Gå til innhold

Bruk av mobiltelefon på jobb / kan man bli sparket for det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg jobber i butikk. Jobber hardt og står på. Jeg er ikke den som tar pauser støtt og stadig. Mange av kollegaene tar seg pauser. 

Jeg fikk melding fra far til et av barna mine i dag. Sjekket meldingen, og holdt på å skulle svare.  Plutselig kom sjefen inn der jeg sto på lageret . Jeg trodde at han hadde gått hjem. Han sa ingenting. Men han ba meg for flere år tilbake om å ikke bruke mobil på arbeidsplassen. Jeg har holdt dette lenge, men i senere tid så har jeg som andre kollegaer gjør av og til sett på mobilen pga jeg har av og til viktige beskjeder som tikker inn pga et barn med sykdom.

Jeg ble bekymret.  Kan sjefen sparke meg for at jeg holdt på med mobilen  mens jeg var på lager å jobbet? 

Anonymkode: 3ba3a...d6f

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg jobber i butikk. Jobber hardt og står på. Jeg er ikke den som tar pauser støtt og stadig. Mange av kollegaene tar seg pauser. 

Jeg fikk melding fra far til et av barna mine i dag. Sjekket meldingen, og holdt på å skulle svare.  Plutselig kom sjefen inn der jeg sto på lageret . Jeg trodde at han hadde gått hjem. Han sa ingenting. Men han ba meg for flere år tilbake om å ikke bruke mobil på arbeidsplassen. Jeg har holdt dette lenge, men i senere tid så har jeg som andre kollegaer gjør av og til sett på mobilen pga jeg har av og til viktige beskjeder som tikker inn pga et barn med sykdom.

Jeg ble bekymret.  Kan sjefen sparke meg for at jeg holdt på med mobilen  mens jeg var på lager å jobbet? 

NEI

Anonymkode: 99b7d...db8

UtakknemligDiva

Sliter du med veldig mye angst? Var sånn jeg var som ganske ung, og sånn enkelte voksne er fremdeles. 
Det kommer an på jobben du har. 
Men i butikk så nei. Noen ganger er det veldig stille vakter og når alt er gjort så er det lov å se på mobilen. ;) 

AnonymBruker
90tallsbarn skrev (17 timer siden):

Sliter du med veldig mye angst? Var sånn jeg var som ganske ung, og sånn enkelte voksne er fremdeles. 
Det kommer an på jobben du har. 
Men i butikk så nei. Noen ganger er det veldig stille vakter og når alt er gjort så er det lov å se på mobilen. ;) 

Ja jeg sliter mye med angst tydeligvis.  Jeg ble redd for at han vil prate med meg om det. Men mener at i butikk så må man få ta en liten pause å se på mobilen når det er ingenting å gjøre. :)

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja jeg sliter mye med angst tydeligvis.  Jeg ble redd for at han vil prate med meg om det. Men mener at i butikk så må man få ta en liten pause å se på mobilen når det er ingenting å gjøre. :)

Kommer an på sjef (noen er maktsyke, men dette merker du fort på en plass). 
Og det kommer an på inntrykket du gir ellers. Er du en som gjør alt som trengs, så godtas det mer av deg. 

Annonse

AnonymBruker
90tallsbarn skrev (19 timer siden):

Kommer an på sjef (noen er maktsyke, men dette merker du fort på en plass). 
Og det kommer an på inntrykket du gir ellers. Er du en som gjør alt som trengs, så godtas det mer av deg. 

Jeg er glad for at jeg er organisert. Man er sjelden sikker på hva en arbeidsgiver kan gjøre. Men dersom han prøver seg så ville jeg ha fått organisasjonen til å ta dette. Ja jeg jobber hardt. Mener selv at jeg gjør en veldig god jobb. 

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg er glad for at jeg er organisert. Man er sjelden sikker på hva en arbeidsgiver kan gjøre. Men dersom han prøver seg så ville jeg ha fått organisasjonen til å ta dette. Ja jeg jobber hardt. Mener selv at jeg gjør en veldig god jobb. 

Sjefen vil ikke kunne sparke deg uten å ha gitt deg advarsler først og oppsigelsen må være såkalt saklig begrunnet; her er det et helt sett med regler arbeidsgiver må forholde seg til. Uansett fint å være organisert i en slik situasjon.

Les f.eks. her Oppsigelse: Alt du trenger å vite [Guide] – Codex Advokat (arbeidsrettsadvokater.no)

Endret av Ekstra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...