigste er at jeg får gått noen kilometere. 

Tenkte å løpe i dag, men det er glatt ute,  og derfor ikke fristende. 

Hvilke treningsformer driver du? 

Anonymkode: bf2c7...62e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg har ikke løpt på ca ett år. Jeg likte å løpe før men fikk plager med bein av det. Jeg driver nå med å gå på walkingpad.  Walkingpaden har ikke den høye hastigheten. Men det viktigste er at jeg får gått noen kilometere. 

Tenkte å løpe i dag, men det er glatt ute,  og derfor ikke fristende. 

Hvilke treningsformer driver du? 

Anonymkode: bf2c7...62e

Jeg går, jogger og for tiden så driver jeg også med øvelser for hofter og skuldre. Har artrose i skuldrene og en del smerter i den ene hofta så jeg prøver å styrke musklene der. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (4 timer siden):

Jeg går, jogger og for tiden så driver jeg også med øvelser for hofter og skuldre. Har artrose i skuldrene og en del smerter i den ene hofta så jeg prøver å styrke musklene der. :) 

Jeg har gått 11 km foreløbig denne helgen 😊. Småjogget litt. Men jeg er pyse. Orker ikke å gå ut når det er kaldt. Da blir det heller walkingpad. 

Lurt å styrke opp der man er svak. Har funnet ut at jeg bør trene opp magen. Jeg ser jo gravid ut uten å være det. Tenker derfor på å begynne å trene mer enn hva jeg gjør nå. Trener kun 2 ganger i uken. Men bør nok ta noen øvelser for magen hver og å forsøke å legge inn litt mer trening i uken. Men det er tungt 😅

Anonymkode: bf2c7...62e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fru2020 skrev (35 minutter siden):

Jeg går turer og svømmer. Prøver å få gang på styrketrening hjemme også. 

Svømming er god trening. Og det er gøy . 

Anonymkode: bf2c7...62e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer vel frem av treningstråden, men det er mye løping pluss styrketrening av typen "pumpe jern".

Det er også en del skiturer og fjellturer når jeg har sjangsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Jeg har trent styrke på treningssenter jevnlig det siste året. Ellers går jeg turer i kupert terreng, og har innimellom noen løpeturer (nå har jeg ikke løpt på et halvt år - men har planer om å begynne igjen når det blir litt mildere). Går litt på ski og renner slalåm når vi får det til. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg løp en del før, men ryggen sa stopp for det for noen år siden.

Jeg trener relativt jevnlig styrke, yoga, spinning/cycling, sykling ute om sommeren, ski om vinteren, og gåturer i kupert terreng.

Endret av Ekstra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bokser. Bedre trening noen sinne 🙂 både mentalt og fysisk. Hadde sekk hengende fra taket tidligere. Nå har jeg stående med sand. Ikke helt det samme, men det går bra! Er jeg sint så bokser jeg til Sex Pistols. Er jeg ute etter kun trening duger all rock men mest Mororhead 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (22 timer siden):

Jeg går turer og svømmer. Prøver å få gang på styrketrening hjemme også. 

Jeg var god svømmer en gang. Vant to mesterskap, men kun på fylkesnivå da 🤣 men så bra trening. Svømming, klaring og boksing er helt topp trening! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg løper fire ganger i uka, til sammen ca. 20 km, utendørs hele året. I tillegg gjør jeg en del styrkeøvelser hjemme, og sommer/høst går jeg i fjellet.

Har også tredemølle hjemme som brukes når været slår seg vrangt - for eksempel  sterk vind, hålke og regn samtidig. Men jeg  synes det er drepende kjedelig og får ikke den gode lykkefølelsen på mølle, så som oftest blir det korte økter men på elevation (motbakke) 3-4. Samtdig som jeg ser på TV.

Løping ute er herlig - nyte naturen, høre fugler, gi på litt i motbakker og samtdiig føle at jeg kvitter meg med mye "tanke-gørr".

Jeg kaller meg selv løpemisjonær, og har motivert mange gjennom årene til å begynne.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Kashmir skrev (5 timer siden):

Jeg var god svømmer en gang. Vant to mesterskap, men kun på fylkesnivå da 🤣 men så bra trening. Svømming, klaring og boksing er helt topp trening! 

Hvilken sport er klaring?

Anonymkode: 4ed11...8f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvilken sport er klaring?

Anonymkode: 4ed11...8f5

Det skal nok være klatring, tenker jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...