Gå til innhold

Er det ikke kritikkverdig at jeg aldri har hatt samarbeidsmøte?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jo hvis du har flere rundt deg så er det merkelig. Jeg har hatt ca to ganger i året da er det fastlegen, kommunen, sykehuset, fysioterapeut og tidligere Nav. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (38 minutter siden):

Jo hvis du har flere rundt deg så er det merkelig. Jeg har hatt ca to ganger i året da er det fastlegen, kommunen, sykehuset, fysioterapeut og tidligere Nav. 

Ja jeg har flere rundt meg. 

Men hvem av disse hos deg er det som tar initiativet til å gjøre det? 

Anonymkode: 9179d...8dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja jeg har flere rundt meg. 

Men hvem av disse hos deg er det som tar initiativet til å gjøre det? 

Anonymkode: 9179d...8dd

Det varierer, men behandler eller hun ene i kommunen. Hun i kommunen er koordinator og er den som kaller inn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeanonymnok

Hadde to samarbeidsmøter da jeg fortsatt var på AAP men etter jeg fikk uføretrygd har det ikke vært snakk om det. Men mine behandlere og kontakter har fått lov til å prate med hverandre om det som angår meg uten å måtte ta hensyn til taushetsplikt dersom de ser behov for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ikkeanonymnok skrev (2 minutter siden):

Hadde to samarbeidsmøter da jeg fortsatt var på AAP men etter jeg fikk uføretrygd har det ikke vært snakk om det. Men mine behandlere og kontakter har fått lov til å prate med hverandre om det som angår meg uten å måtte ta hensyn til taushetsplikt dersom de ser behov for det.

Ah ok ja det er etter at jeg ble ufør jeg også mener. Jeg har vært ufør i mange år. Kanskje det er normalt da. 

Anonymkode: 9179d...8dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 29.3.2023 den 16.56):

Flere synspunkter? Har du ofte hatt eller hatt i det hele tatt? 

Anonymkode: 9179d...8dd

Dette er en ordning for personer som har flere kommunale tjenester, men det er ikke slik at den automatisk iverksettes straks de ser at du har X antall tjenester. Jeg foreslår at du kontakter en av aktørene, enten saksbehandler i kommunen eller fastlegen, og spør om det er mulig å få i stand et samarbeidsmøte om du ønsker deg det.

I tre år, da jeg bodde i en by på en annen kant av landet, hadde jeg slike møter ca. hver 3. måned, og jeg mislikte det svært dårlig. Det jeg husker selv, som var håpløst, var at særlig én instans ofte byttet ut sin person i samarbeidsmøtet. Og ofte var det en eller to som måtte melde forfall, og derfor måtte en viktig sak vente til neste møte. Det opplevdes trenerende for fremgangen. Min erfaring var at beslutninger ble tatt over hodet på meg, at flere i helsevesenet mente at de mente de visste hva som var best og jeg ikke visste mitt eget beste fordi jeg var for psykisk syk på den tiden. Da det ble nevnt at de ønsket å søke meg inn i bemannet bolig, meldte jeg flytting til en annen kant av landet. Dette nærmer seg nå snart 20 år siden.

Jeg må få understreke at dette er KUN min erfaring og jeg kjenner noen som har god erfaring med samarbeidsmøtene. Det kan også være en utfordring å skulle samordne ens eget helsetilbud, om de skal snakke sammen, når de ikke samarbeider - det krever en hel del egeninnsats og tid med å skulle gi kortfattet informasjon til relevante om det er nødvendig - dette varierer avhengig av hvor mange tjenester som samarbeider.

Det er en fin ordning på papiret, men i praksis fungerer den ikke helt etter intensjonen for mange. Jeg jobber innen rehabiliteringsfeltet hvor flere mottar tjenester fra minst tre eller flere aktører, og det er skremmende hvor få som har slike samarbeidsmøter selv om mange hadde tjent enormt på det.

Langt svar igjen 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor er det viktig å kritisere noen? Kan du ikke bare iverksette nødvendige tiltal for å få i stand et sånt møte om du ønsker deg det, fremfor å stille deg i rekken av pasienter som stadig skal kreve og utrette misnøye for tilbudene de får, 

Anonymkode: 10b47...1ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært syk i over fem år og har hatt et samarbeidsmøte. Følte ikke jeg fikk noe særlig utbytte av det. Tror ikke noen andre av deltakerne hadde noe utbytte av det heller for alt fortsatte som før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...