Gå til innhold

Kupton: Rettssak, Asperger syndrom og alvorlig sinnslidelse etter psykisk helsevernloven


Gjest Frøya Alilde

Anbefalte innlegg

Gjest Frøya Alilde
kupton skrev (9 minutter siden):

Det likte jeg å lese 😀

Tenkte det ville være interessant for deg å vite siden du har engasjert seg og gitt utfyllende svar. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frøya Alilde skrev (45 minutter siden):

Tenkte det ville være interessant for deg å vite siden du har engasjert seg og gitt utfyllende svar. 🙂

Jeg er sikker på at du med tiden vil komme deg ut av den destruktive spiralen. Det er mulig. Jeg har kommet ut av mange spiraler. Det føltes som et åttetall, et evighetssymbol som ikke kunne brytes, men det kunne brytes. Innimellom havner jeg i spiralene igjen, men kommer meg ut av de også. 

Kanskje har du behov for å sone ferdig dommen din først, før du tillater deg selv å prøve noe annet. Men én eller annen dag vil du være mer klar for å ta imot behandling og hjelp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøya Alilde
Glitter skrev (45 minutter siden):

Jeg er sikker på at du med tiden vil komme deg ut av den destruktive spiralen. Det er mulig. Jeg har kommet ut av mange spiraler. Det føltes som et åttetall, et evighetssymbol som ikke kunne brytes, men det kunne brytes. Innimellom havner jeg i spiralene igjen, men kommer meg ut av de også. 

Kanskje har du behov for å sone ferdig dommen din først, før du tillater deg selv å prøve noe annet. Men én eller annen dag vil du være mer klar for å ta imot behandling og hjelp. 

Takk for oppløftende ord. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøya Alilde skrev (På 27.4.2023 den 19.05):

Jeg fikk (som forventet) ikke medhold og også lagmannsretten opprettholder vedtaket om tvungent psykisk helsevern. Jeg skal mest sannsynlig ikke anke til Høyesterett. 3 av 4 instanser har talt - det bør være en pekepinn. 😅 Får gjøre det beste ut av situasjonen nå og samarbeide om behandlingen. 🙃

Hei - jeg har lest igjennom hele tråden, og synes du i blant møtes med noe uforstand. Hadde det kun vært å ta seg sammen, hadde vi alle som strever med ulike psykiske lidelser gjort det her på DOL og livet for øvrig for lengst. Men det er ikke så enkelt som kun et valg.

Jeg synes det er kokt at du nå vil sette fokuset på samarbeidet med de du har rundt deg. Kanskje du kan klare å se på de som at de er noen som vil samarbeide med deg, og ikke motarbeide deg?

En annen ting du ev. kan forsøke å kartlegge, mulig dine jelpere har sett et mønster allerede, om når du utaggerer og får et sammenbrudd, som du sier? Er det noe som skjer i forkant der? Bli trygge på hverandre og ha gode samtaler i fredstid om tiltak og tiltaksplan. Flere utredninger viser at pasienter kan bli liggende i belteseng for lenge, "for sikkerhets skyld" eller fordi "pasienten sover". Det er dette som er brudd på EMK, men ikke å holde et menneske i live.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...