Gå til innhold

Ukas trening uke 11 - 2023


Lillemus

Anbefalte innlegg

Har fått dilla på å gå tur, hører på Lars Monsen "Mitt liv" samtidig og merker ikke at tiden og kilometrene går!

Tirsdag - 5,4 km gåtur

Torsdag - 5,3 km gåtur

Lørdag - 30 min styrke + 9,1 km gåtur

Søndag - 45 min snømåking (til venstre arm sa takk for seg) + 6,1 km gåtur

Ganske fornøyd, kunne nok klemt inn en styrkeøkt til, men var på kino og Egon med jentungen på onsdag - koooos! ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

påskelilje

Så bra! Viktig å prioritere sosial kveld innimellom også!

Min uke har også vært bra:

Mandag: 1 time myk yoga og 1 time styrketrening 

Torsdag: 1 time og 15 min styrketrening

Lørdag: 1 time og 15 min styrketrening 

Søndag: 2 timers tur i skogen med mannen. Kupert terreng. Tror det er ca 8 km rundt den løypa.

Ellers har jeg også gjort en del andre fysiske aktiviter:

Onsdag: vasket ned et rom hos min mor, 4 timer + 1 time jobbing med ved.

Lørdag: 1 time jobbing med ved.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit denne uka. Tre, eller mer korrekt 2,5, økter.

Mandag - karatetrening
Torsdag - karatetrening
Søndag - hjemmetrening (karateteknikk + balanse + tøying)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten

Fin uke. Skikkelig klar for vår nå, håper snøen som kom og forsvant 2 ganger denne uka, er bort for godt.


Tirsdag: 14 km joggetur

Torsdag: 8 km joggetur (fy for et vær! Vi snakker tynn ull, fleece, tykkere ull, vattert løpejakke og tynn vindtett jakke ytterst 😂 vintertights og vindtett bukse. Hetta snørt helt igjen, og hansker. Kaldt og surt, masse vind)

Fredag: 40 min styrke

Lørdag: 15 km joggetur (plutselig vår? 🤷‍♀️🤔 9 grader, strålende sol, ingen vind - hva skjedde der på to døgn??)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fornøyd med uken, bortsett fra at jeg burde gjort mer styrke. Husker ikke uken nøyaktig da. 

Mandag: Gåtur x 2 

Tirsdag: Gåtur x 2 

Onsdag: Gåtur pluss 2 km skitur og 13 min sirkel styrketrening 

Torsdag: 2,5 km skitur og en gåtur. 

Fredag: Gåtur pluss gått tur på butikken og 13 min sirkel styrketrening 

Lørdag: Gåtur til butikken og 3,5 km skitur 

Søndag: 3,5 km skitur og Gåtur til butikken

Skiturene er ikke de lengste, men jeg holder på å trene opp foten til å tåle lengre turer. Veldig viktig å ikke overdrive på det. Men på tre turer økte jeg mrd 1,5 km så det går jo bra. Og har hatt 177 i puls så får jo trent. :)

Gåturene er ikke så lange, på ca tre km, men det er mye oppoverbakke. Får god puls der også. 

Jeg begrenses veldig av foten, men vil nok si jeg har fått utbytte av uken likevel. 

Også har jeg danset en del da. :)

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte ta torsdagen til å bare gjøre ting uten inntrykk fordi helgen ble tilbrakt på hotell med kursing fra morgen til kveld. Så da ble det bare bevegelse i begynnelsen av uken. Jeg får ikke til styrke. Det må jeg snart få til.

Mandag: Gåtur 40min

Tirsdag: Gåtur 45 min

Onsdag: Gåtur 1t og 25min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje
Bøtteknotten skrev (2 timer siden):

Fin uke. Skikkelig klar for vår nå, håper snøen som kom og forsvant 2 ganger denne uka, er bort for godt.


Tirsdag: 14 km joggetur

Torsdag: 8 km joggetur (fy for et vær! Vi snakker tynn ull, fleece, tykkere ull, vattert løpejakke og tynn vindtett jakke ytterst 😂 vintertights og vindtett bukse. Hetta snørt helt igjen, og hansker. Kaldt og surt, masse vind)

Fredag: 40 min styrke

Lørdag: 15 km joggetur (plutselig vår? 🤷‍♀️🤔 9 grader, strålende sol, ingen vind - hva skjedde der på to døgn??)

Jogget du på torsdag 😱😳😱😳😱😳😱???!!! Det var jo et uvær uten like!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Jeg har meldt meg ut av Evo nå etter å ha trent der i mange år. Årsaken er at jeg synes Evo var mye bedre der jeg bodde før. Skal heller melde meg inn i Sats etter hvert. 

Derfor ble uka sånn

Mandag: morgentur på 3 km før hjemmekontor pluss 9 etasjer trapper pluss manualer hjemme.  Kveldstur 5 km pluss 9 etasjer trapper pluss manualer. 

Tirsdag : Morgentur 3, 5 km pluss 9 etasjer trapper pluss manualer. Kveldstur 3 km pluss 9 etasjer trapper pluss manualer. 

onsdag : Kveldstur 6 km pluss trappene. 

torsdag: Det samme. 

Søndag : Gåtur ca 8 km. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten
påskelilje skrev (8 timer siden):

Jogget du på torsdag 😱😳😱😳😱😳😱???!!! Det var jo et uvær uten like!

Eh, ja..men det skal sies at det var ganske tidlig, og før vinden tok seg sånn veldig opp. Så kaldt og surt, men ikke storm. Var god og varm under turen, eneste var at da jeg skulle gå hjem siste 4-5 km så ble det alt for kaldt. Heldigvis hadde mannen hjemmekontor og kunne «redde» meg 😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Bøtteknotten skrev (36 minutter siden):

Eh, ja..men det skal sies at det var ganske tidlig, og før vinden tok seg sånn veldig opp. Så kaldt og surt, men ikke storm. Var god og varm under turen, eneste var at da jeg skulle gå hjem siste 4-5 km så ble det alt for kaldt. Heldigvis hadde mannen hjemmekontor og kunne «redde» meg 😂😂

Ja, det var vel ikke så ille tidlig på dagen. Jeg ble sittende fast i snøen med min kjære lille elbil om kvelden. Har aldri før vært sint på den - men jeg synes virkelig den sviktet meg da 😮 Det var speilglatt på veien, og trafikken på E18 gikk i 30-40 da jeg måtte ut og kjøre.

Husker en gang i høst, da mannen og jeg var ute på tur (gikk altså). Så fikk jeg så akutt vondt i magen - og måtte ringe dattera, som heldigvis var hjemme, og hun kom og hentet meg med bilen - var bare en drøy kilometer hjemmefra. Måtte rett på do 😮 Uff, fælt!

 Godt å kunne bli redda 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre uke nå. Jeg trente styrke 2 ganger.  1 joggetur på 5km og og en skitur på 11km.

 

(Pluss mye snømåking.)

Endret av Grendel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...