Gå til innhold

Når burde man bytte spiral?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har en av de hormonspiralene som det står varer opptil 5 år. Jeg bare lurer på, når burde man da bytte den for å være helt sikker? Nøyaktig fikk jeg den satt inn juni 2019, holder det da at jeg bytter juni 2023, eller burde det gjøres før?

Anonymkode: 973ca...70c

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/471842-n%C3%A5r-burde-man-bytte-spiral/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har en av de hormonspiralene som det står varer opptil 5 år. Jeg bare lurer på, når burde man da bytte den for å være helt sikker? Nøyaktig fikk jeg den satt inn juni 2019, holder det da at jeg bytter juni 2023, eller burde det gjøres før?

2019 - 2023 = 4 år, altså holder den vel til neste sommer?

AnonymBruker
Lillemus skrev (9 minutter siden):

2019 - 2023 = 4 år, altså holder den vel til neste sommer?

Ja, om den skal sitte inne i 5 år så varer den jo til neste sommer. Bare lurte på om man egentlig burde bytte den før for å være helt sikker? (Er litt "paranoid" på det å bli gravid). Mener på gynekologen sa noe om at den kunne sitte inne til man begynte å blø? Og da burde/kunne man bytte? Har ikke begynt å blø ordentlig ennå. 

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja, om den skal sitte inne i 5 år så varer den jo til neste sommer. Bare lurte på om man egentlig burde bytte den før for å være helt sikker? (Er litt "paranoid" på det å bli gravid). Mener på gynekologen sa noe om at den kunne sitte inne til man begynte å blø? Og da burde/kunne man bytte? Har ikke begynt å blø ordentlig ennå. 

Ingen vits å bytte ett år før tiden, neste år på denne tiden kan du begynne å vurdere det tenker jeg. :) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...