Gå til innhold

Ukas trening uke 9 - 2023


Lillemus

Anbefalte innlegg

Joda, man fikk da rørt litt på seg i uken som gikk:

Mandag - 3,2 km gåtur (før seinvakt)

Tirsdag - 3,3 km joggetur

Torsdag - 30 min øvelser for skuldre og hofter + 30 min møllegange

Fredag - 4 km gogging på mølla

Helgen ble rolig pga lørdagsvakt, drittvær og noe smerter rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

påskelilje

Du er god som jogger, LIllemus! Jeg har ikke kommet i gang med det ennå....

Denne uka ble litt rar. Startet optimistisk, men pga helt syyyyykt overfylt treningslokale, ble det bare et par øvelser 😮 jeg orket rett og slett ikke å være der og stå i kø. Trodde at "mandagsrushet" etter nyttår var over, men neida 😞 Og så skjedde det så mye utover uka at det ikke ble mer styrketrening. Men altså, oppsummert, ble det slik:

Mandag: 30 min styrketrening på treningssenter

Onsdag: Laaaaang gåtur alene i skogen på fridagen min! Jeg gikk omtrent i ett i 5 timer, i veldig kupert terreng, ca 700 høydemetere til sammen. Hadde to små pauser. Det var en tur jeg har hatt lyst til å gå i flere år, og nå klaffet det. Ble veldig sliten i hoftebøyerne (!) de to siste timene + i et kne. Men deilig å fullføre. Hadde litt tidspress på meg, fordi jeg skulle rekke et møte på ettermiddagen, og så gikk jeg tom for strøm på mobilen, så jeg visste ikke hvor mye klokka var 😄 

Lørdag: hagearbeid i mange timer + bittelitt vedarbeid. Mest bevegelse det da, og ikke trening.

Søndag: tur i skogen med mannen i strålende kaldt vårvær. Ca 8 km, ca 2 timer tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
påskelilje skrev (18 minutter siden):

Du er god som jogger, LIllemus! Jeg har ikke kommet i gang med det ennå....

Denne uka ble litt rar. Startet optimistisk, men pga helt syyyyykt overfylt treningslokale, ble det bare et par øvelser 😮 jeg orket rett og slett ikke å være der og stå i kø. Trodde at "mandagsrushet" etter nyttår var over, men neida 😞 Og så skjedde det så mye utover uka at det ikke ble mer styrketrening. Men altså, oppsummert, ble det slik:

Mandag: 30 min styrketrening på treningssenter

Onsdag: Laaaaang gåtur alene i skogen på fridagen min! Jeg gikk omtrent i ett i 5 timer, i veldig kupert terreng, ca 700 høydemetere til sammen. Hadde to små pauser. Det var en tur jeg har hatt lyst til å gå i flere år, og nå klaffet det. Ble veldig sliten i hoftebøyerne (!) de to siste timene + i et kne. Men deilig å fullføre. Hadde litt tidspress på meg, fordi jeg skulle rekke et møte på ettermiddagen, og så gikk jeg tom for strøm på mobilen, så jeg visste ikke hvor mye klokka var 😄 

Lørdag: hagearbeid i mange timer + bittelitt vedarbeid. Mest bevegelse det da, og ikke trening.

Søndag: tur i skogen med mannen i strålende kaldt vårvær. Ca 8 km, ca 2 timer tror jeg.

Og så var jeg jo på yoga fredag morgen! Glemte det i stad! Veldig fin time!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite trening her, var vinterferie så de vanlige karatetreningene utgikk. Gikk meg en tur litt over 3 km, det er det hele.

Begynner på an igjen denne uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten

Tok jammen tid å komme seg etter den sykdomsrunden. Sjelden jeg har opplevd at all fysisk energi er borte i mange dager etter at feberen slipper taket.
 

Ble med en 5 km joggetur på lørdag. På tredemølle faktisk, fordi vi var på vinterferie hos noen som bor en plass med is på veien men tredemølle i huset. Fikk bekreftet igjen at løping på tredemølle er MØKK kjedelig 😂 men usikker på om det føltes  enormt tungt fordi jeg har vært syk og helt inaktiv i halvannen uke, eller fordi jeg ikke er vant med mølle? 🤔 Kanskje en kombinasjon. Satser på en bedre uke denne uka! 👍💪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bøtteknotten skrev (1 time siden):

Tok jammen tid å komme seg etter den sykdomsrunden. Sjelden jeg har opplevd at all fysisk energi er borte i mange dager etter at feberen slipper taket.
 

Ble med en 5 km joggetur på lørdag. På tredemølle faktisk, fordi vi var på vinterferie hos noen som bor en plass med is på veien men tredemølle i huset. Fikk bekreftet igjen at løping på tredemølle er MØKK kjedelig 😂 men usikker på om det føltes  enormt tungt fordi jeg har vært syk og helt inaktiv i halvannen uke, eller fordi jeg ikke er vant med mølle? 🤔 Kanskje en kombinasjon. Satser på en bedre uke denne uka! 👍💪

Jeg hører på lydbok mens jeg løper på mølla, da går tiden mye fortere. :) Jeg har også en tendens til å dele opp økta og telle meg nedover - om jeg har bestemt meg for å gå/jogge 4 km f.eks. så teller jeg ned - "Nå har jeg gått 1/8", "nå har jeg gått 1/4" og "nå har jeg gått 3/4" f.eks. Da går det litt raskere synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten
Lillemus skrev (4 timer siden):

Jeg hører på lydbok mens jeg løper på mølla, da går tiden mye fortere. :) Jeg har også en tendens til å dele opp økta og telle meg nedover - om jeg har bestemt meg for å gå/jogge 4 km f.eks. så teller jeg ned - "Nå har jeg gått 1/8", "nå har jeg gått 1/4" og "nå har jeg gått 3/4" f.eks. Da går det litt raskere synes jeg.

Lydbok klarer jeg ikke, men prøvde både musikk og podcast. Og det å telle ned gjør jeg automatisk 😂 men takk for tips likevel! Tror det er noe med det å ikke ha noe som tar bort oppmerksomheten (fin natur, løpe bort til svingen/opp den bakken/forbi det huset) samtidig som du får at sekundene og metrene tikker av gårde rett foran deg🙈

Men etter dagens tur har jeg konkludert med at formen generelt ikke er helt det den var og skal. Måtte gå litt etter omtrent hver km 🙄 på tross av skyfri himmel, sol og vindstille. Så kan nok ikke skylde utelukkende på mølla.

Tror det hadde blitt mest intervaller om vi kjøper mølle før neste vinter. 5 km/halvtime er maks av hva jeg gidder tror jeg. Bruker du mølla mye @Lillemus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten skrev (8 minutter siden):

Tror det hadde blitt mest intervaller om vi kjøper mølle før neste vinter. 5 km/halvtime er maks av hva jeg gidder tror jeg. Bruker du mølla mye @Lillemus?

Jeg bruker den noe i mørketiden typ november - februar, men om det er fint vær så tar jeg helst turen ut også på kveldstid nå. :) Men jeg er veldig glad for at jeg kjøpte mølla for den er jo veldig kjekk å ha i huset når det snør eller regner og vinden uler rundt hushjørnene og det ikke er vær til å være ute altså. Nei, jeg er ikke sånn som hæler meg ut uansett vær...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (11 timer siden):

Du er god som jogger, LIllemus! Jeg har ikke kommet i gang med det ennå....

Denne uka ble litt rar. Startet optimistisk, men pga helt syyyyykt overfylt treningslokale, ble det bare et par øvelser 😮 jeg orket rett og slett ikke å være der og stå i kø. Trodde at "mandagsrushet" etter nyttår var over, men neida 😞 Og så skjedde det så mye utover uka at det ikke ble mer styrketrening. Men altså, oppsummert, ble det slik:

Mandag: 30 min styrketrening på treningssenter

Onsdag: Laaaaang gåtur alene i skogen på fridagen min! Jeg gikk omtrent i ett i 5 timer, i veldig kupert terreng, ca 700 høydemetere til sammen. Hadde to små pauser. Det var en tur jeg har hatt lyst til å gå i flere år, og nå klaffet det. Ble veldig sliten i hoftebøyerne (!) de to siste timene + i et kne. Men deilig å fullføre. Hadde litt tidspress på meg, fordi jeg skulle rekke et møte på ettermiddagen, og så gikk jeg tom for strøm på mobilen, så jeg visste ikke hvor mye klokka var 😄 

Lørdag: hagearbeid i mange timer + bittelitt vedarbeid. Mest bevegelse det da, og ikke trening.

Søndag: tur i skogen med mannen i strålende kaldt vårvær. Ca 8 km, ca 2 timer tror jeg.

Jeg hadde nesten fått panikk hadde jeg ikke visst hva klokken var og jeg hadde en avtale. Det hadde jeg ikke håndtert særlig bra. Men så flott at du fikk gitt deg en tur du har hatt lyst til lenge. Jeg håper jeg også for gått meg noen nye turer i løpet av våren.

Gøy med hagearbeid. Jeg har fått masse påskeliljer i gave, men har ikke plantet dem nedi enda 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått beveget meg litt denne første uken hjemme. Det kan jo ikke noe seg med tiden på Ringerike, men det er jo heller ikke målet.

Mandag: 60 minutter gange

Tirsdag: 30 minutter gange

Torsdag: 40 minutter gange

Søndag: 60 minutter gange + 20 minutter styrke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Fru2020 skrev (2 timer siden):

Jeg hadde nesten fått panikk hadde jeg ikke visst hva klokken var og jeg hadde en avtale. Det hadde jeg ikke håndtert særlig bra. Men så flott at du fikk gitt deg en tur du har hatt lyst til lenge. Jeg håper jeg også for gått meg noen nye turer i løpet av våren.

Gøy med hagearbeid. Jeg har fått masse påskeliljer i gave, men har ikke plantet dem nedi enda 

Haha, jeg måtte se på kartet og finne et sted stien gikk rett øst-vest eller rett nord-sør, og så se på sola. Så da beregnet jeg klokka til å være ca 14 akkurat da (men den kunne jo være halv to eller halv tre!). Og så beregnet jeg at klokka ville være mellom 15 og 16 når jeg kom frem til bilen.... Da jeg fikk startet bilen, viste klokka 15.20 😁 Hadde da en halvtime å kjøre til avtalen min, som begynte klokka 16! Så det gikk helt fint 😁😁😁

Hadde med meg ei bok som jeg hadde tenkt å lese i mens jeg hadde pause, men hadde ikke ro på meg til å lese i den når jeg ikke hadde kontroll på klokka, og godt var det 🙃🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...