Gå til innhold

Ukas trening uke 10


påskelilje

Anbefalte innlegg

påskelilje

Dette var en fin uke! Godt å kjenne at jeg trives med å trene, og at kroppen har godt av det 😊

Mandag: 1 time styrketrening + 1 time myk yoga

Torsdag: styrketrening 1 time og 15 minutter 

Lørdag: mye løfting og bæring av tunge ting et par timer. Tenkte markløft da 😁

Søndag: tur i skogen med sønnen i 2,5 time. Veldig fint 💚

Dere andre da? Hvordan har uka vært?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mandag: Gåtur 60 min

Tirsdag: Gåtur 45 min

Torsdag: Svømming 45 min

Fredag: Gåtur 30 min

Søndag: Gåtur 1 time 20 min

Fornøyd med uken. I dag gikk jeg den lengste turen jeg har gått sålangt. Det er en runde som jeg egentlig har sett frem til å gå. Halve turen er langs sjøen og halve gjennom gatene rundt der jeg vokste opp. Hadde tenkt å spare turen til en soldag, men det ble på en overskyet dag, men en sur vind. Kjempefornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig kan jeg rapportere noe etter flere uker uten trening pga depresjon. 

Jeg satt meg et mål i dag om en gåtur på morgenen og at jeg skulle kle meg og sette meg på spinningsykkelen også fikk det være bra om det så bare ble tre min sykling. Poenget var å komme i gang med rutinen. 

Det ble 20 min gåtur også 15 min spinningsykkel, men med 181 i maxpuls pluss 13 min sirkel styrketrening. Så 28 min trening da. 

Jeg får være fornøyd med det også får vi se hvordan neste uke blir. Foten min liker ikke spinningsykkelen lenger. Merker med en gang at den blir vondere selv etter 15 min. Så jeg må holde meg til den grad av tid og belastning en stund før jeg prøver å øke på. 

Uansett nå tenker jeg at jeg er i gang igjen. Men om det blir hver dag får vi se på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten

Bedre uke her også 🙋‍♀️

Mandag: 13 km joggetur

Onsdag: 10 km joggetur

Torsdag: styrkeøkt, 40 min

Fredag: 15 km joggetur

 

Kjenner fortsatt på lav energi..så joggeturene tar lengre tid, og jeg må ha noen pauser innimellom der jeg går, menmen. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Fornøyd med uka jeg også. 

Trening på Evo : mandag, tirsdag, torsdag. Tredemølle og styrke. 

Lørdag : 1 mil på ski. 

Søndag : 2 mil på ski. 

Noen dager i uka 9 etasjer trapper og manualer hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag - gåtur 3,3 km før seinvakt

Onsdag - gåtur 4,4 km

Torsdag - 30 min styrke + 3 km på mølla

Fredag - gåtur 4,4 km + 26 min rockering

Lørdag - skitur 8,75 km + gåtur 5,6 km

Søndag - snømåking 1 time 45 min - helt utkjørt! Det kom 60-70 cm snø her i løpet av lørdags kveld og frem til kl. 13 på søndag! Jeg brukte altså 7 kvarter på å grave frem trappen, stalldørene og det som sto igjen foran garasjene etter at mannen hadde brøytet så nære han kom med traktoren. Han på sin side brukte 3,5 time på å brøyte gårdsplassen, innkjørsla og borte ved veien med traktor - det er ikke alltid det er like morsomt med stor gårdsplass... :( Nå begynner vi å mangle plass å legge snøen på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje
Lillemus skrev (10 timer siden):

Mandag - gåtur 3,3 km før seinvakt

Onsdag - gåtur 4,4 km

Torsdag - 30 min styrke + 3 km på mølla

Fredag - gåtur 4,4 km + 26 min rockering

Lørdag - skitur 8,75 km + gåtur 5,6 km

Søndag - snømåking 1 time 45 min - helt utkjørt! Det kom 60-70 cm snø her i løpet av lørdags kveld og frem til kl. 13 på søndag! Jeg brukte altså 7 kvarter på å grave frem trappen, stalldørene og det som sto igjen foran garasjene etter at mannen hadde brøytet så nære han kom med traktoren. Han på sin side brukte 3,5 time på å brøyte gårdsplassen, innkjørsla og borte ved veien med traktor - det er ikke alltid det er like morsomt med stor gårdsplass... :( Nå begynner vi å mangle plass å legge snøen på!

Ja, det var en god treningsuke! Uff, rockeringen min står fremme på soverommet, men jeg har ikke brukt den på et par måneder 😮 Snakket med dattera i Trondheim, og hørte om snøen ja! Her snødde det også, men bare litt, og i dag slo det om til regn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Nicklusheletida skrev (11 timer siden):

Fornøyd med uka jeg også. 

Trening på Evo : mandag, tirsdag, torsdag. Tredemølle og styrke. 

Lørdag : 1 mil på ski. 

Søndag : 2 mil på ski. 

Noen dager i uka 9 etasjer trapper og manualer hjemme. 

Det var mye trening 🙂 Er imponert over den trappegåingen din. Tror nok at jeg hadde tatt heisen dersom jeg hadde bodd i 9. etasje.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Bøtteknotten skrev (11 timer siden):

Bedre uke her også 🙋‍♀️

Mandag: 13 km joggetur

Onsdag: 10 km joggetur

Torsdag: styrkeøkt, 40 min

Fredag: 15 km joggetur

 

Kjenner fortsatt på lav energi, så joggeturene tar lengre tid, og jeg må ha noen pauser innimellom der jeg går, menmen. 😊

Du er jo god som orker å jogge når formen ikke er på topp!

Jeg prøver å få med meg noen på jobb nå til å være med på Terrengkarusellen (gjennom bedriftsidrettslag). Lavterskeltilbud ca annenhver torsdag, og så deltar en når en kan. Hadde vært litt gøy 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Glitter skrev (13 timer siden):

Endelig kan jeg rapportere noe etter flere uker uten trening pga depresjon. 

Jeg satt meg et mål i dag om en gåtur på morgenen og at jeg skulle kle meg og sette meg på spinningsykkelen også fikk det være bra om det så bare ble tre min sykling. Poenget var å komme i gang med rutinen. 

Det ble 20 min gåtur også 15 min spinningsykkel, men med 181 i maxpuls pluss 13 min sirkel styrketrening. Så 28 min trening da. 

Jeg får være fornøyd med det også får vi se hvordan neste uke blir. Foten min liker ikke spinningsykkelen lenger. Merker med en gang at den blir vondere selv etter 15 min. Så jeg må holde meg til den grad av tid og belastning en stund før jeg prøver å øke på. 

Uansett nå tenker jeg at jeg er i gang igjen. Men om det blir hver dag får vi se på. 

Så bra at du fikk både syklet og gått! Fint at du er i gang igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Fru2020 skrev (15 timer siden):

Mandag: Gåtur 60 min

Tirsdag: Gåtur 45 min

Torsdag: Svømming 45 min

Fredag: Gåtur 30 min

Søndag: Gåtur 1 time 20 min

Fornøyd med uken. I dag gikk jeg den lengste turen jeg har gått sålangt. Det er en runde som jeg egentlig har sett frem til å gå. Halve turen er langs sjøen og halve gjennom gatene rundt der jeg vokste opp. Hadde tenkt å spare turen til en soldag, men det ble på en overskyet dag, men en sur vind. Kjempefornøyd.

Er virkelig imponert over stayerevnen din - at du fortsetter nå etter at du kom hjem. Knallbra. Gøy å klare ting du har sett for deg at du skal klare ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (1 minutt siden):

Så bra at du fikk både syklet og gått! Fint at du er i gang igjen!

Takk. :) Ja, også går det jo gradvis mot vår igjen. Om en måned kan sikkert piggdekkene på sykkelen komme av og da kan jeg virkelig trene for fullt. Nå er det så mye snø og håpløs å sykle ute. Blir bare sakte sykling med lite treningsutbytte da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje
Glitter skrev (Akkurat nå):

Takk. :) Ja, også går det jo gradvis mot vår igjen. Om en måned kan sikkert piggdekkene på sykkelen komme av og da kan jeg virkelig trene for fullt. Nå er det så mye snø og håpløs å sykle ute. Blir bare sakte sykling med lite treningsutbytte da. 

Kanskje du bare skal ut og sykle likevel noen dager, og tenke på at du jobber med rutinen mer enn med treningsutbytte? Siden du har hatt en down-periode nå, mener jeg. Det gjør jo ikke så mye at du ikke får brukt så mye energi, men godt for kropp og sjel å få frisk luft, godt for blodsirkulasjon og tråkke rundt, selv om det går seint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Vhanja skrev (1 minutt siden):

Det ble bare en karatetrening og to turer på ca 3 km forrige uke. Har planer om litt mer trening denne uka.

Det er jo mye mer enn ingenting da 🙂 Når du trener karate, hvor lenge trener du om gangen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Grendel skrev (Akkurat nå):

Tid for selvangivelse altså:

0

Du er ærlig da 😄 Kan bare gå oppover nå 😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (Akkurat nå):

Du er ærlig da 😄 Kan bare gå oppover nå 😉 

Ja, det kan i alle fall ikke bli mindre 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (1 minutt siden):

Det er jo mye mer enn ingenting da 🙂 Når du trener karate, hvor lenge trener du om gangen da?

Treningen er 1 time og 15 min. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (4 minutter siden):

Kanskje du bare skal ut og sykle likevel noen dager, og tenke på at du jobber med rutinen mer enn med treningsutbytte? Siden du har hatt en down-periode nå, mener jeg. Det gjør jo ikke så mye at du ikke får brukt så mye energi, men godt for kropp og sjel å få frisk luft, godt for blodsirkulasjon og tråkke rundt, selv om det går seint.

Ja det kan jeg vurdere, men akkurat nå har det lavet ned så det vil være med hjertet i halsen å sykle ute. Men snart når veiene er skikkelig bremset så kan det være fint Ja. :) Inntil da får jeg sette meg på spinningsykkelen. 

Jeg er så pysete på å sykle ute på sjøen. Går fint med ordene brøytet veier, men ikke med masse løs skrensesnø. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...